كاوه سجادی حسینی :

سینما در زمان جنگ هم تعطیل نشد

سینما در زمان جنگ هم تعطیل نشد به گزارش آتلیه دات کام، کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و از مشاوران انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی بیان کرد که سینما در زمان جنگ هم تعطیل نشد.



کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و از مشاوران انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی درباره آثار راه یافته به این جشنواره در بخش فیلمهای داستانی و همینطور شرایط سینمای کوتاه در سالهای اخیر به خبرنگار مهر اظهار داشت: در انتخاب آثار تلاش کردم گستره بیشتری داشته باشم و فیلم هایی با فضاهای مختلف و متناسب با جشنواره را معرفی کنم. به شخصه معتقدم فیلم هایی که توسط بچه های شهرستان با فضای روستایی خیلی حرفه ای و مبتکرانه ساخته شده اند از جذابیت بیشتری برخوردار بودند.
وی افزود: قبل ترها ما با کیفیت ساخت فیلمها گرفتار چالش بودیم اما فیلم هایی که من دیدم خوشبختانه در مسائل فنی استاندارد شده، به نظرم بازی بازیگرها هم با اهمیت تر شده، این خوشحال کننده است که بازی ها اغراق شده و بزرگنمایی شده نیستند و اهمیت این بخش در فیلم کوتاه درک شده است.
این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: فضای تلخ و سیاهی که وجود داشت از بین رفته و فیلمهای دغدغه مند بیشتر شده اند. فیلمهای روزی که شاید بازتابی از اتفاقات نامطلوب شرایط روز باشند اما واقع گرایانه به مبحث می پردازند. اساساً سینما و هنر مسائل را بزرگ می کنند تا دیده و در صورت ضرورت ترمیم و درمان شوند. در همین جشنواره فیلم کوتاه رضوی فیلم سازها دست روی موضوعاتی گذاشته بودند که می شود مسؤلان را متوجهش کرد و از همین طریق به سمت صدمه شناسی و حتی پیشگیری حرکت کرد.
وی ضمن اشاره به تفاوت فیلمسازان حال حاضر در سینمای کوتاه اظهار داشت: من احساس می کنم فیلم سازانی که هم اکنون فیلم کوتاه می سازند دغدغه این سینما را دارند و کاملاً مستقل هستند. این بچه ها سینمای کوتاه را یک تریبون مستقل می دانند و آنرا پله ای برای رسیدن به جایی نمی کنند. ای کاش در سانسور و این دست موارد حاشیه ای خیلی به آنها سخت گرفته نشود تا فیلمها دیده شوند.
سجادی حسینی همینطور درباره خطر ساخت و تولید فیلم در شرایط فعلی کرونا اظهار نمود: در همین شرایط شبه جنگی فیلمسازان شجاعت کردند، خطر را به جان خریدند و فیلم ساختند. حتی ما در سالهای جنگ هم سینما را تعطیل نکردیم. همین تولیدات هستند که سبب می شوند جشنواره ها تعطیل نشوند و چراغ کم سوی این روزهای سینما روشن باقی بماند.
وی در انتها بیان نمود: بسیاری از استعدادهای فیلمسازی در شهرستان ها به علت دور بودن از امکانات بعد تلاشهای بسیار سرخورده می شوند و مجبور به ترک سینما و تغییر شغل می شوند. این دست از جشنواره ها سبب می شود تا هم انگیزه در میان این بچه ها از بین نرود و هم اینکه عده ای با قرار گرفتن در اتمسفر جشنواره به این حوزه علاقه مند شوند.


منبع:

1399/11/30
11:47:26
0.0 / ۵
969
تگهای خبر: استاندارد , جشن , جشنواره , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,137
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 32,465