مسابقه عکاسی

در خانه بمانیم از نگاه دوربین

در خانه بمانیم از نگاه دوربین به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از ایلنا مسابقه عکاسی در خانه بمانیم از نگاه دوربین، از ۲۶ فروردین تا ۲۶ اردیبهشت از سوی انتشارات سیب سرخ برگزار می گردد.


مسابقه عکاسی با موبایل با عنوان «در خانه بمانیم از نگاه دوربین» با هدف فرهنگ‌سازی رعایت فاصله‌گذاری هوشمند در ارتباطات اجتماعی با خرد و آگاهی در روزهای قرنطینه، ادامه حفظ ماندن در خانه، استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی، هدفمندسازی هنر عکاسی برای تعامل انسانی، حفظ  اهداف فرهنگی، معرفی و آگاه‌سازی در رابطه با حوادث و شرایط غیرمنتظره و غیر پیش‌بینی در هر زمان از سوی انتشارات سیب سرخ برگزار می‌شود. 
 
بر اساس این فرخوان، همه‌ی افراد می‌توانند با گوشی تلفن همراه خود عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت کنند. رعایت برخی برخی نکات مهم در خصوص فوکوس، نوردهی، ترکیب‌بندی و ویرایش عکس در عکاسی الزامی است  و مهم‌تر آنکه باید به خاطر داشته باشیم که به عکاسی ادامه دهیم و از آن لذت ببریم و مراقب روابط انسانی خویش در ایام قرنطینه باشیم. 
 
مسابقه عکاسی با موبایل با عنوان «در خانه بمانیم از نگاه دوربین» در سه بخش با محورهای «عکس با رعایت آئین‌ها و رسوم نوروز در روزهای قرنطینه با ماندن در خانه»،  «در خانه بمانیم و محیط خانه را برای خود و اطرافیان مان زیبا کنیم» و « از پشت پنجره و روی بالکن عکاسی کنید» آثار می‌پذیرد. این شیوه‌‌های عکاسی صد در صد غیرتماسی هستند برای دیدن این که مردم در دوران قرنطینه چگونه‌اند.  
 
گفتنی است شرکت در این مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 5 عکس (حداکثر تا یک مگابایت) با موضوع (در خانه بمانیم از نگاه دوربین) به ایمیل انتشارات سیب سرخ به نشانی Sibesorkhpub@gmail.com‌   ارسال کند.  شرکت‌کنندگان همچنین موظف‌اند نام استان، شهر، نام و یا شهرت سوژه عکاسی شده را ذکر کنند. 
 
لازم به ذکر است که عکس‌ها باید صرفاً توسط موبایل گرفته و ارسال شود و اصلاح عکس‌ها تا جایی که به اصالت تصویر خدشه‌ای وارد نکند فقط در حد رنگ، نور و برش مجاز است.
 
پس از پذیرش اثر برای چاپ عکس‌های منتخب در کتاب، با شرکت‌کننده تماس گرفته خواهد شد تا اصل فایل عکس بدون ویرایش را به‌منظور  شناسایی بیشتر ارسال کند. آثار پذیرفته شده، با نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر در کتاب به چاپ خواهند رسید و به نمایش درخواهند آمد. 
 
شایان ذکر است که شرکت‌کنندگانی که آثار آنها انتخاب و برگزیده شوند بین ۲ تا ۵ آثار آنها چاپ می‌شود و می‌توانند کتاب‌های انتشارات سیب سرخ را با 50درصد تخفیف خریداری کنند. 
 
براساس این فرخوان، نشر سیب سرخ مجاز است اثر پذیرش شده را در سایت و  صفحه رسمی خود در اینستاگرام و یا کتاب و جراید با ذکر نام صاحب اثر  انتشار دهد. 
 
 ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌ منزله اعلام مالکیت عکس است و در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می‌شود. ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است.
 
اسامی هیئت داوران مسابقه عکاسی (در خانه بمانیم از نگاه دوربین) و جوایز برگزیدگان از سوی انتشارات سیب سرخ معرفی خواهند شد.
 
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  در ساعت اداری با شماره تلفن‌های۶۶۹۷۲۹۷۶-۶۶۹۷۳۱۸۳ تماس بگیرند. 
 
امیدوار می‌رود این عکس‌ها بتوانند به کسانی که در خانه‌هایشان نشسته‌اند یادآوری کنند که در دوران قرنطینه هم می‌توان شاد بود.
1399/01/26
21:35:58
5.0 / ۵
2410
تگهای خبر: مسابقه , عکاسی , هنر , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,066
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 33,893