گالری گردی جمعه ها در مهر؛

نمایش آثار شاعر خط ها کامبیز درم بخش

نمایش آثار شاعر خط ها کامبیز درم بخش آتلیه دات کام: در نخستین جمعه تابستانی سال ۱۴۰۱، علاوه بر گشایش نمایشگاه های هنری جدید و امکان بازدید عموم از نمایشگاه های حاضر در گالری ها و موزه هنرهای معاصر تهران، هفتمین حراج ملی هم کلید می خورد.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، جمعه ها برای هنرهای تجسمی روزی تعطیل محسوب نمی گردد چونکه این روز مصادف با آغاز و افتتاحیه خیلی از نمایشگاه های هنری (هنرهای تجسمی) است.
هنرمندان تجسمی شامل نقاشان، مجسمه ‎سازان، عکاسان، تصویرسازان، گرافیست ها، خوشنویسان و … تلاش ها و فعالیتهای روزها فعالیت خویش را در چارچوب یک نمایشگاه هنری به منصه ظهور می گذارند.
البته آدینه، روز نانوشته آغازین بر نمایشگاه های هنری است و البته که به علت تعطیل بودن اغلب مشاغل، فرصتی مغتنم برای تماشا از این آثار هنری برای اقشار مردم را فراهم می آورد. علاوه بر این فرصت های گالری گردی در روز جمعه، در ایام هفته هم این نمایشگاه ها امکان بازدید دارند. همینطور دیگر نمایشگاه های هنری هستند که در ایام هفته افتتاح می شوند و امکان بازدید دارند، همچون آنها میتوان به نمایشگاه های گالری های حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، فرهنگستان هنر و مجموعه صبا، برج آزادی، موزه هنرهای معاصر تهران و فلسطین اشاره نمود.
در هفته ای که گذشت، نمایشگاه «مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» راه اندازی شد که شامل بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و در آن بیشتر از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند به نمایش درآمده است. بنابراین این نمایشگاه یکی از نمایشگاه های منحصر به فرد در موزه هنرهای معاصر تهران است که امروز جمعه هم برای عموم امکان بازدید دارد.
نمایشگاه «مینی مالیسم و کانسپچوال آرت»، با هدف نمایش بخشی از گنجینه پرارزش موزه هنرهای معاصر تهران به عرضه آثاری می پردازد که متعلق به دوران آغاز تا اوج این دو جریان در دهه های میانی قرن بیستم هستند. همینطور آثاری از هنرمندانی از مکاتب دیگر که بر شکل گیری هنر کانسپچوال تاثیر داشته یا از آن تاثیر گرفته اند در این نمایشگاه حاضر هستند. هدف این نمایشگاه پیروی از تقسیم بندی های مرسوم نیست بلکه می خواهد با بازخوانی دو مفهوم جریان ساز در میانه قرن بیستم به تحلیلی از محتوای فکری و تأثیرات و میراث این دو جریان برسد.
در نخستین آدینه تابستانی ۱۴۰۱ هم هفتمین حراج ملی با عرضه ۴۰ اثر در خانه همایش برگزار می گردد.
همچنین، نمایشگاه مجازی «نگاه من» شامل آثار تصویرسازی فائزه دولت آبادی علیزاده ها از ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در گالری مجازی حوزه هنری انقلاب اسلامی برقرار است.
در گزارش پیش رو برخی از نمایشگاه های هنری که افتتاحیه آنها در روز ۳ تیرماه ۱۴۰۱ است، برمی شمریم.
فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی «هندسه نگار» جمعه ۳ تیر ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود و تا ۹ تیر ادامه می یابد.
نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی «هندسه نگار» به گردآورندگی نازلی درگاهی با ۴۹ اثر از ۲۰ هنرمند به معرض نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه شاهد آثاری هستیم که هنرمندان کوشیده اند با رجوع به عناصر شرقی، دغدغه مندی های اجتماعی خود را بعنوان مسائلی انسانی در قالبی آشنا برای مخاطب عرضه کنند، مفاهیمی مستقل از شعر و ادبیات و مغایر با برخورد تزئینی که بن مایه هنر شرقی است.
