جمجمه ای كه یك شبه پرارزش شد!

جمجمه ای كه یك شبه پرارزش شد! یک مجسمه مرمرین جمجمه که مدت ها در یک قلعه آلمانی به معرض نمایش گذاشته شده بود بعنوان یکی از آثار «برنینی» شناسایی شد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوز، تحقیقات جدیدی نشان داده است مجسمه ای که در اندازه واقعی یک جمجمه ساخته شده و قرن های متمادی در یک قلعه واقع در آلمان به معرض نمایش گذاشته شده بود در واقع یکی از آثار «جان لورنزو برنینی» مجسمه ساز چیره دست ایتالیایی است.
این مجسمه که با مهارت بالا برای ایجاد جلوه طبیعی از مرمر ساخته شده است، سال ها در قلعه ای واقع در «درسدن» به معرض نمایش گذاشته شده بود. زمانی که «کریزا گرش» مدیر مجموعه این قلعه این مجسمه را برای مرمت به کارشناسان تحویل داد، هویت سازنده این اثر مشخص شد.
این مجسمه مدت ها به معرض نمایش گذاشته شده بود اما چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، اما در کارگاه مرمت، این مجسمه باعث حیرت شد. «گرش» می گوید: «چند نفری اطراف میزی ایستاده بودیم و به این مجسمه نگاه می کردیم. مسلما سوال این بود که چه کسی آنرا درست کرده است و از آن جایی که این اثر اصالت رومی دارد یک نفر به شوخی گفت شاید اثر برنینی باشد.»
تحقیقات بیشتر نشان داد که این جمجمه واقعا توسط این مجسمه ساز چیره دست ایتالیایی به سفارش پاپ الکساندر هفتم در اواسط قرن هفدهم ساخته شده است.
امروز این جمجمه برای اولین بار بعنوان یکی از آثار «برنینی» در نمایشگاهی در «درسدن» به معرض نمایش گذاشته شد.
محققان همینطور دریافتند «پاپ الکساندر هفتم» فقط چند روز بعد از منصوب شدن در این مقام، به «برنینی» سفارش ساخت این مجسمه جمجمه را داده بود. بعد از درگذشت «الکساندر دوم» این مجسمه در مجموعه خانوادگی او باقی ماند تا اینکه در سال ۱۷۲۵ توسط «آگوست دوم» خریداری شد.
«الکساندر دوم» و مجسمه برنینی


منبع:

1400/03/08
22:32:45
5.0 / ۵
1338
تگهای خبر: مجسمه , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,547
بازدید دیروز: 6,281
هفته اخیر: 36,463