ترفندهای جدید برای عکاسی بهتر

ترفندهای جدید برای عکاسی بهتر آیا به دنبال بهبود توانایی عکاسی خود می باشید؟ آیا می‌خواهید عکاس بهتری شوید؟ شاید بخواهید به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل و یا وارد کسب و کار شوید! شاید هم در حال ‌حاضر حرفه خود را دارید و به دنبال کسب مشتری بیشتر هستید. فرقی نمی‌کند که در چه حالی هستید، اجازه دهید امسال، سالی باشد که در آن به اهداف عکاسی خود می‌رسید. قوانین مشخصی وجود دارد که باید به آن‌ها متعهد باشید تا کار بهتر پیش برود. اکثر اوقات تغییرات نه چندان بزرگ باعث ایجاد تفاوت می‌شوند. در ادامه با طرح 5 مورد برای حرفه‌ای شدن با ما همراه باشید.


1. هر روز عکس بگیرید
تمرین باعث بهبود می‌شود. هرچه بیشتر دوربین در دست بگیرید بهتر با دکمه‌ها، منو و عملکرد دوربین آشنا می‌شوید.
عکس گرفتن مداوم باعث می‌شود تا متوجه شوید چه صحنه‌هایی شما را به خود جلب می‌کند و چه موضوعاتی برای شما جالب‌تر هستند. همچنین درک شما را از نور بالاتر خواهد برد.
اینگونه می‌توانید متوجه ساختار الگوهایی در کار خود شوید که تبدیل به استایل شما می‌شوند.
 
چیزی به نام نور بد وجود ندارد! نورها تنها از هم متفاوت هستند و درک آن‌ها باعث بالا بردن مهارت عکاسی خواهد شد. در نورهای متفاوت عکاسی کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید به درک بیشتری خواهید رسید.
برای خود هدف بگذارید تا هر روز عکاسی کنید. برای مثال در پروژه‌هایی مانند پروژه 365 و یا پروژه 52 شرکت کنید تا ملزم به تمرکز بر روی فرجه‌ها و انتظارات شوید.
هرچه پیش آمد، بیایید تا امسال بیشترین تعداد عکس را بیندازیم! حتی برای ملزم کردن خود، عکس‌هایتان را در رسانه‌هایی اجتماعی به اشتراک بگذارید.
 
2. عکس‌های خود را آزادانه به اشتراک بگذارید
گاهی زمانیکه در حال تجربه و آزمایش یک چیز جدید در عکاسی هستید، اشتراک‌گذاری آن‌ها عجیب به نظر می‌رسد. آیا همه آن را دوست خواهند داشت؟ آیا همه آن را خواهند فهمید؟ ممکن است شما را قضاوت به کم مهارتی کنند؟
شک را کنار بگذارید و رو به جلو قدم بردارید.
در حقیقت با اشتراک گذاشتن عکس‌ها فیدبک‌های مفیدی دریافت خواهید کرد. این کار شما را در پروژه‌های عکاسی که شرکت کرده‌اید مسئول و فعال نگه می‌دارد.
 
می‌توانید به روش‌های مختلفی عکس‌ها را به اشتراک بگذارید. گاهی این کار به سادگی با ساختن یک حساب در شبکه‌های اجتماعی قابل انجام است. گاهی هم با ایجاد یک وبسایت، به نمایش گذاشتن عکس‌ها ممکن است. بعضی وقت‌ها هم به سادگی می‌توانید عکس‌‌ها را پرینت بگیرید و به دوستان و خانواده بدهید.
قضاوت شدن مشکل است اما این روش بهترین راه برای رشد و فرار از هراس‌ها است.
 
3. دوستان هم‌سبک پیدا کنید
در فروم‌ها و گروه‌های عکاسی عضو شوید. با عضویت در این گروه‌ها می‌توانید دوستان عکاس هم‌فکر خودتان را پیدا کنید. اینگونه راحت می‌توانید با آن‌ها به زبان عکاسی حرف بزنید.
زمانیکه برای آمدن قطعات جدید هیجان‌زده هستید، آن‌ها هم هیجان دارند. زمانیکه به مشاوره احتیاج دارید، شما را راهنمایی خواهند کرد.
فرقی ندارد که این دوستان از یک گروه محلی و یا یک گروه آنلاین باشند که در یک پروژه مشترک مشارکت دارند، افرادی را پیدا کنید که شما را به سمت هدف هل می‌دهند و مشوق هستند.
ممکن است آن‌ها تبدیل به چیزی بیش از دوستان عکاسی شوند و زندگی را برایتان شیرین‌تر ‌کنند.
 
4. عکس‌های خود را نقد کنید
مورد نقد قرار دادن عکس‌هایتان کار سختی است‌. درک این‌که مقایسه نظر دیگران و خودتان در مورد عکس‌ها باعث باز شدن دید شما می‌شود، شنیدن نقدها را راحت‌تر می‌کند. پس از شنیدن انتقادات دیگران می‌توانید کار خودتان را بهتر نقد کنید تا در پروژه‌های بعدی ایرادات را تکرار نکنید.
انتقاد از آثار دیگران نیز به شما دیدی تازه برای نقد آثار خودتان می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت در ترکیب، نور و پردازش را به وضوح ببینید.
سپس هنگامی که دوربین عکاسی خود را در دست می‌گیرید، می‌دانید که چطور به این المان‌ها در کارهای خود توجه کنید.
با این حال هنگام انتقاد از کار دیگران، به یاد داشته باشید واقع‌گرا، مهربان و مهمتر از همه متمدن باشد.
بهترین نقدها، کسی را نمی‌شکنند بلکه دری به روی موفقیت و بهبود باز می‌کنند.
عکاس‌ها هم انسان هستند!
اگر آماده نقد کردن و نقد شدن نیستید، بهترین روش خود‌نقدی است. یک دفتر بردارید و هرچه را که دوست دارید و یا ندارید یادداشت کنید.
 
5. به یادگیری متعهد باشید
شاید بهترین قسمت عکاسی این است که هیچ خط پایانی وجود ندارد. همیشه نکات جدیدی برای یادگیری وجود دارند و این تنها شامل تکنیک‌ها نیست.
همیشه نیاز نیست تا در یک کاری حرفه‌ای باشید تا بتوانید از آن عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.
همچنین در بین بیشتر ژانرهای عکاسی مفهوم نور پردازی، قانون ۱/۳ و مثلث طلایی یکسان است.
در عکاسی هیچ کارشناس و تسلط نهایی وجود ندارد. در عوض عکاسی یک هنر در حال تکامل است که همیشه در آن چیزی برای یادگیری و بهبود وجود دارد.
 
بنابراین در سال جدید به یادگیری چیزهای جدید اهمیت بدهید. این آموزش می‌تواند یک تکنیک و یا ابزار باشد. به هر صورت در عکاسی همیشه نکته‌ای برای یادگیری وجود دارد.
امسال، سال فوق‌العاده‌ای خواهد بود، امسال در کنار هم رشد کنیم!
1397/12/19
23:54:20
5.0 / ۵
2929
تگهای خبر: عکاسی , عکس , دوربین , عکاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,006
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,203