افتتاح موزه ملی جدید نروژ بعد از هشت سال

افتتاح موزه ملی جدید نروژ بعد از هشت سال موزه ملی جدید نروژ که محل نگهداری از تابلوی «جیغ» ادوارد مونک خواهد بود، شنبه آینده بعد از 8 سال افتتاح می شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از رویترز، این موزه که ۶۵۰ میلیون دلار پول و ۸ سال زمان صرف ساخت آن شده، خانه یک نمایشگاه دائمی از هنر اعصار است که آنرا در ردیف تعدادی از بزرگترین موزه های جهان قرار می دهد.
موزه ملی نروژ که توسط کلاوس شوورک (Klaus Schuwerk)، معمار آلمانی، طراحی شده و در شهر اسلو قرار دارد، کلکسیون پنج موزه هنر و طراحی نروژ را زیر یک سقف جمع کرده است.
این موزه با ۱۳ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و ۶ هزار ۵۰۰ اثر هنری، همچون تابلوی جیغ ادوارد مونک، بزرگترین موزه در کشورهای نوردیک خواهد بود و در ردیف موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا یا موزه ملی آمستردام قرار می گیرد.
موزه ملی جدید نروژ با مصالحی تولید شده تا برای چند قرن سرپا بماند و به شکلی طراحی شده است تا مصرف انرژی آن بهینه سازی شده و انتشار گارهای گلخانه ای از آن به حداقل برسد.


تالار این موزه که برای نمایشگاه های موقت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، کار خودرا با نمایشگاه I Call It Art شروع به کار می کند، شامل آثاری از هنرمندانی نروژی که روی مطالبی چون هویت، حس تعلق، ملیت و دمکراسی کار می کنند.
از دیگر نمایشگاه های برنامه ریزی شده برای این موزه می توان به نمایشگاه آثار مارک روتکو، هنرمند انتزاعی، و فریدا کالو، نقاش سورئالیست مکزیکی، اشاره نمود که هر دو در سال ۲۰۲۴ برپا خواهند شد.


1401/03/18
23:57:24
5.0 / ۵
577
تگهای خبر: طراحی , موزه , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,727
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 31,215