تبادل لینک
تبادل لینک
جشنواره
جشنواره
جستجوی آتلیه ها
جستجوی آتلیه ها
تماس با ما
تماس با ما
درباره آتلیه
درباره ما
ورود به سایت
ورود به سایت
منوچهر اسماعیلی:
ناصر تقوایی و علی حاتمی نقطه عطف سینما هستند
آتلیه دات کام: منوچهر اسماعیلی معتقد می باشد مسعود کیمیایی وقتی وارد سینما شد پر از نوآوری بود و حتی امروز هم با یک تلنگر می توان او را به 40 سال پیش برگرداند.
به گزارش آتلیه دات کام به نقل از روابط عمومی
موزه
سینما، منوچهر اسماعیلی دوبلور و مدیر دوبلاژ در ابتدای تاریخ شفاهی اش که در زادروزش برای نخستین بار انتشار یافته است، اظهار داشت: پدرم راننده بود و در سازمان برنامه و وزارت فرهنگ کار می کرد. هفت ساله بودم که از کرمانشاه به تهران آمدیم و در نواب زندگی می کردیم. وی افزود: در نوجوانی چندسالی به خاطر کار پدرم به اهواز رفتیم و در همان سال ها بود که علاقه من به سینما با رفتن به سینما کم کم تبدیل به یک عشق و آرزو شد و به جهت اینکه از دایره سینما دور نمانم به سینما اهواز می رفتم و فیلم می دیدم. یادم می آید روزی دیدم بر روی شیشه سینما آگهی استخدام یک خطاط را داده بود که امتحان دادم و قبول شدم و ماهی ۶۰ تومن حقوق برایم درنظر گرفتند که نصف حقوق پدرم در اهواز بود. اسماعیلی با اشاره به ورودش به دنیای دوبله نیز بیان کرد: در ابتدای کارم فیلم های خارجی را به همراه منوچهر والی دوبله می کردم. آنقدر این کار را دوست داشتم که حتی افکت هم می دادم و کم کم ۲ نقش را باهم می گفتم و در ادامه، تولیدات داخلی نیز در سایه اوج دوبله شروع شد و با همان انرژی که روی فیلم های خارجی کار می کردم فیلم های فارسی را صداگذاری می کردم. وی تصریح کرد: یادم می آید در فیلم خارجی «دروازه پاریس» زنده یاد علی کسمایی نقش بسیار سختی را به من داد که یادش بخیر پرویز دوایی هم مطلب خوبی درباره آن فیلم و دوبله من در مجله فردوسی نوشته بود. اسماعیلی با اشاره به اینکه از روز و ساعتی که وارد کار دوبله شدم تا زمانیکه نخستین فیلم را بعنوان مدیر دوبلاژ به من سپردند ۸ سال گذشت، اظهار داشت: هنوز هم پس از این همه سال اگر بخواهم روی شخصیت فیلمی صحبت کنم چندین بار فیلم را می بینم و آن را تحلیل می کنم که ۲ نقش باشد یا سه نقش. تمام شخصیت های فیلم را باید بشناسم و تا زمانیکه مصداق آنها را پیدا نکنم دوبله آن را قبول نمی کنم و روال کاری ام بدین شکل است که برای هر کدام از شخصیت ها صدا و گویش انتخاب می کنم و ثمره آنرا در همان اتاق کار بین همان آدم هایی که حضور دارند (۲۰، ۳۰ نفر) می گیریم. همه می دانند که در مورد کار من می توانند کاملا آزادانه اظهارنظر کنند و هیچ گاه جلوی نقدهایی که می تواند در روند کاری ام اثر مثبتی داشته باشد را نگرفته ام. وی درباره همکاری اش با مسعود کیمیایی نیز توضیح داد: همکاری با مسعود کیمیایی همیشه سبب می شد تا همه عوامل و من بعنوان دوبلور که قرار بود در فیلم با او کار کنم، حس کنم تنها نیستم برای اینکه با همه عوامل بسیار خودمانی و راحت بود و این همخوانی برای ما بسیار عالی بود. زمانی که کیمیایی وارد سینما شد پر از نوآوری بود و من معتقدم حتی امروز هم با یک تلنگر می توان او را به ۴۰ سال پیش برگرداند. همین طور ناصر تقوایی که سکوت و بی سر و صدا بودنش نشانه تمام