برگزاری انجمن سینمای جوانان در انزلی

برگزاری انجمن سینمای جوانان در انزلی به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از نسیم گیلان انجمن سینمای جوانان انزلی با پیشینه غنی و موفق از 18 تا 20 اسفند ساعت پنج عصر در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد این شهر هفته فیلم و عکس همراه با برنامه های مفید و سودمند برای علاقمندان به عکاسی و سینما برگزار خواهد شد.


رییس انجمن سینمای جوانان انزلی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : سومین هفته فیلم و عکس با هدف تشویق و دلگرم کردن فیلمسازان و عکاسان جوانمان، به نمایش آثار و تولیدات این عزیزان اختصاص دارد. 
زهره زمانی اظهار داشت: برنامه های متنوع روز اول با محوریت عکس شامل مروری بر آثار انوش علی اصغری عکاس خوب شهرمان و بررسی آثار این هنرمند که به زودی مجموعه کتاب عکسشان نیز منتشر می شود پی گیری خواهد شد.
وی با اشاره به حضور یکی از مدرسان کانون عکس لاهیجان بعنوان سخنران این برنامه افزود: از اعضای کانون نیز برای این برنامه دعوت شده است.
زمانی یاداور شد: نمایش فیلم مستندی از زندگی یک عکاس به نام انزلی و نمایش مجموعه ای از عکسهای هنرجویان انزلی به خصوص هنرجویان چهار سال گذشته و اهدای جایزه به سه اثر برگزیده پس از انجام داوری بخش دیگری از برنامه است .
به گفته وی روز دوم اختصاص به نمایش فیلم های کوتاه ساخته شده توسط هنرجویان فیلمسازی سال 95 و 96 اختصاص دارد و مهمان ویژه برنامه اقای گذرابادی مدرس و مولف کتاب در مورد سینما است که در مورد فیلمنامه نویسی و نقش فیلمنامه در فیلم کوتاه صحبت و اثار را بررسی می کنند و مطمئنا راهنمایی های خوبی برای هنرجویان خواهند داشت .
زمانی با اشاره به نمایش فیلمهای مستندی از اعضای انجمن و خاطرات و گزارشی از عملکرد انجمن خاطرنشان کرد : هدفمان از اجرای این برنامه ها این است که هنرجویان و فیلمسازان کسب تجربه کنند و تشویق شوند .
وی اظهار داشت :فیلمی از هژیر داریوش از هنرمندان اهل انزلی نیز نمایش داده خواهد داشت و نقد و بررسی در مورد سینمای هژیر داریوش خواهیم داشت.
رییس انجمن سینمای جوانان انزلی خاطرنشان کرد: به نفرات برگزیده جوایزی اهداء خواهد شد. 
زمانی در ادامه یاداور شد : سال 97 هنرجویان انجمن سینمای جوانان چند حضور بین المللی داشتند .محبوب مولایی با فیلم "نقاشی دیواری" و نیلوفر موسوی با فیلم " من اما در خواب می بینمش" در بخش فیلمسازان زن هفدهمین جشنواره بین المللی داکا حضور داشتند.فیلم نقاشی دیواری محبوب مولایی همچنین در جشنواره فیلم تبریز انتخاب شده است. فیلم "روزی " کورش فرزانگان از تولیدات انجمن در جشنواره تسنیم مقام اورد و فیلم آقای اشرفی در مشهد ، خانی پور با فیلم سیاه آب و فیلمهای محبوب مولایی و علیرضا حیدری در جشنواره لاله های تالابی انزلی جایزه گرفتند .
شهر انزلی دروازه ورود سینماتوگراف به ایران،موطن ابراهیم مرادی نخستین فیلمساز تاریخ سینمای ایران و خاستگاه سینماگران مطرحی چون فرهاد مهرانفر، مهرداد اسکویی، زنده یاد حامد خسروی، رضا بهرامی نژاد،کورش فرزانگان، حسن بهرام زاده ، زهره زمانی و دیگران است.
انجمن سینمای جوانان انزلی که از سال 76 رسما شروع به فعالیت کرد و بسیاری از این فیلمسازان برجسته را به سینمای مستند ایران معرفی نموده ، فرصت مغتنمی را برای آموزش علاقمندان به سینما مهیا کرده است . 
1397/12/13
20:35:19
5.0 / ۵
2901
تگهای خبر: عکاسی , عکس , هنر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 577
بازدید دیروز: 4,745
هفته اخیر: 34,745