نوزدهم تیر؛

نادر مشایخی در پروژه آلودگی صوتی مشارکت می کند

نادر مشایخی در پروژه آلودگی صوتی مشارکت می کند به گزارش آتلیه دات کام آنسامبل بینارشته ای تهران به رهبری و سرپرستی نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان با پروژه آلودگی صوتی ۳ مشارکت می کند.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مشاوره رسانه ای پروژه، نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان، ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۱۹ تیر پروژه «آلودگی صوتی ۳» (برای هر نوع ابزار تولید صدا، در مدت زمان دلخواه) در چارچوب پروژه «کات آپ» را با همراهی آنسامبل بینارشته ای تهران را به اجرا می گذارد.
این هنرمند در توضیح ایده مد نظر خود می نویسد:
«ما وقتی به آلودگی صوتی فکر می نماییم، همیشه آنرا هم سطح آلودگی هوا یا آلودگی محیط زیست قرار می دهیم. ولی در واقع این پدیده چه از لحاظ اثرگذاری بر زندگی بشر و چه از لحاظ رفع سیستماتیک، با آلودگی محیط زیست متفاوت می باشد. بخ جز مواردی مثل تأثیرگذاری صدای ممتد با بسامد خیلی زیاد در یک چاپخانه، که با استفاده از گوشیهای فیلتر صدا از زیان فیزیکی آنها روی گوش به طور قابل توجهی جلوگیری می شود (شبیه جوشکاری که همیشه با فیلتر چشمی انجام می شود)، صداهایی که بیشتر از نوسان های غیرارادی ماشین آلات بوجود می آیند به سهولت قابل خنثی کردن تأثیرات آنها، از لحاظ روحی / روانی هستند.
اگر (بگفته جان کیج) فقط به آنها گوش نماییم و جنبه عاطفی آنها را کشف نماییم، نه تنها از زیان روحی / روانی (که بالقوه در هر صدایی هست)، جلوگیری می شود؛ بلکه از آنجائیکه جنبه عاطفی صدا حریم موسیقی است، ما وارد ادراک متفاوتی از صدا می شویم. از آنجائیکه صدای هر ساز این امکان را در اختیار مخاطب می گذارد، ما با تأسیس «آنسامبل بینارشته ای تهران» خویش را مشغول شناخت صداهای محیط اطراف مان، تغییر نحوه شنیدن و ایجاد کشف جنبه ی عاطفی آنها می نماییم. در واقع استفاده از ساز و موسیقی جنبه عاطفی گوش کردن را سبب می شود. در این اجرا از مخاطب دعوت می شود به مقایسه صداها با تقلید آنها از سوی اجراگران بپردازد.»
گروهی که نادر مشایخی را در این اجرا همراهی می کنند عبارتند از: مدیر آنسامبل: امید عزیزی. نوازندگان زهی آرشه ای: عظیم شمیسا (کمانچه)، رحمان احمد حکیمی (ویولن)، جهان عیدانی (چلو)؛ سازهای زهی چکشی: بهناز توحیدی (سنتور)؛ سازهای بادی: علی بستانیان (کلارینت)، محمد سلطانی (نی)؛ نوازندگان الکتریک: وحید خیری (گیتار الکتریک)، امید عزیزی (کیبورد)؛ پرکاشن: مریم هنرمند (زیلیفون)، میترا اسلامی (دف و تمبورینگ)، میترا شیخ محمدی (تنبک و سکه)، هلیا محمدی زاده (کالیمبا، شیکر)، آمنه نظیری (تنبک)؛ نوازندگان زهی زخمه ای: علی اکبر گودرزی (تار)، فرزاد فروزنده (تار)، پارسا برومند (تار)، کیامهر دارابی (تار)، حامد رحیمی (سه تار)، سارا کریمی (سه تار)، حامد پورجلوه (سه تار)، ایلیا احمدی (گیتار)، مهرنوش روشن (گیتار)، سروش رفیع زاده (گیتار)، ساحل حسنیان (عود).

1401/04/19
14:04:05
5.0 / ۵
496
تگهای خبر: چاپ , سیستم , قاب , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,124
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 36,778