سرپرست میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

ثبت تصنیف میرزا کوچک در لیست آثار ناملموس کشور

ثبت تصنیف میرزا کوچک در لیست آثار ناملموس کشور سرپرست میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: تصنیف میرزا کوچک در لیست آثار ناملموس کشور ثبت گردید.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، ولی جهانی اظهار نمود: تصنیف «میرزا کوچک» که همچون آثار برجسته فرهنگی اجتماعی استان گیلان بشمار می رود در لیست آثار ملی کشور قرار گرفت.
سرپرست میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: برمبنای مطالعات انجام شده بر روی منابع موجود سراینده این اثر ماندگار معین نیست اما قدمت آن در حدود ۱۰۰ سال تخمین زده شده است.
جهانی افزود: این تصنیف اولین بار بصورت مکتوب در کتاب «سردار جنگل» اثر مرحوم ابراهیم فخرایی در سال ۱۳۴۴ انتشار یافته و یکی از دلیلهای ماندگاری این سروده استفاده از آن در تیتراژ پایانی سریال «میرزا کوچک خان» در سال ۱۳۶۶ به کارگردانی بهروز افخمی، آهنگسازی محمد میرزمانی و صدای استاد «ناصر مسعودی» است.
وی با اعلان اینکه میراث ناملموس فرهنگی عنصری برای وحدت فرهنگی عامه مردم است، افزود: عناصر فرهنگی همچون تصنیف ها و مکتوبات هنری که طی نسل های مختلف منتقل شده همچون میراث گرانقدر فرهنگی بشمار می رود که لازم است با مستند نگاری علمی، علاوه بر حفظ و حراست از آنها، زمینه انتقال آن به نسل های بعدی برقرار شود.

1400/10/26
12:32:52
5.0 / ۵
902
تگهای خبر: كتاب , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 7,428
بازدید دیروز: 4,256
هفته اخیر: 45,541