عکاس ایرانی

برنده جایزه جهانی عکاسی کورتانا

برنده جایزه جهانی عکاسی کورتانا آتلیه دات کام: شاعر و عکاس ایرانی به عنوان برگزیده جشنواره بین‌المللی عکاسی Cortona On The Move معرفی گشت.


نیلوفر شریفی از برگزیده شدن در رقابت عکاسی Cortona On The Move خبر داد و گفت: او با مجموعه هشت عکس سیاه و سفید مینیمال در این رقابت مستند عکاسی شرکت کرد و در کنار بیست عکس برگزیده دیگر این رقابت در نمایشگاه گروهی به نمایش در خواهد آمد.
این رقابت عکاسی در شهر توسکانی ایتالیا برگزار می‌شود، این دوره از رقابت با همکاری LensCulture برگزار شده است. در فراخوان این رقابت عنوان شده بود، آن‌ها به دنبال کارهای مستند قوی و اصیل از سراسر جهان هستند. در توضیح بیشتر درباره این رقابت آمده است:« این رقابت عکاسی به دنبال داستان‌هایی است که مخاطب را متحیر کند. در انتظار پروژه‌های مستند معاصری که بیننده را با گرامر جدید به چالش می‌کشد تا یک پیام قوی با احساسات تازه به مخاطب منتقل کند.»
 
بر اساس فراخوان هر پروژه ارائه شده باید حداقل ۸ عکس و حداکثر ۱۵ عکس ارائه می‌کرد. جوایز پروژه‌های برگزیده به این شرح است. به دو پروژه برنده از نهم ژوئیه تا ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ در نسخه بعدی جشنواره Cortona On The Move یک نمایشگاه انفرادی اهدا می‌شود. همچنین دو پروژه عکاسی مستند در همان سال در وب سایت LensCulture نمایش داده می‌شود.
 
این عکاس پیش‌تر در رقابت‌های عکاسی متعددی برگزیده و تقدیر شده است. پنج‌بار در رقابت‌  بخش‌های فاین آرت، مفهومی، مستند، قاب کمیاب و رنگ سفید رقابت های سی و پنج آواردز (۳۵ awards)  در کشور روسیه در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ برگزیده و تقدیر شده است. در رقابت  بین‌المللی عکاسی در کشور روسیه در بخش «قاب نایاب» برنده دیپلم افتخار شد. در این رقابت
بیش از پنج هزار و پانصد عکاس از سراسر جهان با بیست و یک هزار عکس شرکت کرده بودند. همچنین در بخش بخش «عکاسی خیابانی» و «سایه‌ها» دیگر بخش‌های این رقابت نیز مورد تقدیر و برنده دیپلم افتخار شد. همچنین در رقابت عکاسی «مفهومی»  در روسیه در سال ۲۰۱۸  نیز اثری از این هنرمند و شاعر در فهرست یک‌صد عکس برتر مفهومی جهان در این سال معرفی شد. این عکس در کتاب صد عکس، برتر جهان  در سال ۲۰۱۸   به انتخاب سی و پنج ادواردز در روسیه  منتشر شده است. این عکاس 
سال ۲۰۱۹  نیز در همین رقابت در بخش فاین ارت توانست موفق به دریافت گواهی‌نامه و دیپلم افتخار شده در بین سی و پنج عکاس برتر جهان درین رقابت‌ها قرار گرفت. در دهمین دوره رقابت عکاسی FokusAward که رقابتی در حوزه عکاسی مفهومی
در کشور آلبانی عکس است با تک عکس سیاه سفید مینیمال و مفهومی به عنوان برگزیده معرفی و در اکتبر سال ۲۰۱۹ در کنار دیگر آثار برگزیده در گالری هنری فیر در شهر تیرانا پایتخت این کشور به نمایش در آمد.
 
نیلوفر شریفی متولد ۱۳۶۰ شاعر و عکاس و مترجم ایرانی مقیم هلند است و از او آثار متعددی منتشر شده است از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر «نیلوفر، نام دیگر زخم است» نشر بوتیمار، همچنین ترجمه‌ کتاب‌های . «مردان بدون زن»، «یک عضو غیر وابسته» اثر هاروکی موراکامی، ‌«عشق انعطاف ناپذیر» و اشیای خانم ایکس اشعار و شناختنامه هرمان دکونیک، «با دست‌های کوچکت بگو بدرود» اشعار و شناخت‌نامه یوهان کریستیان فان اسخاخن، «عشق خطرناک است» اشعار و شناخت‌نامه روتخر کوپلاند، «تمساح‌ها عاشق می‌شوند» آنتولوژی عاشقانه‌های شعر هلند و بلژیک اشاره کرد.
 
1399/01/30
23:51:52
5.0 / ۵
2359
تگهای خبر: مسابقه , عکاسی , عکس , عکاس
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,857
بازدید دیروز: 4,940
هفته اخیر: 40,882