بهترین دوربین های عکاسی سال 2019

بهترین دوربین های عکاسی سال 2019 آتلیه دات کام: در سال 2019 دوربین‌های عکاسی بسیار پیشرفته شدند، اما بازار فروش خوبی نداشتند. سونی همچنان در صدر شرکت‌های سازنده‌ی دوربین‌های 2019 قرار گرفت؛ اما بیشتر برندها برای زنده ماندن تلاش کردند.


سال 2019 سال خوبی برای عکاسان بوده اما اوضاع سازندگان دوربین چنگی به دل نمی‌زد.
 
از اواسط سال گذشته فروش دوربین در همه رده‌ها کاهش یافت؛ زیرا کاربران تمایل دارند از گوشی‌های همراه برای ثبت تصاویرشان استفاده کنند.
 
شرکت‌هایی مانند سونی، نیکون، کانن و فوجی فیلم مدل‌های جدیدی را ارائه کردند و سعی داشتند این مدل‌ها را با قیمت پایین‌تری در اختیار کاربران قرار دهند.
 
مهمترین تحول در بازار دوربین‌های عکاس پیشی گرفتن فروش دوربین‌های عکاسی بدون آینه/ Mirrorless در مقایسه با DSLR بود که جلب توجه نمود.
 
از سوی دیگر برخی مدل‌ها مانند پاناسونیک S1H برای فیلمبرداری‌های نتفلیکس مجوز رسمی گرفت.
 
از طرف دیگر دوربین گوشی‌های هوشمند به هوش مصنوعی بیشتر از قبل مجهز شده و سنسور با رزولوشن بالا و چندگانه شدن دوربین گوشی‌ها در سال 2019 چشمگیر شد.
 

دوربین سونی A7R IV

 
 
بیشتر مدل‌های سونی امسال از جمله A6600، A9 Mark II و A6400 دارای ویژگی‌های تکراری بودند؛ اما A7R IV اینطور نیست؛ سونی با رونمایی از یک دوربین 61 مگاپیکسلی که می‌تواند تا سرعت 10 فریم در ثانیه عکسبرداری کند همه را هیجان زده کرد.
 
این دوربین علاوه بر وضوح بالاتر، از طراحی بدنه جدیدی برخوردار است که باعث شده هندلینگ آن راحت‌تر باشد و باتری آن نیز ماندگای بالاتری دارد.
 
این دوربین دارای یکی از بهترین سیستم‌های فوکوس اتوماتیک است. این دوربین می‌تواند فیلمبرداری 4K را بسیار خوب انجام دهد و حتی برای عکسبرداری های ورزشی و متحرک نیز مناسب است.
 

دوربین سونی A6100، A6400 و A6600

 

سونی در سال 2019 از سه دوربین جدید بدون آینه APS-C رونمایی کرد که هیچکدام به اندازه A7R IV الهام بخش نبودند. این دوربین‌ها به یکدیگر بسیار شباهت دارند و این امر باعث می‌شود انتخاب آنها سخت باشد.
 
به دلیل قیمت پایین‌تر، مدل A6100 مناسب‌تر است و از بهترین سیستم فوکوس اتوماتیک بهره می‌برد. دارای کیفیت تصویر و فیلمبرداری 4K عالی است و قابلیت و سازگاری در آن در محیط کم نور بسیار خوب است.
 
شما می‌توانید با مقداری هزینه بیشتر تمام این قابلیت‌ها از جمله همان سرعت عکسبرداری، نمایشگر، سنسور، سیستم فوکوس خودکار، ذخیره سازی و قابلیت فیلمبرداری را در مدل A6400 به دست آورید با این تفاوت که در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاون شده و EVF بهتری دارد.
 
A6600 نیز با 1200 دلار بسیاری از ویژگی‌های A6400 را به اشتراک می‌گذارد، اما یک جک هدفون در بالای ورودی میکروفون آن قرار داده شده، یک باتری بزرگتر دارد و از همه مهم‌تر، تثبیت کننده تصویر پنج محور در آن به کار رفته است.
 

