سالار عقیلی:

افشین یداللهی یك انسان آزاده بود

افشین یداللهی یك انسان آزاده بود سالار عقیلی درباره افشین یداللهی اینطور می گوید: «از دید من دکتر یداللهی یک انسان بود، یک انسان آزاده، یک انسان پاک نهاد. این پاکی و خلوص را در اشعار ایشان نیز می بینید.»


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، روز گذشته ۲۱ دی ماه مصادف بود پنجاه و دومین سالروز تولد افشین یداللهی فقید.
به همین دلیل برنامه رادیویی «با کاروان شعر و موسیقی» از رادیو فرهنگ امروز به بررسی اثر «جان من ایران» از این ترانه سرای فقید پرداخت.
یداللهی در ۲۱ دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان زاده شد. او فعالیت ترانه سرایی خودرا از سال ۱۳۷۶ در رادیو شروع کرد. تیتراژ خیلی از سریال های تلویزیونی همچون آثار اوست. قطعه «جان من ایران» نیز همچون کارهای تلویزیونی او برای مجموعه ای به نام «معمای شاه» است. سرانجام وی در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۵ به سبب سانحه رانندگی درگذشت.
علیرضا شعبانی زرین کفش آهنگساز قطعه «جان من ایران» که با نام هنری بابک زرین شناخته می شود در هشتم مرداد ۱۳۵۷ در رشت زاده شد. او از نوجوانی موسیقی را با پیانو شروع کرد. بابک زرین برای خوانندگان مختلفی در زمینه موسیقی آهنگسازی کرده است. همین طور او برای برخی سریال های داستانی تاریخی یک دهه اخیر آهنگسازی کرده است. همچون کارهای تلویزیونی او برای مجموعه «معمای شاه» است.
سالار عقیلی خواننده قطعه «جان من ایران» است. او بارها از صدای خود در سریال های داستانی تاریخی بهره برده است.
سالار عقیلی درباره ساخت آثار حماسی موسیقی می گوید: «یک بار آقایی در خیابان مرا دید و پرسید که آقای عقیلی چرا شما مدام کارهای حماسی و ملی میهنی می سازید؟ پاسخ دادم من کارهای ملی میهنی دوست دارم و صدایم به آن فضا می خورد. به هر حال این هاست که می تواند اصالت موسیقی را حفظ کند و در عین حال به موسیقی سنتی و ایرانی عمومیت دهد.»
در این قسمت می توانید به قطعه «جان من ایران» گوش دهید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

1399/10/23
20:05:18
0.0 / ۵
1189
تگهای خبر: پیانو , دانلود , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 112
بازدید دیروز: 7,574
هفته اخیر: 35,151