مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

شیراز بهترین منطقه برای برگزاری جشنواره های فرهنگی است

شیراز بهترین منطقه برای برگزاری جشنواره های فرهنگی است به گزارش آتلیه دات کام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: شیراز به سبب غنای فرهنگی و تاریخی که داشته بهترین منطقه برای گردهمایی موسیقی و اقوام ایرانی است.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، حمیدرضا قانعی شامگاه جمعه در آئین پایانی دومین جشنواره ملی موسیقی و آئین های اقوام ایرانی بیان کرد: شیراز بهترین مکان برای گردهمایی موسیقی و اقوام ایرانی است و این موسیقی جز جدایی نشدنی تاریخ و فرهنگ ایران است. وی افزود: تمامی اقوام و فرهنگ ها در تلاش هستند تا بتوانند نقش ویژه ای در حفظ و نگهداری این فرهنگ داشته باشند این موسیقی از میان مردم برآمده و بر جان تمام هنرمندان نشسته است.
قانعی اضافه کرد: این موسیقی بواسطه ایجاد شدن توسط عامه مردم موسیقی داری مؤلف نیست و از میان مردم به وجود آمده و به شکلی برای مردم بوده است. دامون شش بلوکی دبیر علمی این جشنواره نیز اظهار داشت: شیراز نگین فرهنگی ایران باید به شکلی باشد که اینچنین برنامه ها در سالیان آینده نیز برگزار شودوی اضافه کرد: این جشنواره کوشش کرد تا بتواند از تمامی اساتید در تمامی حوزه ها بهره برده تا این جشنواره بعنوان یکی از جشنواره های مرجع در کشور شناخته شود. بگفته این مقام مسئول در این جشنواره، جشنواره موسیقی و آئین های اقوام ایرانی کوشید از تمامی گروه ها از اقصی نقاط کشور استفاده گردد تا این جشنواره بصورت جامع در فارس اجرا شود.


منبع:

1401/03/01
11:30:37
5.0 / ۵
506
تگهای خبر: جشن , جشنواره , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,556
بازدید دیروز: 3,533
هفته اخیر: 24,976