استفاده از فضای منفی در عکاسی

استفاده از فضای منفی در عکاسی آتلیه دات کام: در عکاسی از اشخاص، یکی از متداول ترین توصیه ها این می باشد که کادر را با سوژه های خود «پر کنید». به طور کلی، این قاعده خوبی است که می تواند عکاسی شما را سریعا به طور چشمگیری بهبود بخشد. با این حال، گاهی اوقات قوانین باید شکسته شوند، و یادگیری نحوه استفاده از فضای منفی در عکاسی از اشخاص نیز می تواند در ارائه یک گالری تصاویر متنوع و مفید، ارزشمند باشد.


فضای منفی چیست؟
 
هنگامی که شما از اشخاص عکاسی می کنید، سوژه تصویر شما همیشه یک (یا چند) شخص در کادر است. به این ترتیب، فضای منفی یک تصویر هر چیزی به جز سوژه است. در واقع پیش زمینه، پس زمینه، و «فضای تنفس» بصری در اطراف سوژه است.
 
اگرچه این فضا ممکن است زیاد بصری نباشد، اما کمی فضای منفی (خالی) در اطراف سوژه به شما کمک می کند تا توجه بیننده را مستقیما به سمت شخصی که از او عکس می گیرید، جلب کنید. این به نوبه خود بر اهمیت آنها در تصویر نهایی تاکید می کند.
 
 
چگونه فضای منفی را به خوبی ایجاد کنید؟
 
بنابراین، هنگام عکاسی از اشخاص، چطور مطمئن می شوید که فضای منفی شما عمدی به نظر می رسد و نه اتفاقی؟ اینها چند نکته هستند که به شما کمک می کنند ترکیب تصاویر فضای منفی و عکاسی از اشخاص را شروع کنید.
 
به یک سوم فکر کنید
 
 
هنگام ایجاد یک تصویر فضای منفی در عکاسی از اشخاص، سوژه باید یک سوم تصویر، و فضای منفی تقریبا دو سوم از تصویر را در بر گیرد. دنبال کردن این دستورالعمل تضمین می کند که سوژه شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا دیده شود، و در عین حال نسبتی ایجاد می کند که از لحاظ بصری برای چشم خوشایند است. همچنین متوجه خواهید شد که استفاده از این نسبت به عنوان یک چارچوب کلی برای تصاویرتان به شما اجازه می دهد تا قانون یک سوم را در تصاویر فضای منفی خود پیاده سازی کنید، که بیشتر به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که تصاویرتان به خوبی ترکیب بندی شده و از لحاظ زیبایی خوشایند هستند.
 
سوژه را رو به سمت فضا قرار دهید
 
 
اگر می خواهید از قانون یک سوم پیروی کرده و سوژه خود را در خارج از مرکز تصویر ترکیب بندی کنید، کمی وقت صرف آزمایش با جهتی که سوژه شما رو به آن قرار دارد، بکنید. وقتی سوژه شما رو به فضای منفی است تصویر قوی تر است یا وقتی که رو به سمتی غیر از فضای منفی است؟ به عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید سوژه خود را طوری ترکیب بندی کنید که به سمت فضای منفی نگاه کند. این به خصوص مهم است اگر شخصی که شما در حال عکاسی از آن هستید، در حال راه رفتن، دویدن، یا انجام ورزش باشد.
 
با انجام این کار، مغز ما قادر به تصور حرکت سوژه در میان فضای منفی می باشد، که تصویر مطلوب تر و باورپذیرتری ایجاد می کند. علاوه بر این، اگر شخصی که دارید از او عکس می گیرید به سمت فضای منفی نگاه کند، تصویر شما تصادفی تر به نظر می رسد، که یک راه عالی برای افزودن تنوع به تصاویر ژست دهی شده شماست.
 
سوژه را به مرکز بیاورید
 
 
سوژه خود را به مرکز کادر بیاورید، در حالیکه به طور همزمان مقدار زیادی «فضای خالی» در اطراف آنها در تصویر خود قرار می دهید. این تکنیک شبیه ایده فضای سفید در طراحی گرافیکی است، که در فروشگاه های لباس مد روز نیز وجود دارد، که در آن فضای زیادی بین لباس های روی قفسه باقی می گذارند.
 