مینا اسکویی، اسماعیل انوری، مریم باوکی، شهرزاد بیاتی، لیلا پورخانی، ماری جعفری، هاله حاج قاسمعلی، زهره حاجی زاهدی، مریم حیدری، یاسمن رسولی، وجیهه رحیمی، ناهید سرشکی، ترحم سلمانی، مرجان سلمانی، محمد شمس، شیما قورچیان، ندا عسگری، هیوا عسگری، سمیه علی آبادی و سودابه نجفی، هنرمندان حاضر در نمایشگاه «هندسه نگار» هستند.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند در ایام عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران رجوع کنند.
گالری گلستان
نمایشگاه آنلاین انفرادی طراحی و زیورآلات شیوا سیدی امروز جمعه ۳ تیرماه در گالری گلستان گشایش می یابد.
همچنین نمایشگاه نقاشی های تارا بهبهانی با عنوان «زمان های بی بازگشت» تا ۸ تیرماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برقرار است.
گالری آرتیبیشن
گالری آرتیبیشن از روز جمعه، ۳ تیر ماه ۱۴۰۱، یازدهمین دوره نمایشگاه «کلکسیونر» را با نمایش آثاری از اساتید هنر مدرنیسم ایران برگزار خواهد نمود.
در یازدهمین دوره این نمایشگاه با عنوان «کلکسیونر مدرن»، آثاری از صادق تبریزی، میرعبدالرضا دریابیگی، طلیعه کامران، گارنیک در هاکوپیان، پرویز تناولی، ژازه تباتبایی، محمدعلی ترقی جاه، منوچهر نیازی، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، حسین محجوبی، نصرالله افجه ای، جلال شباهنگی، علی اکبر صادقی، قاسم حاجی زاده، علی رضا اسپهبد، پرویز کلانتری، توکل اسماعیلی (مش اسماعیل) و ناصر اویسی به نمایش درخواهد آمد. همه این نام ها جز چهره های معتبر و پیشروی هنر مدرن و معاصر ایران محسوب می شوند.
گالری ثالث
نمایشگاهی از گزیده آثار زنده یاد کامبیز درم بخش در چارچوب نمایشگاه «شاعر خط ها» امروز جمعه ۳ تیرماه در گالری ثالث گشایش می یابد. زنده یاد کامبیز درم بخش، سالهای سال در کافه کتاب ثالث حضور داشت و کار می کرد.
کامبیز درم بخش هنرمند طراح و کاریکاتوریست که با خط ها و طراحی های ساده اش معروف است، روز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلاء به کرونا در گذشت.
گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی نقاشی خلیل سمائی جابلو با عنوان «بال می شود این دست» جمعه ۳ تیرماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ گشایش می یابد.
گالری آ
نمایشگاه انفرادی طراحی نجمه امینی با عنوان «گسیخته» جمعه ۳ تیرماه در گالری آ به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک ۷ افتتاح می شود.
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «اختیار تکنیک بدان جهت که امکانات اش بیان هنری را قوت و قوام می بخشد همواره بخش مهمی از فرایند خلق است. برای سخن گفتن از غیرقابل پیشبینی بودن و غافلگیر کنندگی زندگی چه تکنیکی مناسب تر از مونوپرینت. هماهنگی کامل میان ایده و زبان در مجموعه گسیخته به تمامی امکانی برای سخن گفتن از حرف های فروخورده فراهم آورده است.»
گالری ۰۰۹۸۲۱
نمایشگاهی از چاپ های دستی، چاپ های لینو و سیلک اسکرین داوود امدادیان امروز ۳ تیرماه در گالری ۰۰۹۸۲۱ واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ گشایش می یابد.
در افتتاحیه این نمایشگاه همینطور کتابی محتوی آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه رونمایی خواهد شد. کیوریتور نمایشگاه داوود امدادیان، یاشار آذر امدادیان است.


منبع:

1401/04/05
11:48:16
5.0 / ۵
546
تگهای خبر: آنلاین , پرینت , تصویر , چاپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,219
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 40,968