قطعه جدید شمس لنگرودی با شعر و صدای خودش

قطعه جدید شمس لنگرودی با شعر و صدای خودش آتلیه دات کام: شمس لنگرودی قطعه جدیدی را با شعر و صدای خودش منتشر نمود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، این شاعر که به کار خوانندگی هم می پردازد در سال روز تولد ۷۱سالگی خود شعری را که به گیلکی و با لهجه لنگرودی گفته به آواز خوانده که در قالب یک کلیپ با تصاویری از طبیعت شمال کشور انتشار یافته است.
شمس لنگرودی، شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبیات، بازیگر و خواننده، متولد ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۲۹ در لنگرود است.
او اولین دفتر شعرش، «رفتار تشنگی» را در سال ۱۳۵۵ منتشر نمود. نام شمس لنگرودی بعد از انتشار مجموعه های «خاکستر و بانو» و «جشن ناپیدا» در سال ۱۳۶۰ عنوان شد و بعد از چاپ «قصیده لبخند چاک چاک» به شهرت رسید. بعد از حدود ۱۰ سال، در سال ۱۳۷۹، مجموعه شعر «نت هایی برای بلبل چوبی» را منتشر نمود. از دیگر دفترهای شعر او می توان به «آوازهای فرشته بی بال»، «می میرم به جرم آن که هنوز زنده بودم»، «رسم کردن دست های تو»، «توفانی پنهان شده در نسیم» و... اشاره نمود. همین طور رمان «آن ها که به خانه من آمدند»، کتاب «تاریخ تحلیلی شعر نو» در چهار جلد، «از جان گذشته به مقصود می رسد» (زندگی نیما یوشیج) و قصه «شبی که مریم گم شد» برای کودکان بخش دیگری از آثار ادبی او است.
شمس لنگرودی علاوه بر این تا کنون در فیلم های «دوباره زندگی»، «رفتن»، «احتمال باران اسیدی»، «پنج تا پنج»، «فلامینگو شماره ۱۳» و... هم ایفای نقش کرده و ترانه هایی را نیز با آواز خوانده است.





منبع:

1400/08/28
22:52:29
5.0 / ۵
847
تگهای خبر: جشن , چاپ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,520
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,801