احمد عربانی ـ كاریكاتوریست قدیمی:

تلخی های این روزها را با كاریكاتور كمتر می نماییم

تلخی های این روزها را با كاریكاتور كمتر می نماییم به گزارش آتلیه دات کام احمد عربانی، کاریکاتوریست پیشکسوت درباره این که آیا دوران کرونا سبب تلخ شدن کاریکاتورهایش شده است، با خواندن بیتی که شعار معروف نشریه فکاهی «توفیق» هم هست، خاطرنشان کرد: چو حق تلخ است، با شیرین زبانی/ حکایت سرکنم، آن سان که دانی.


احمد عربانی، هنرمند کاریکاتوریست پیشکسوت که تجربه سالهای همکاری با مجله های «توفیق» و «گل آقا» را بعنوان معروف تری نشریه های حوزه کاریکاتور داشته است، در گفت وگویی با ایسنا درباره تأثیر روزگار کرونا بر زندگی حرفه ای خود، اظهار نمود: حرفه ما شاید کمتر از برخی دیگر از حوزه های فرهنگی و هنری همانند موسیقی گرفتار صدمه شده است، چون احتیاج به جمعیت ندارد و هنرمندان می توانند در خانه هایشان مشغول کار باشند.
او با اشاره به اینکه «هنرمندان کارتونیست با احساس سر و کار دارند»، در این حوزه افزود: در این زمان از نظر احساسی واقعا غمی در درون همه نشسته است و با عنایت به این که سوخت ما برای کار کردن احساس است، طبیعتا در این حوزه اثرگذار بوده است. وقتی اخبار ناراحت کننده ایران و جهان را می شنونم، بطور قطع روی خودم و کارم تأثیر می گذارد. اما در نهایت امیدوارم شرایط بهتر شود و کرونا هم زحمت را بکاهد و برود.
این کاریکاتوریست پیشکسوت همینطور در پاسخ به این پرسش که آیا در این زمان کاریکاتورهایی که کشیده تلخ تر شده است هم بیان نمود: کار ما همانند دارو است؛ مزه تلخی دارد، اما اسانس شیرینی به آن اضافه می نماییم.
عربانی سپس با خواندن شعار معروف نشریه فکاهی «توفیق» یعنی «چو حق تلخ است، با شیرین زبانی/ حکایت سرکنم، آن سان که دانی»، افزود: ما هم تلاش می نماییم که تلخی های این روزها را با زبان کاریکاتور کمتر نماییم یا حداقل تلخ تر نکنیم.




منبع:

1400/03/26
10:01:09
5.0 / ۵
736
تگهای خبر: موسیقی , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,294
بازدید دیروز: 4,415
هفته اخیر: 42,435