دیو و دلبر از ۱۸ خرداد به تالار وحدت می آیند

دیو و دلبر از ۱۸ خرداد به تالار وحدت می آیند به گزارش آتلیه دات کام تئاتر موزیکال «دیو و دلبر» به کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی از ۱۸ خرداد در تالار وحدت روی صحنه می رود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، تئاتر موزیکال دیو و دلبر نوشته و کار ماهان حیدری با ترجمه آرش نعیمیان و تهیه کنندگی ماهان حیدری و النا خلیلی و آهنگسازی بهزاد عبدی از ۱۸ خرداد ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می رود و پیش فروش بلیت های آن از امروز- ۲۷ اردیبهشت- شروع می شود.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: داستان شاهزاده جوانی که در چارچوب یک هیولا زندانی شده است و تنها عشق واقعی است که می تواند این طلسم را نابود کند.
حمید حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو پسیانی، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، مدیا هاشمی، رها میرمیثاقی و مایسا مظلومی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.
پیام قربانی طراح صحنه و لباس، علیرضا و محمدرضا شریفی طراحان حرکت، لیلا جعفری مجری طرح، فرزام شکاری مدیر اجرایی، بهروز سیفی طراح صدا، محمود نیک پور سولو اسکیت، نوازنده- بازیگر؛ سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسوفن)، سحر شاطری (درامز، کاخن، شیکرز و ملودیکا)، لیلا حق جو (هارمونیکا)، تینا یوسفی (ویولن) و مدیا هاشمی (پیانو) از عوامل این نمایش هستند.
گروه کارگردانی؛ دستیار کارگردان: علیرضا ملک محمودی، منشی صحنه: یلدا پیری، دستیار برنامه ریزی: دریا مهرابی، دستیاران کارگردان: امین باقرزاده و پریسا قنبری، دستیار تولید: علیرضا ملک محمودی، مدیر مجازی: آرین امیرخان، موشن گرافی: پیمان امدادی، طراح تیزر: شهاب جعفرنژاد، فیلمبرداری مستند: جاوید علیپور، ساخت آکسسوار: محمد رسولی، مدیر اجرایی لباس: الیکا شاهوردی و صبا معراجی و گروه حرکت: محمدامین پازوکی، فرشته رضازاده، محمد اکبری، تارا گراگوری مالخاصیان، سینا ساعتیان، سامان توحیدی، امیرحسین اسفندیاری، حمیدرضا غلامحسینی، دیبا پورعزیزی، طلا تهرانی، رستا میرمیثاقی، سانیا مسعودی، نهال سرخابی و درسا پنجه از دیگر عوامل نمایش دیو و دلبر هستند.




دیو و دلبر (beauty and the beast) افسانه ای است که برای اولین بار توسط رمان نویس فرانسوی گابریل سوزان باربوت دوویلنوو در سال ۱۷۴۰ نوشته شده است و سپس در سال ۱۷۵۶ ژان ماری لپرنس دوبومونت آنرا خلاصه و بازنویسی کرد. این افسانه تحت تأثیر داستان هایی از اساطیر یونان باستان مانند کوپید و سایکی و افسانه های ایتالیایی مانند پادشاه خوک است. از آنجاییکه این داستان جزو معروف ترین اقسام قصه های شفاهی به حساب می آید، در کشورهای مختلف نسخه های مختلفی از آن روایت می شود.
برای سالیان طولانی دیو و دلبر مبحث مورد علاقه هنرمندان مختلفی در زمینه های تصویرسازی، تئاتر، باله، ادبیات، اپرا و سینما بوده و خواهد بود. افرادی همچون هنری فورد، ماریانا و مرسر مایر، جان دیکسون باتن، النور ور بویل و والتر کرین تحت تأثیر این افسانه تصویرسازی هایی را انجام داده اند.
سال ۱۹۴۶ ژان کوکتو شاعر و فیلمساز فرانسوی فیلمی را با اقتباس از دیو و دلبر به نام la belle et la Bête ساخت و در همان سال برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شد. فیلیپ گلس یکی از تاثیرگذارترین آهنگسازان اواخر قرن بیستم در سال ۱۹۹۴ اپرایی بر طبق این فیلم ساخت و روی صحنه های فیلم اجرا کرد.
استودیوی والت دیزنی سال ۱۹۹۱ تصمیم گرفت تا دیو و دلبر را در چارچوب انیمیشنی موزیکال با همکاری هوارد اشمن ترانه سرا و آلن منکن آهنگساز ارائه نماید. دیو و دلبر دیزنی، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و تبدیل به اولین انیمیشن شد و همینطور اولین انیمیشنی بود که توانست نامزدی بهترین فیلم اسکار را به دست بیاورد و در ادامه برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین آهنگ اورجینال شد.
همچنین دیو و دلبر اولین انیمیشنی بود که دیزنی در سال ۱۹۹۴ آنرا روی صحنه برادوی برد. والت دیزنی پیکچرز سال ۲۰۱۷ اقتباس لایواکشن از انیمیشن را با بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری به کارگردانی بیل کاندون منتشر نمود. این فیلم جزو یکی از گران قیمت ترین فیلم هایی است که تابحال ساخته شده است.

1401/02/29
13:58:05
5.0 / ۵
609
تگهای خبر: استودیو , پیانو , تصویر , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 5,468
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 43,466