فیلمنامه نویس اسكاری درگذشت

فیلمنامه نویس اسكاری درگذشت رونالد هاروود فیلمنامه نویس برنده اسكار و نویسنده فیلمنامه پیانیست روز گذشته از دنیا رفت.



به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ورایتی، سِر رونالد هاروود فیلمنامه نویس برنده اسکار و نمایشنامه نویس سرشناس، روز گذشته سه شنبه ۸ سپتامبر برابر با ۱۸ شهریور بر اثر کهولت سن از دنیا رفت. وی ۸۵ ساله بود.
این نویسنده بریتانیایی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای «پیانیست» فیلم رومن پولانسکی در سال ۲۰۰۳ دریافت کرد. وی نامزدی در همین بخش را برای نوشتن «خیاط» ساخته پیتر ییتس در سال ۱۹۸۳ و «لباس غواصی و پروانه» در سال ۲۰۰۷ دریافت کرده بود.
وی بعنوان یکی از نامدارترین نویسندگان درام بعد از جنگ بریتانیا شناخته می شود و از چندین نمایشنامه وی همچون «خیاط» و «کوارتت» اقتباس سینمایی شده است. نوشتن فیلمنامه «استرالیا» برای باز لورمن با بازی نیکول کیدمن و هیو جکمن و «اولیور توییست» در سال ۲۰۰۵ برای پولانسکی، «جولیا بودن» با بازی آنت بنینگ و «عشق در دوران وبا» از دیگر آثار مشهور اوست.
«نوشیدن چای با استالین»، «ایوانوف» و «لباس غواصی و پروانه» از نمایشنامه های موفق وی بوده اند.
این نویسنده چندین جایزه در کارنامه اش داشت و نشان شوالیه را برای خدماتی که به عرصه نمایش ارائه کرده بود در سال ۲۰۱۰ از ملکه بریتانیا دریافت کرده بود. او جایزه بفتا را نیز ۲ سال قبل از آن برای بهترین اقتباس از «لباس غواصی و پروانه» گرفته بود.
هاروود رئیس انجمن سلطنتی ادبیات از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ بود و ریاست بنیاد ادبی سلطنتی را از سال ۲۰۰۵ برعهده داشت. او نشان شوالیه فرانسه را سال ۱۹۹۶ دریافت کرده بود.

1399/06/19
23:14:53
5.0 / ۵
1650
تگهای خبر: خدمات , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,930
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 31,621