در کردستان

برگزاری مسابقه عکاسی تالابها

برگزاری مسابقه عکاسی تالابها به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از ایرنا مسابقه عکاسی به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها به همت اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان بهمن امسال برگزار می‌گردد.


دوم فوریه مصادف با 13 بهمن به نام روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده به ه مین مناسبت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تصمیم به برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع تالاب‌ها گرفته است.
موضوع آثار ارسالی به این مسابقه تالاب‌ها و نقش آنها در تنوع زیستی و شکوفایی زندگی انسان است و این رویداد در بخش عکس حرفه‌ای با دوربین عکاسی برگزار و به پنج اثر برگزیده هم جوایزی اهدا می‌شود.
مهلت ارسال آثار به این مسابقه از 21 الی 30 دی امسال است که علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به طور حضوری به اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان و یا از طریق ایمیل به آدرس Kurdistan_doe@yahoo.com ارسال کنند.
تالاب زریبار هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود.
پناهگاه حیات وحش و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از 30 میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود.
طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود 1.6 کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب 2 و 6 متر است.
زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از 2 طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه‌زارهای نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.
گیاهان شناوری چون سراتوفیلیوم، سریوفیلیوم و گونه‌هایی از گیاهان خاردار و گونه‌های نی، هزارنی، بارهنگ آبی، نیلوفر آبی، علف هفت بند، پیچک ها، لویی، بزواش، جگن و نعناع پوشش گیاهی این تالاب را تشکیل می‌دهد.
سیاه ماهی خالدار، سیاه ماهی معمولی، عروس ماهی و ماهی گامبوزیا از جمله گونه‌های بومی و ماهی آمور سفید، کپور آیینه ای، کپور معمولی، کپور سرگنده (بیگ هد) و فیتوفاک از جمله گونه‌های غیربومی این دریاچه است.
شهرستان مرزی مریوان در فاصله 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
1398/10/27
18:51:58
5.0 / ۵
2495
تگهای خبر: مسابقه , عکاسی , دوربین , عکس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 552
بازدید دیروز: 7,574
هفته اخیر: 36,031