آغاز کارگاه گرافیکی ورود کودکان ممنوع

آغاز کارگاه گرافیکی ورود کودکان ممنوع آتلیه دات کام: کارگاه سه روزه ورود کودکان ممنوع با مبحث کودکان کار و خیابانی در کوشک باغ هنر تهران با همکاری حوزه هنری استان تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان بهزیستی کشور و هیات هنر شروع شد.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، کارگاه سه روزه «ورود کودکان ممنوع» با مبحث کودکان کار و خیابانی و با حضور محمدرضا دوست محمدی، صابر شیخ رضایی، میکائیل براتی و ۴۵ نفر از هنرمندان حوزه گرافیک شروع شد.
در روز نخست، حاضران در کارگاه که در رشته های، گرافیک، کارتون، کاریکاتور و تصویرسازی فعالیت می نمایند در جلسه ای با حضور کارشناسان حوزه اجتماعی پیرامون ناگفته های کودکان کار حضور بهم رساندند.
در این جلسه، مژگان علیشاهی مددکار اجتماعی درباره کودکان کار اظهار داشت: این کودکان نه یک موجودات نادیده بلکه بخشی از جامعه ما هستند اما باید قبول نماییم اگر قرار باشد آنها را به تصویر بکشیم نه رنگ قرمز، زرد و نه سبز به کار می آید رنگ کودکان کار فقط مشکی و خاکستری است.
وی بیان نمود: باید جامعه با حقیقت های نادیده و ناگفته کودکان کار آشنا گردند و استفاده از زبان هنر یکی از طریق های کارآمد و اثرگذار در این حوزه می باشد. امیدواریم که بتوانیم در انتها این کارگاه سه روزه شاهد تولید آثاری باشیم که بخشی از حقیقت های تلخ کودکان کار را منعکس کند.
پس از آن علی حیاتی دبیر هنری رویداد ملی کودکان کار ممنوع ضمن اشاره به اهمیت تصویرسازی و تولید اثر با مبحث کودکان کار اظهار داشت: هنرمند دغدغه مند باید با زبان هنر نسبت به مشکلات و معضلات جامعه اشاره کند و با تبیین آنها راهی را به سمت حل آن مشکل نشان دهد. این رویداد زمانی می تواند اثرگذار باشد که در کنار تولید آثار فاخر جریان و انسجام آن ادامه دار باشد. انشاالله در طول این سه روز شاهد تولید آثاری باشیم که بتواند یک قدم مؤثر برای حل مشکلاتی همچون کودکان کار و خیابانی باشد.
این رویداد ملی با مبحث کودکان کار در سه روز هشتم، نهم و دهم تیر در کوشک باغ هنر تهران برگزار می گردد و در روز پایانی هم از نفرات برگزیده قدردانی می شود.


منبع:

1401/04/11
20:13:30
5.0 / ۵
494
تگهای خبر: تصویر , عكس , گرافیك , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,566
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,893