تجلی قرنطینه در آثار یک نمایشگاه

تجلی قرنطینه در آثار یک نمایشگاه نمایشگاه آثار نقاشی فرزانه امیری جاه به نام «نقش ناهمرنگ» در نگارخانه نقش جهان روز جمعه (۱ بهمن) افتتاح می گردد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، امیری جاه در توضیح این نمایشگاه چنین نوشته است: ««ما بین رنگ و رو» مجموعه کارهای دوران قرنطینه ام بود، حاصل پشت سر گذاشتن یک سال خانه نشینی ناخواسته که گویی داشتند تنهایی تمام ما را ترسیم می کردند: نقش هایی از شبهای دواردور، همچون «سنگچینی از اجاقی خرد، اندر او خاکستر سردی».

وی همینطور نوشته است: «سال دوم اما، تنها یک سال دیگر نبود. زخم های گشوده ی این سال قدمتی به درازای یک قرن داشت. جدایی ناخواسته امروز ما چونان تجلی یک قرن محرومیت تن ها بر من ظاهر شد. به بیرون نگاه کردم، به یک قرن شکست از پی شکست، به سال های جنگ و فقر و محرومیت: «طرح تصویری در آن هر چیز، داستانی حاصلش دردی. در درونم اما نقش دیگری یافتم، نقشی ناهمرنگ که از درون هر من تنها بیرون می زند. گویی رویاهای ما هم در قرن جدید به دنبال تعبیر خویش سرگردان اند. پس نقاشی را به جای خالی همه چیز جدی گرفته ام. و این دفعه با چشم های رو به درونی که بر این نقش ها گشوده ام، دریچه ای شدم تا تک تک این نقش ها تماشا می کنند من را: خاطراتی که قبل از آنکه فعلیت یابند، به یاد آورده می شوند. حالا دارم تنهایی ام را درچشم های شما رنگ می کنم، تا با هم به طنین قدم هایی گوش نماییم که هنوز طی نشده است.»

نمایشگاه «نقش ناهمرنگ» روز جمعه ـ اول بهمن ماه ـ در نگارخانه نقش جهان به نشانی تهران، خیابان نیاوران، خیابان باهنر، کوچه همایون فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲ افتتاح می گردد و علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۶ بهمن برای بازدید رجوع کنند.





منبع:

1400/10/27
22:33:40
5.0 / ۵
1361
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,264
بازدید دیروز: 4,395
هفته اخیر: 46,373