موسیقی مازندران یكی از خوانندگانش را از دست داد

موسیقی مازندران یكی از خوانندگانش را از دست داد آتلیه دات کام: فرهود کندلوسی - نوازنده و خواننده موسیقی مازندران - که نقش مهمی در احیاء و برگزاری جشن های سنتی و آیین های بومی مازندران داشت، در سن 56 سالگی بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، فرهود جلالی کندلوسی فعال فرهنگی و مدیر موسسه فرهنگی هنری پارپیرار که نزدیک به سه دهه کوشش های اثرگذاری برای احیاء فرهنگ بومی مازندران انجام داد و نقش پررنگی در برجسته سازی آیین های مازندران طی دو دهه اخیر داشت، بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ تیر در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
زنده یاد جلالی کندلوسی، همکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نوازنده و خواننده موسیقی مازندران بعدازظهر روز گذشته در مسافرت به زادگاهش روستای کندلوس بر اثر ایست قلبی درگذشت.
پیکر او امروز در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.
جلالی کندلوسی شاعر، نوازنده لَلِه وا و خواننده موسیقی بومی مازندران بود و در دهه ۷۰ و ۸۰ با انتشار آلبوم های پارپیرار ۱، ۲، ۳ و ۴ که شامل شعرخوانی های محلی او بود نظر علاقه مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی را به خود جلب کرد.
او علاوه بر چهارگانه پارپیرار که به ترتیب پارپیرار ۱ (۱۳۷۸)، ناری ناری کا(۱۳۸۰)، شیوَنگ( ۱۳۸۲)و اسری نام داشتند، در سال ۱۳۸۳ آلبوم از کپاچین های البرز را نیز منتشر نموده بود.
جلالی کندلوسی که سال ۱۳۶۶ برای تحصیل در رشته علوم اجتماعی وارد دانشگاه تهران شد، از اولین افرادی بود که پایان نامه دانشگاهی اش به مطالعات فرهنگ بومی مازندران اختصاص یافت. او سال ۱۳۷۱ پایان نامه اش را با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم دهکده کندلوس ارائه کرد.
علاقه او به فرهنگ بومی مازندران سبب شد تا سال ۱۳۷۶ همراه با برخی هنرمندان غرب استان انجمن فرهنگی کجور را تشکیل دهد و مبادرت به برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره، شعب شعر و نمایشگاه با موضوع فرهنگ و موسیقی مازندران کند.
شهرت این فعال فرهنگی علاوه بر انتشار آلبوم های او، به سبب احیاء و برگزاری جشن های سنتی و آیین های بومی مازندران در تهران و همین طور پیگیری های گسترده او برای برگزاری مستمر همایش مازندرانی های مقیم تهران و تجمیع ظرفیت مازندرانی های ساکن پایتخت برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بود.
فرهود کندلوسی


منبع:

1400/04/19
11:18:34
5.0 / ۵
737
تگهای خبر: آلبوم , جشن , جشنواره , مسافرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 5,552
بازدید دیروز: 4,131
هفته اخیر: 40,918