نخستین عکاس زن دفاع مقدس درگذشت

نخستین عکاس زن دفاع مقدس درگذشت مریم کاظم زاده اولین عکاس زن در دوران دفاع مقدس که با هنر خود متواضعانه همگام با رزمندگان اسلام، لحظه لحظه دفاع مردم ایران در مقابل هجوم دشمن را به جهان مخابره کرد، امروز در ۶۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از خبرگزاری ایرنا، مریم کاظم زاده همسر شهید اصغر وصالی از فرماندهان جنگ و عکاس باسابقه سالهای انقلاب و جنگ تحمیلی درگذشت.
کاظم زاده نخستین عکاس زن جنگ بود که مهر سال ۵۹ به مناطق جنگی رفت و خاطرات خیلی از حضور رزمندگان و فرماندهان در مناطق جنگی ثبت نمود.
حضور وی در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، تصاویر زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است که بخشی از آنها در کتاب « عکاسان جنگ » توسط بنیاد روایت فتح به چاپ رسیده است.
در متن پیام محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است: خبر درگذشت زنده یاد کاظم زاده، عکاس ولایتمدار، پیشکسوت، روایتگر توانمند و صاحب سبکِ ایام دفاع مقدس که با هنر خود متواضعانه همگام با رزمندگان اسلام، لحظه لحظه دفاع مردم ایران در مقابل هجوم دشمن را به جهان مخابره کرد تا حقانیت مردم مظلوم ایران هیچ گاه از یاد تاریخ نرود، باعث تاثر و تالم شد.
این بانوی عکاس با اذن بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در سال ۵۹ به عنوان نخستین بانوی عکاس، راهی جبهه های نبرد حق ضد باطل شد و با روحیه انقلابی و اخلاق اسلامی به عنوان اسوه ای از یک بانوی رزمنده و هنرمند با تلاش فراوان و خستگی ناپذیر تصاویر زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است.
کاظم زاده با در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران، تصاویر زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است که بخشی از آنها در کتاب « عکاسان جنگ » توسط بنیاد روایت فتح به چاپ رسیده است.
وی همسر شهید اصغر وصالی فرمانده دستمال سرخ ها در زمان دفاع مقدس و عکاس با سابقه سالهای انقلاب و جنگ تحمیلی بود.





منبع:

1401/03/05
22:45:06
5.0 / ۵
563
تگهای خبر: چاپ , عكاس , قاب , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,842
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 40,214