عصار:

اهتمام کرده ام قضاوت سخت نکنم

اهتمام کرده ام قضاوت سخت نکنم علیرضا عصار خواننده و آهنگساز، بر اهمیت برگزاری مسابقه و برنامه های استعدادیابی در زمینه موسیقی اصرار کرد و تاثیر آن بر بازار موسیقی و ایجاد انگیزه در بین جوانان را مثبت و مهم دانست.


دریافت 109 MB علیرضا عصار که یکی از داوران برنامه استعدادیابی بندبازی بود درباره میزان رضایت خود از خوانندگان گروههای شرکت کننده در این برنامه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بطور کلی آن چیزی که برای من دلگرم کننده و شاید جزو اهداف اولیه بندبازی است، آن بود که تعداد قابل توجهی نوازنده درجه یک در شهرستان های مختلف پیدا کردیم که کاملا آماده ورود به بازار حرفه ای موسیقی هستند و الان آمادگی و ظرفیت این را دارند که به بهترین گروه هایی که بصورت حرفه ای فعالیت می نمایند و مشغول کنسرت هستند، ملحق شوند.
وی اضافه کرد: خواننده های خوب هم در گروههای شرکت کننده در بندبازی حضور داشتند اما بین اعضای گروه تفکیک قائل نشدیم و فقط در قالب گروه، عملکرد آنان را بررسی کردیم. برخی از گروه ها خواننده شان همسطح بود، بعضی ها، خواننده بهتری داشتند و در برخی از گروه ها، نیز بالعکس بود.
عصار درباره جایگاه خواننده و تاثیر آن بر موفقیت یک گروه موسیقی ابراز کرد: من تصور می کنم گروههای موسیقی با برنامه ریزی و مدیریت خوب و با کمک خوانندگان خوب، می توانند وارد بازار موسیقی شوند. در جهان هم، وضعیت اینطور است؛ بعنوان مثال در گروه «بیتلز» که تک تک اعضای آن محبوبیتی پیدا می کنند اما محبوبیت خواننده در موفقیت آن تاثیر مهمی دارد.
این موسیقیدان درباره موفقیت بازار موسیقی با ورود گروههای شرکت کننده در بندبازی اظهار داشت: پیش بینی این که چه کسی در بازار موسیقی موفق می شود به ویژه با پیچیدگی های بازار فعلی، کار سختی است اما اگر از من بپرسید گروههای بندبازی ظرفیت موفق شدن را دارند یا خیر، به نظر من برخی از گروه ها ظرفیت موفق شدن را دارند. اگر ضمن برنامه ریزی درست، قطعات خوبی برایشان ساخته شود و مدیریت خوبی داشته باشند، بازار موسیقی را تحت تاثیر عملکرد مثبت خود قرار خواهند داد.
علیرضا عصار؛ خواننده و آهنگساز- ایرناعصار درباره خطرات و لطمه هایی که برنامه های استعدادیابی در سرخوردگی و حتی ایجاد زمینه برای مهاجرت آنان به سبب نبود سیستم حمایتی در بازار موسیقی به وجود آورد، اظهار داشت: این اتفاق، احتمالی نیست که بشود براساسش تصمیم گیری کرد و نمی توان گفت این مساله احتمال زیادی دارد. باتوجه به وضعیتی که موسیقی ما بطور کلی دارد، همه محدودیت هایی که پیرامونش هست و همه پیچیدگی هایی که بازار موسیقی ما دارد، به نظرم ساخت برنامه های استعدادیابی در زمینه موسیقی بسیار واجب است.
با توجه به وضعیتی که موسیقی ما بطور کلی دارد، همه محدودیت هایی که پیرامونش هست و همه پیچیدگی هایی که بازار موسیقی ما دارد، به نظرم ساخت برنامه های استعدادیابی در زمینه موسیقی بسیار واجب است
این خواننده موسیقی پاپ با تاکید بر این که برنامه بندبازی بعنوان یک مسابقه منحصربه فرد در دنیا، فاصله بسیاری با استانداردهای برنامه های استعدادیابی ندارد، افزود: به نظر من، باتوجه به عملکرد پلتفرمی که بر روی این برنامه سرمایه گزاری نموده، فضای تازه ای به وجود آمده و ایرادات آن هم قابل حل و چشم پوشی است. به نظر من این برنامه در کوتاه مدت حتی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی روی بازار موسیقی بگذارد.
عصار در ادامه بیان کرد: من هیچگاه در جایگاه داور قرار نگرفتم و بنا بر این هم اهتمام کردم قضاوت سخت نکنم. بیشتر اهتمام کردم برمبنای آنچه که به خودم گذشته و محصولش تجربه طولانی مدت است، با مهربانانه ترین و همکارانه ترین نوع ممکن رفتار کنم.
بندبازی مشابه خارجی ندارد
این نوازنده و آهنگساز در پاسخ به این پرسش که آیا بازار موسیقی از نظر ساختاری و سیستمی ظرفیت پشتیبانی از گروههای موسیقی مستعد را دارد؟ بیان کرد: برنامه بندبازی مشابه خارجی ندارد اما در برنامه هایی که بصورت استعدادیابی هستند این واقعیت تلخ وجود دارد که استعدادهای برتر به بازار موسیقی کشورشان معرفی شوند، اما در بازار دوام نمی آورند.
وی افزود: با این وجود، ساخت چنین برنامه ای لازم و موثر است چونکه که نوازنده های جواب و بااستعداد زیادی امید به آینده بهتر پیدا می کنند. این برنامه ویترینی است که بطورمثال یک نوازنده ۱۶ ساله که در شهرستانی ساز می زند و در وضعیت عادی، امکان ورود به بازار موسیقی را ندارد و سراسر استعداد و عشق به موسیقی است، با نمای درستی که در این برنامه از خود نشان می دهد، می تواند دیده شود و با همکارانش در بازار موسیقی فرصت حضور پیدا کند.
عصار همین طور ابراز کرد: هم اکنون خیلی از نوازندگان شرکت کننده در بندبازی به سبب استعدادشان می توانند در گروههای خوب موسیقی کشور حضور داشته باشند. بدین سبب ارزش دارد که هر طوری لازم است برای برگزاری چنین برنامه هایی بجنگیم. این استعدادهای جوان، فقط ساز دستشان است و در همه جای کشور حضور دارند. چگونه باید وارد بازار موسیقی شوند و چگونه باید استعدادشان را نشان و پرورش دهند؟ آیا فضایی به آنان داده می شود؟ برنامه بندبازی نشان داد که آنان می توانند دیده شوند و عادلانه برنامه شان را اجرا کنند و مردم درباره شان تصمیم بگیرند.

بندبازی مسابقه استعدادیابی بندهای موسیقی ایران در ژانر پاپ و پاپ تلفیقی است که ازطریق یک اپلیکیشن آنلاین داخلی پخش می شود و تلفیقی از رأی داوران و آرای مردمی سرنوشت گروههای شرکت کننده در این رقابت را تعیین می کند.


1401/03/12
10:36:05
5.0 / ۵
673
تگهای خبر: آنلاین , استاندارد , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,556
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 35,642