شروع ثبت نام برای شركت كنندگان؛

یك بخش جدید به جشنواره فیلم ونیز امسال اضافه گردید

یك بخش جدید به جشنواره فیلم ونیز امسال اضافه گردید آتلیه دات کام: جشنواره فیلم ونیز با افزودن یک بخش جدید اعلام نمود آماده پذیرش فیلم های علاقمند برای برگزاری هفتاد و هشتمین دوره خود در ماه سپتامبر است.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ورایتی، پس از آن که اعلام گردید بونگ جون هو سازنده «انگل» بعنوان رئیس هیات داوران ونیز ۲۰۲۱ انتخاب شده، لیدو روز گذشته دوشنبه اعلام نمود آماده پذیرش فیلم های مشتاق شرکت در این دوره است.
این جشنواره با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که بخش «اسکونفینی» جشنواره که سال پیش کنار گذاشته شده بود تا جشنواره سبک تر برگزار شود، امسال با بخش جدیدی به نام «افق های ویژه» جایگزین می گردد.
«افق های ویژه» به صورتی تداوم بخش رقابتی «افق ها» است که بر روندهای جدید در سینماهای جهان تمرکز دارد، اما کمتر به استانداردهایی مانند طول فیلم و قالب آن بها می دهد.
در بیانیه ونیز آمده که این بخش جانبی جدید برای فیلم هایی است که هیچ محدودیتی را از نظر ژانری، طول اثر و مقصد خود در نظر ندارند، اما فیلم باید حداقل یک ساعته باشد. همین طور گفته شده که برندگان جوایز طبق نظر هیات داوران متشکل از مخاطبان، برمبنای معیارها و رویه های اعلام شده اهدا می شود.
در بیانیه تاکید شده که کمیته انتخاب ونیز بدون تغییر باقی مانده و در روند انتخاب فیلم های حاضر باربرا با کارشناسان خود عمل می کند. پائولو برتولین از آسیا، جیولیا داگنولو والان از آمریکا، برونو فورنارا، مائورو گرواسینی، اسکار لاروسی، النا پولاچی، آنجلا پرودنسی، امانوئله روکو و ماریانا سانا از ایتالیا نیز دیگر همکاران وی خواهند بود. هفتاد و هشتمین دوره ونیز از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰) انجام می شود.


منبع:

1399/10/30
11:06:18
0.0 / ۵
1059
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,315
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,391