حمید قنبری خبر داد:

انتشار ششمین قطعه همساز با همراهی سازهای برزیلی

انتشار ششمین قطعه همساز با همراهی سازهای برزیلی آتلیه دات کام: حمید قنبری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی همساز همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه آگاهی داد.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از مهر، حمید قنبری از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه اطلاع داد و اظهار داشت: این قطعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته و انتشار یافته است. در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.
وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» عنوان کرد: این ریتم بر مبنای ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است.
این نوازنده تمبک انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه ای برای پرداختن به ارزش های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و اضافه کرد: پیام همدلی و همراهی همچون اصلی ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنا بر این مناسبت تقویمی بعد وسیع تری به این میدان داده و مبحث ارزش های تنوع فرهنگی را در جهت چگونگی بهتر با هم زیستن و درک متقابل به کار گرفته ایم.
قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و اظهار داشت: این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم اندیشی در همنوازی ها برای پذیرش اختلاف نظرها و فرهنگ های مختلف ادامه خواهد داشت و با نگاهی بین المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در چارچوب کلیپ های کوتاه تصویری در فضای مجازی با قابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می شوند.
در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان انتشار یافته است.
تمبوریم همچون سازهای کوبه ای طوق دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولاً با دست راست) نواخته می شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که بعنوان بخشی جدا نشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می شود و در تمام سبک های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی به حساب می آید. این ساز به علت صدای بی همتا و پرمعنایی که دارد جای خویش را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولاً نقش تکنوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.


منبع:

1400/03/03
10:45:01
5.0 / ۵
716
تگهای خبر: تصویر , جشن , قاب , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,289
بازدید دیروز: 6,281
هفته اخیر: 35,947