در گزارش آتلیه دات كام مطرح شد؛

پخش خونه زندگی از رادیو سلامت

پخش خونه زندگی از رادیو سلامت به گزارش آتلیه دات کام برنامه خونه زندگی با رویکرد تحکیم بنیان خانواده هر روز به غیر از روزهای جمعه از رادیو سلامت پخش می شود.



طاهره راستی پیشه مدیر گروه خانواده رادیو سلامت درباره برنامه «خونه زندگی» که از رادیو سلامت روی آنتن می رود به خبرنگار مهر بیان نمود: این برنامه با ساختار نمایشی و با رویکرد ارشادی، تربیتی و آموزشی و با هدف تحکیم بنیان خانواده و با محوریت موضوعی آموزش مهارت های زندگی، همسرداری، فرزندپروری، مدیریت اقتصاد خانواده، و فرزندآوری به صورت زنده هر روز به غیر از جمعه ها از ساعت ۱۰: ۳۰ تا ۱۱: ۳۰ تهیه و پخش می شود.
وی به شیوه نمایشی این برنامه اشاره و اظهار داشت: موثرترین فرد در این برنامه گروه بازیگری این نمایش است که سعیده فرضی، محیا اسناوندی و مسعود خواجه وند و محمدمهدی احدی است.
راستی پیشه درباره مولفه های مهم برنامه سازی در چنین برنامه هایی اظهار داشت: از آنجائیکه در رادیو مهم ترین و اصلی ترین ابزار برنامه ساز فقط و فقط استفاده از صداست لازم است که در یک برنامه شاخص به ۵ مولفه توجه ویژه شود که عبارتند از هویت سازی، مدیریت پیام، خبر رسانی، استفاده مناسب از موسیقی و چگونگی اجرا و گویندگی برنامه و صد البته در کنار این ۵ مولفه توجه به قالب های خلاقانه و پویا می تواند به خلق برنامه ای اثرگذار و جذاب منجر شود.
وی افزود: در این راستا برنامه «خونه زندگی» از گروه خانواده رادیو سلامت با اهتمام به نمایش هویت یک خانواده ایرانی اسلامی و مدیریت پیام های صحیح و کارشناسی شده در حوزه ارتباطات و خانواده به دنبال رسیدن به نیازهای واقعی مردم است تا آنرا به زبان ساده بدون تکلف و به دور از شعارزدگی به مخاطب ارائه نماید.
مدیر گروه خانواده رادیو سلامت اضافه کرد: در کنار این خصوصیت ها خبر رسانی موثر رادیو هم در این برنامه مغفول نمانده و با عنایت به مناسبت های مختلف زمانی و مکانی به خبرهای روز در برنامه پرداخته می شود. موسیقی در این برنامه ابزاری برای هماهنگی بین بخش های مختلف برنامه است و فرصتی برای تعامل، درنگ، اثرگذاری بیش تر پیام برنامه و علاوه بر آن اجرای مجریان برنامه که در بخش هایی رنگ و بوی بازیگری و نمایش دارد فضای صمیمی پدید می آورد. این فضا سبب می شود مخاطب خویش را جزیی از برنامه بداند و به شکلی با برنامه هم ذات پنداری کند.
وی درباره بازخوردهای این برنامه هم خاطرنشان کرد: به نظرم یکی از موفقیت های «خونه زندگی» این است که در طول ۴ سال قبل حدود ۵ هزار مخاطب ثابت را با خود همراه کرده است. در بسیاری از آیتم های برنامه هم مخاطبان نقش کلیدی داشته و خود بخش هایی از برنامه را مثل بخش آشپزی، نکات خانه داری، معرفی کتاب و کتاب خوانی به صورت تعاملی پیش می برند.
راستی پیشه اظهار داشت: از طرفی استقبال مخاطبان از پویش های برگزار شده در برنامه هم گواهی بر تاثیرگذاری «خونه زندگی» در میان شنوندگان است که از بین آنها می توان به پویش کتابخوانی با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، پویش اهدای کتاب در فرهنگسرای اندیشه و اهدای ۳۰۰ جلد کتاب از سوی شنوندگان، پویش دست های مهربانی و ترویج مهربانی در ماه مبارک رمضان، پویش سه شنبه های بدون خودرو و پویش زندگی بهتر با پلاستیک های کمتر اشاره نمود.
وی در انتها بیان نمود: «خونه زندگی» به فراخور مناسبت ها یا موضوعات برنامه مهمانانی از بین کسبه، کارآفرینان، شاغلین مشاغل مختلف، هنرمندان و کلیه اقشار جامعه هم در برنامه دارد که به خودی خود جذابیت و تعامل بیشتر با شنوندگان رادیو را به دنبال دارد.


منبع:

1399/12/11
14:51:18
0.0 / ۵
714
تگهای خبر: آموزش , كتاب , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,174
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,109