Fujifilm X-T30

X-T30 دارای سنسور 26.2 مگاپیکسلی، سرعت عکسبرداری بالا و سیستم فوکوس اتوماتیک با فناوری ردیابی چشم است. همچنین از قابلیت فیلمبرداری 4K نیز بهره می‌برد.
 
X-T30 برای عکاسی خیابانی / توریستی بسیار مناسب و کوچک است و با توجه به قیمت خود قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 

دوربین کانن Canon M6 Mark II

 
 
این دوربین با فوکوس خودکار، عکس برداری پیاپی با سرعت 14 فریم در ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت فیلمبرداری آن در مقایسه با رقبایی مانند Fujifilm X-T30 متوسط است و دارای قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است.
 

Nikon Z50

نیکون اولین دوربین بدون آینه APS-C خود را، با نام Z50 وارد بازار بسیار رقابتی کرد و بلافاصله با رقابت جدی خصوصاً با X-T30 فوجی فیلم مواجه شد.
 
این دوربین دارای قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار، سرعت و کیفیت فیلمبرداری و تصویربرداری بالا است.
 
 
 

Fujifilm X-Pro3

 
 
در این دوربین یک سنسور 26 مگاپیکسلی و سیستم فوکوس خودکار هیبر یدی به کار گرفته شده است.
 
شما می‌توانید از منظره یاب نوری الکترونیکی ترکیبی در آن استفاده کنید. این دوربین یک گزینه عالی برای تصویربرداری و ضبط ویدئو است.
 
 

پاناسونیک S1H

 
 
دوربین GH5 برای فیلمبرداران به دلیل اسکرین فیلیپ، ضبط 10 بیتی و فیچرهای ویدئویی یکی از بهترین‌ها است.
 
اما اگر این قابلیت‌ها را ضربدر دو کنید، آنوقت با دوربین Panasonic S1H روبرو خواهید شد که البته قیمت آن نیز {4000 دلار} دوبرابر شده است.
 
مجهز به سنسور فول فریم دوآل آیزو بوده و ویدئوی 4K را با 60 فریم بر ثانیه می‌گیرد. البته با فرمت 6K نیز می‌توان تصاویر 24p نیز گرفت.
 

BMPCC 6K

 
این دوربین از همه لحاظ از جمله سرعت فریم و رزولوشن برتر از S1H ظاهر شده و با تصویربرداری 60 فریم 6K به قیمت 2495 دلار عرضه شد.
 
از لنزهای کانن بهره برده و تصاویر 12 بیتی را با فرمت RAW می‌گیرد.
 
 

دوربین‌های 2020

 
بسیاری از کاربران در سال جدید مشتاق دیدن دوربین ویدئو محور با قابلیت تصویربرداری در شب سونی مدل α7S III  هستند.
 
اصل این دوربین 4 سال پیش آمد و حالا برای سرپا ماندن باید فرمت 4K و 60 فریم بر ثانیه و ضبط 10 بیتی را در خود داشته باشد.
 
دوربین EOS R کانن نیز به صورت بدون آینه در ماه ژوئن راهی بازار خواهد شد و با لنز 75 مگاپیکسلی قاتل سونی A7R IV خواهد بود.
 
همچنین قرار است کانن از پرچمدار خود 1DX Mark III رونمایی کند که قابلیت رکورد 10 بیتی به صورت 4:2:2 را با 60 فریم بر ثانیه دارد. سرعت شوتینگ آن 20 فریم بر ثانیه تعریف شده است.
 
نیکون نیز مدل D750 DSLR خود را آپدیت کرده و مدل بدون آینه فول فریم APS-C Z را نیز رونمایی خواهد کرد.
 
فوجی فیلم نیز X100V را جایگزین X100F خواهد کرد.

 

1398/10/13
19:25:31
5.0 / ۵
3051
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,268
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 30,727