تبلیغ هنر ایران در قاب ترمه آلمان

تبلیغ هنر ایران در قاب ترمه آلمان دبیر ششمین جشنواره ترمه اظهار داشت: این جشنواره تلاش می کند با اعتلای فرهنگ مونیخ و در کنار آن ترویج و تبلیغ صحنه هنر ایران، این ارزش ها را به ایرانیان و جمعیت تازه مهاجرت کرده انتقال دهد و فرهنگ ایرانی را به جامعه آلمانی بشناساند.


کیوان کامیاب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به چگونگی برگزاری دوره ششم جشنواره ترمه اظهار داشت: این برنامه سالانه با اجرای کنسرت گروههای موسیقی جوان و شناخته شده ایرانی، برگزاری «شب ادبیات» با نقالی و سخنرانی در باب فردوسی و شاهنامه، نمایش موزیکال، نمایش فیلم های کوتاه و مستند، تئاتر و ورکشاپ های مختلف هنری برای کودکان و بزرگسالان راه اندازی.
دبیر این جشنواره، در ادامه به رویدادها و اتفاقات جشنواره امسال و هنرمندانی که در جشنواره شرکت دارند اشاره نمود و اضافه کرد: به رسم هر سال، چهره های فرهنگی و هنری خیلی از ایران و کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت می کنند. در بین چهره های نام آشنای جشنواره ی امسال، در قسمت موسیقی گروه بمرانی، گروه هامان بند و نیاز نواب در کنار گروههای جوان منتخب فراخوان در ژانرهای مختلف، در قسمت تئاتر فاطمه معتمدآریا و نغمه ثمینی، و در بخش ادبیات دکتر جلال خالقی مطلق حضور دارند.
وی افزود: همین طور در قسمت فیلم های کوتاه و مستند، تپه های مارلیک به کارگردانی ابراهیم گلستان و بگذار بگذریم با بازی سارا بهرامی همچون فیلم هایی هستند که به نمایش در خواهند آمد.
دبیر ششمین جشنواره ترمه اشاره کرد: ترمه جشنواره ای فرهنگی است که در طول یک یا دو هفته با ارائه شاخه های مختلف هنر ایران مانند فیلم، موسیقی، تئاتر، عکاسی، ادبیات، و هنرهای تجسمی چهره ای متفاوت از تصویری که به طور معمول ایران در غرب با آن شناخته می شود، ارائه می دهد و از فرهنگ و هنر ایران پرده برمی دارد.
کامیاب در پاسخ به این پرسش که جشنواره ی ترمه چه اهدافی را در جامعه ی فرهنگی ایرانیان ساکن آلمان دنبال می کند، چنین اظهار داشت: ترمه تلاش می کند با اعتلای فرهنگ مونیخ و در کنار آن ترویج و تبلیغ صحنه هنر ایران، این ارزش ها را به ایرانیان و جمعیت تازه مهاجرت کرده انتقال دهد و فرهنگ ایرانی را به جامعه ی آلمانی بشناساند.
وی در ارتباط با لزوم و چرایی برگزاری چنین رویدادهایی در اروپا، اضافه کرد: هنر ایران در سالهای اخیر با وجود شرایط عمومی گاه نامساعد، تعداد زیادی آثار برجسته در حوزه های فیلم، موسیقی، تئاتر، هنرهای زیبا و ادبیات ساخته است. صحنه ی هنر فعلی ایران مقرر است در جشنواره فرهنگی ایرانی «ترمه» در مونیخ ارائه شود.
کامیاب اشاره کرد: در سطح هنری، جنبه های پیچیده و تا حد زیادی ناشناخته ی جامعه ایران نشان داده می شود که در بیشتر موارد نادیده گرفته می شوند. این انتخاب که چشم انداز ایران و ایرانیان مقیم در آلمان و اروپا را در نظر می گیرد و هدف تبادل بین مخاطب ایرانی و آلمانی را دنبال می کند.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از خبرگزاری ایرنا دوره ششم جشنواره فرهنگ ایران «ترمه» به مدت دو هفته از ۱۶ تا ۳۰ ماه مه (۲۶ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خردادماه)، با حمایت اداره ی فرهنگ شهر مونیخ، مجموعه فرهنگی گاستایگ و سازمان های دیگر در مجتمع گاستایگ در شهر مونیخ آلمان برگزار می گردد.

1401/02/31
13:30:59
5.0 / ۵
671
تگهای خبر: تصویر , جشن , جشنواره , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 4,185
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 40,900