نمایشگاه عکس «شهر خورشید» برپا می‌شود

نمایشگاه عکس «شهر خورشید» تصاویری از تاریخ تمدن جهان در لبنان از 14 اسفند در موزه فلسطین به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایشگاه شامل 40 تصویر از «بعلبک» و «بیبلوس» شهرهای باستانی لبنان است که توسط «معصومه جهانی نسب» عکسبرداری شده است.
 


«بعلبک» شهری‌ست متعلق به هزاره قبل از میلاد که رومیان باستان سه معبد برگ جهان را در آن ساختند. این شهر همچنین محل عبور کاروان اسرای کربلا بوده و دیدار راهب مسیحی با سَر امام حسین(ع) در آن اتفاق افتاده است. این شهر به مناسبت تاریخ غنی خود، تاریخی‌ترین نقطه جهان نام گرفته ست.
 


«بیبلوس» نیز شهری‌ست با قدمت 7 هزار ساله که یکی از مهم‌ترین ابداعات بشر یعنی «خط» توسط قوم فینیقی در آن اتفاق افتاده ست. این شهر نخستین شهر مسکونی و بازرگانی جهان است. که از عصر نوسنگی باقی مانده است.
 


نمایشگاه عکس «شهر خورشید» از دوشنبه 14 اسفند، ساعت 17 گشایش می‌یابد و تا پایان سال در موزه هنرهای معاصر فلسطین ادامه خواهد داشت.
 


علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه نمایند. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر روزهای تعطیل «شنبه تا چهارشنبه» ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است.

 

تاریخ:  1391/12/12
نوشته شده توسط : مدیر  سایت
برخی از نظرات شما:
وحید گفت:

نمايشگاه عکس جالبي است

بازگشت
14 اردیبهشت 1403 سایت آتلیه دات کام ... مسئولیت مطالب درج شده در هر آتلیه به عهده مدیر آن آتلیه بوده و سایت آتلیه دات کام هیچ مسئولیتی در قابل آن ندارد.