شدنش نیست و بجای اینکه بگوییم آتش زیر خاکستر است بهتر است بگوییم کبریت زیر خاکستر است که با آثار خوبش همه جا را به آتش می کشد. اسماعیلی تصریح کرد: نقش هایی که دوبله شان را به من می دادند تا زمانیکه آنها را از لایه های جامعه حس نمی کردم، منتقل نمی کردم یعنی بداخلاقی ها را می دیدم و باور می کردم، اشک آدم لومپن را می دیدم و متوجه می شدم که سبک و سیاق دفاع از باورهایشان چگونه است که شاید وقتی از پشت پنجره این رفتارها را ببینید، خنده تان بگیرد اما من معتقدم هر فردی به سبک خودش از خودش دفاع می کند. او در آخر تصریح کرد: از نظر من فیلمسازی ناصر تقوایی و علی حاتمی نقطه عطف سینما و البته ذائقه شخصی من هم هستند. گفتگوی تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران با منوچهر اسماعیلی در سال ۱۳۹۱ ضبط شده است. این گفتگو امروز ۸ فروردین سال ۱۴۰۰ همزمان با زادروز
هنرمند
پیشکسوت دوبله و مدیر دوبلاژ سینما «منوچهر اسماعیلی» برای نخستین بار انتشار یافته است. موزه سینمای ایران بعنوان مجموعه ای فرهنگی و تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خودرا موظف می داند نظرات و دیدگاه های سینماگران باتجربه و پیشکسوت را جمع آوری کرده تا نسل های آینده با نگاه و مسیر زندگی و نحوه خلق وشکل گیری آثار هنرمندان و صاحب نظران
هنر
سینما آشنا گردند. انتشار این مطالب به مفهوم تایید و یا رد نظر اشخاص نیست و فقط جنبه پژوهشی و ضبط تاریخ شفاهی داشته وهدف پرداختن به سرگذشت و تاریخ سینمای ایران است.
منبع:
آتلیه دات كام
1400/01/08
12:09:59
5.0 / ۵
827
تگهای خبر:
سینما
,
موزه
,
هنر
,
هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
تقاضای سه تشکل هنری برای یک قانون
امیدواری ایران برای ثبت جهانی جشن مهرگان و ساز رباب
آمادگی شهرداری آنکارا برای میزبانی از برنامه های فرهنگی و هنری ایران
شب های پاییزی به کدام کنسرت ها برویم؟
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
+
پربیننده ترین ها
از خاکسپاری یک بازیگر جوان تا گزارشی از ارکستر سمفونیک تهران و سریال جدید شبکه سه
بستری شدن بازیگر قدیمی در بیمارستان، لغو سلیقه ای کنسرت ها و وضعیت نگران کننده کعبه زرتشت
Managing orders on Cappeh Account
اگر تئاتر کار نکنم می میرم
+
پربحث ترین ها
پای جی زی به پرونده فساد باز شد
در جلسه سیاست گذاری جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟
سومین دعوت اپرای مارینسکی از خواننده ایرانی
بشنوید، خواب های طلایی چگونه خلق شد؟
+
جدیدترین ها
پای جی زی به پرونده فساد باز شد
در جلسه سیاست گذاری جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟
سومین دعوت اپرای مارینسکی از خواننده ایرانی
بشنوید، خواب های طلایی چگونه خلق شد؟
داود آزاد به صحنه می رود
تقاضای سه تشکل هنری برای یک قانون
امیدواری ایران برای ثبت جهانی جشن مهرگان و ساز رباب
همکاری سه هنرمند موسیقی در تولید پروژه ای به افتخار نیما
تبلیغات
آتلیه در شبکه های اجتماعی
آمار بازدید سایت
بازدید امروز:
1,680
بازدید دیروز:
5,959
هفته اخیر:
33,801
دوستان آتلیه
آموزشگاه خیاطی
آموزشگاه نقاشی
انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس
خرید و فروش خودرو
طراحی سایت
فیش حج