برگزاری جشنواره عکاسی در روزهای کرونایی

برگزاری جشنواره عکاسی در روزهای کرونایی به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از ایسنا سومین جشنواره عکس هشت در روزهای پر از اضطراب کرونایی با موضوع شادی در حال برگزاری می باشد.


شیوع ویروس کرونا موضوع جشنواره «هشت» را به «جلوه‌های شادی و نشاط در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی» تغییر داد و بخش «همدلی اجتماعی» به جشنواره اضافه شد.
 
در همین راستا همایون امیرزاده  ـ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در یادداشتی از اهمیت برگزاری جشنواره عکس موبایلی در روزهای کرونایی سخن گفته است.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:
 
"آخرین سال سده چهاردهم شمسی، با ظهور پدیده ویروس کوید ۱۹، زندگی جهانیان را دستخوش تغییرات سهمگینی کرد. ترس و اضطراب از آثار سوء بیماری در کنار کاهش ارتباطات رودرروی انسان‌ها، به تنهایی و بی‌پناهی بشر امروز ابعاد دیگری بخشید.
 
در ایران اسلامی با سابقه درخشان تمدنی و غنای فرهنگی، خیزش هنرمندان و همراهی آنان با مردم در دوران شیوع ویروس ‎کرونا، نشان از روح بلند و دغدغه‌مند آنان دارد که در سختی‌ها و مشکلات همواره نقش‌آفرین بوده‌اند و امیدواری را زمرمه کرده‌اند.
 
همراه با ده‌ها عنوان فعالیت فرهنگی، هنری و سینمایی، برپایی رویدادهای هنری در شبکه‌های اجتماعی مجازی، جلوه ای متنوع و متکثر از اقدامات فرهنگ‌دوستان در ایام دشوار فاصله‌گذاری اجتماعی به تصویر کشیده است. در این میان جشنواره عکس‌های موبایلی که سومین دوره برگزاری را تجربه می‌کند، از رهگذر شیوع این بیماری، افق‌هایی تازه و پنجره‌هایی نو در مقابل خود یافته که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را به واسطه نگاه خلاقانه جوانان این مرزو بوم خلق کند.
 
جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» در این دوره که موضوع شادی و نشاط را در دستور کار خود قرار داده، متناسب با روزهای شیوع ویروس کرونا بخش جدیدی را در خود جای داده است که «همدلی اجتماعی» نام دارد و بازتابی از ماندن مردم در خانه، تلاش کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین همدلی گروه‌های مختلف مردمی و جهادی برای مبارزه با این ویروس منحوس است.
 
این اقدام را به فال نیک گرفته و با توجه به افزایش میزان استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی، انتظار می‌رود عکس‌های بانشاط و امیدوارکننده‌ای را در جشنواره «هشت» شاهد باشیم."
1399/02/14
20:42:16
5.0 / ۵
2228
تگهای خبر: جشنواره , عکس , عکاسی , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 5,756
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 44,042