همه چیز مربوط به تصاویر خنثی نیست
 
 
تصاویر فضای منفی لزوما نباید پس زمینه های خنثی و بوکه داشته باشند که تشخیص پس زمینه را مبهم کنند. شما چه در دریاچه مورد علاقه خود باشید و چه در خانه قدیمی خانوادگیتان، تصاویر فضای منفی می توانند راه خوبی برای ارجاع ماهرانه مکان بدون تبدیل آن به ستاره نمایش باشند!
 
به دنبال پس زمینه هایی بگردید که از نظر رنگ و/یا الگو نسبتا یکنواخت هستند، که همان احساس بصری فضای تنفس را القا می کنند و در اطراف سوژه شما قرار می گیرند، در حالیکه به طور همزمان از لحاظ بصری به مکان شما اشاره می کنند.
 
چرا فضای منفی اهمیت دارد؟
اکنون که می دانید چطور تصاویری از اشخاص ایجاد کنید که از فضای منفی در آنها استفاده شده است، همچنین خوب است که درک کنید چرا تصاویر فضای منفی مهم هستند و چرا باید حداقل چند تا از آنها را در هر جلسه عکاسی بگنجانید.
 
تاکید بر مقیاس
 
 
استفاده از فضای منفی هنگام عکاسی از اشخاص می تواند به تاکید بر اندازه شخصی که در حال عکاسی از آن هستید، کمک کند. به عنوان مثال، اگر دارید از یک نوزاد عکس می گیرید و در تمام تصاویری که می گیرید کادر را پر می کنید، ممکن است نتوانید به درستی کوچک بودن نوزاد نسبت به محیط اطرافش را انتقال دهید.
 
با گنجاندن مقادیر مختلف فضای منفی در تصاویرتان، بهتر می توانید بر مقیاس نوزاد تاکید کنید. به طور مشابه، می توانید از فضای منفی استفاده کنید تا نشان دهید که یک عروس و داماد چقدر در مقایسه با ساحل وسیعی که در آن ازدواج کردند، کوچک هستند.
 
به خودتان چند گزینه بدهید
 
عکس اصلی با فضای منفی در سمت چپ
 
تصاویر دارای فضای منفی نه تنها به مشتریان شما انعطاف پذیری می دهند، بلکه به عنوان عکاس به شما نیز انعطاف پذیری بیشتری می دهند!
 
آیا تصاویر خود را برای جلد یک مجله محلی می خواهید؟ بسیاری از سردبیران تصاویری با فضای منفی زیاد می خواهند تا متن عنوان را در آن جای دهند. آیا می خواهید یک طراحی کارت پستال به مشتریان خود ارائه دهید؟ تصاویر فضای منفی به راحت تر کردن این کار کمک می کنند. آیا می خواهید جلسات کوچک را در فیسبوک تبلیغ کنید؟ سعی کنید متن را در فضای منفی یکی از تصاویر مورد علاقه خود قرار دهید.
 
 
فضای منفی در این تصویر جایی برای اضافه کردن متن فراهم می کند.
 
هر بار که از اشخاص عکس می گیرید، تلاش برای استفاده از فضای منفی راه های بیشتری برای استفاده از تصاویرتان به شما می دهد.
 
جمع بندی
 
 
به طور خلاصه، استفاده از فضای منفی در هنگام عکاسی از اشخاص می تواند توجه بیننده را به سمت سوژه شما جلب کند. همچنین می تواند مکان ها را به شیوه ای بی نظیر نشان دهد. فضای منفی همچنین به تاکید بر حرکت و مقیاس، و ایجاد تنوع در تصاویرتان نیز کمک می کند، و انعطاف پذیری بیشتری برای شما و مشتریانتان فراهم می کند. این یک تکنیک عالی است که می توانید همین الآن امتحان کنید و هیچ هزینه ای هم ندارد!
 
نویسنده: مردیث کلارک (Meredith Clark)

 

1396/07/28
19:38:04
5.0 / ۵
3484
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,516
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 33,223