ارسال ۷۰۰ اثر به نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار

ارسال ۷۰۰ اثر به نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار دبیر اجرائی نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار با اشاره به ارسال 700 اثر به دبیرخانه این رویداد اظهار داشت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار 22 اردیبهشت در فرهنگسرای بهمن انجام می شود.


مهدی غلامی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا اظهارداشت: فراخوان نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار بهمن ماه ۱۴۰۰ با مشارکت آموزشگاه وزیری با مدیریت استاد کیوان ساکت در سه رده سنی الف- هفت تا ۱۲ سال، ب- ۱۳ تا ۱۹سال و ج- ۲۰سال به بالا منتشر گردید.
وی با اشاره به این که استاد کیوان ساکت دبیر نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار است، اظهار داشت: کیوان ساکت و بهداد بابایی اعضای هیات داوران، منصور حقی، عرفان گنجه ای، محمد موسوی و علی علی شاهی اعضای هیات انتخاب این رویداد هستند.
غلامی اضافه کرد: نوازنده ها باید برای اولین مرحله بمنظور ارسال نمونه کار خود، بصورت انتخابی و آزاد، رپرتوآر(مجموعه اجراها) مورد نظرشان را ضبط و برای هیات داوران بوسیله پیامرسان واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۷۴۲۷۹۵ به دبیرخانه جشنواره ارسال می کردند.
دبیر اجرائی نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار بیان کرد: این جشنواره با استقبال قابل توجه علاقه مندان خانم و آقا مواجه گردید و از شروع فراخوان ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره (واقع در آموزشگاه وزیری) ارسال و اسفندماه ۱۴۰۰ کار بازنگری آثار شروع شد.
وی اظهارداشت: در مرحله بازنگری، ۱۷۰ اثر برای رقابت در بخش نهایی انتخاب شدند و مرحله نهایی رقابت طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار و هنرمندان برگزیده انتخاب می شوند که در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد.
غلامی، ملاک اصلی برای انتخاب آثار را تسلط و تکنیک درست نوازنده، درک عمیق از موسیقی و مفاهیم آن و آشنایی با مبانی موسیقی و جانمایه های اصلی این هنر عنوان نمود و اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از سراسر کشور حضور دارند.
دبیر اجرائی نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار اضافه کرد: آیین اختتامیه این جشنواره ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۹ با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مرکز همایش های بین المللی شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می گردد.
وی بیان کرد: تجلیل از استاد حسن ناهید موسیقی دان و نوازنده ساز نی، اجرای کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج از بخش های آیین اختتامیه نهمین جشنواره تک نوازی تار و سه تار است.


1401/02/22
11:38:05
5.0 / ۵
530
تگهای خبر: آموزش , جشن , جشنواره , قاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,745
بازدید دیروز: 6,081
هفته اخیر: 36,564