رضا بانگیز در گفت وگو با آتلیه دات كام:

کار و بار بد نیست اما من حوصله ندارم!

کار و بار بد نیست اما من حوصله ندارم! آتلیه دات کام: رضا بانگیز از هنرمندان مطرح کشورمان در زمینه نقاشی و مجسمه سازی و مدرس هنر است. وی در گفت وگویی با ایسنا درباره ی روزگار خود در دوران کرونا می گوید و یادآور می شود که مدتی است به سبب صدمه ای که حین کار کردن به دستش وارد شده، دیگر کار نمی کند و برای بهبودی کامل، لازم است خیلی مراقبت کند.


این هنرمند در عین حال بیان می کند، «کار و بار بد نیست منتهی من دیگر حال و حوصله کار کردن ندارم؛ چونکه وقتی یک هنرمند قصد کار کردن دارد، باید تا حدی آسوده خاطر باشد با این وجود این شرایط پیش آمده آنقدر هم بد نیست و مدتی را استراحت می کنم.»
از او درباره آثاری که در مدت شیوع ویروس کرونا خلق کرده است، می پرسیم. پاسخ می دهد: در طول این مدت سه یا چهار کار جدید داشتم که در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآمدند.
از اثرات کرونا بر هنرهای تجسمی سوال می نماییم که این ویروس را برای هنر تماما لطمه می داند و می گوید که شرایط پیش آمده از کرونا حداقل به لحاظ روحی اثر منفی داشت ولی چاره چیست؟ همه دنیا گرفتار این ماجرا بودند.
از بانگیز می پرسیم که آیا اثری را با الهام از کرونا خلق کرده است؟ پاسخ می دهد: بله؛ اتفاقا خیلی تصادفی و بدون این که به آینده این ماجرا فکر کنم، یک کره مفتولی ساختم. مقدار زیادی منجوق، دانه تسبیح و فلز روی آن کار گذاشتم که در یکی از نمایشگاه های گالری «کاما» به نمایش درآمد و خوشبختانه به فروش رفت.
«آیا به بهبود وضعیت هنرهای تجسمی امیدوار هستید؟» می گوید: امیدوار که نیستم، منتهی ما چون سال هاست در این راه قرار گرفته ایم و عاشق کارمان هستیم، با وجود هرگونه سختی، حال چه کرونا باشد و چه نباشد و چه بی پول باشیم و نباشیم، کار خودرا می نماییم.
او ادامه می دهد: زمانی شرایط به شکلی بود که کسی نمی توانست در موسیقی فعالیت بیرونی داشته باشد و بنا بر این به زیرزمین خود می رفت، سازش را بر می داشت و به قول موسیقیدان ها به سیم ها زخمه می زد. این است که بالاخره انسان با وجود گرفتاری باز هم هنرش را ادامه می دهد و برای ما هم به همین صورت است؛ البته همین شرایط سخت هم می تواند الهام بخش خیلی ها باشد ولی این کارها به همین زودی به ثمر نمی رسد و زمان می برد تا این که هنرمندان با الهام از دوره کرونا اثری را خلق کنند.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، رضا بانگیز متولد ۱۳۱۶ در تهران است. آثار بانگیز بیانی روایی دارند و داستانی ساده را که از جهان پیرامون او نشأت گرفته بازگو می کند. او راوی اساطیر و افسانه هاست و روایتی شخصی و منحصر به فرد از آنها ارائه می دهد.
او در نمایشگاه های گروهی، انفرادی و بین المللی توکیو، بلژیک، پاریس، عربستان، ارمنستان، زاگرب، آمریکا، استانبول، فرانسه و تمامی بی ینال های تهران و آسیا شرکت داشته است و برنده ی جوایز بینال دوم و سوم بوده. از دیگر کارهای او می توان به انجام دو تابلوی نقش برجسته در متروی تهران و انجام کارهای سفالی در موزه پورت اسموت آمریکا، ویرجینیا اشاره نمود.




منبع:

1401/01/10
12:16:11
5.0 / ۵
891
تگهای خبر: شركت , گالری , مجسمه , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 439
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 29,069