پیشرفت عکاسی در ایران

پیشرفت عکاسی در ایران به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از اقتصادآنلاین رئیس فدراسیون بین المللی عکاسان جهان (فیاپ) اظهار داشت: طی سال های گذشته سطح عکاسی ایران ارتقا یافته و در این میان جشنواره هایی مثل جشنواره بین المللی سلامت روان به عکاسان ایرانی کمک خواهد کرد تا در سطح جهان بیشتر شناخته شوند.


دکتر ریکاردو بوسی روز یکشنبه درحاشیه آغاز داوری پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای دومین بار است، به ایران سفر می کنم و تمایل دارم، به کشورهای عضو این فدراسیون در جهان سفر داشته باشم.
وی یادآوری کرد: فیاپ خانواده بزرگی را درسطح جهانی دارد بطوری که در 103 کشور جهان دفتر دارد که ایران یکی از اعضای آن بشمار می رود.
ریکادو بوسی افزود: هم اکنون پزشکانی در رشته عکاسی فعالیت می کنند و هدف این گروه این نیست که فیاب را گسترش دهند، بلکه می خواهیم از طریق این گروه به تمامی مردم جهان کمک کنیم.
رئیس فدراسیون بین المللی عکاسان جهان ادامه داد: از طریق فیاپ قصد داریم ارتباط قوی بین عکاسان پزشک در سطح جهانی برقرار کنیم که آنها می توانند اطلاعات و دانش خود را تبادل کنند و این مهم تنها به عکاسی اختصاص ندارد بلکه با حرفه خودشان که پزشکی است، این کار نیز انجام گیرد.
وی اضافه کرد: این گروه یکسری رویدادها و جشنواره هایی را برگزار می کنند که عکس های منتخب را در مراکز درمانی و بیمارستانی مورد استفاده قرار می دهند و این مهم به درمان بیماران کمک می کند.
رئیس فدراسیون بین المللی عکاسان جهان فیاپ ادامه داد: بدون شک موضوع سلامت روان جز موضوعاتی است به تحقق این هدف کمک می کند و به همین خاطر به ایران سفر کرده ام.
وی بیان کرد: طی روز گذشته و امروز عکس های که در پنجمین جشنواره عکس سلامت روان زنجان مورد بررسی قرار گرفته، بسیار جذاب بوده و برای اولین بار است که چشم اندازها و عکس های مرتبط با ایران را می بینیم که قبل ان ندیده بودم.
بوسی افزود: معتقدم از طریق رسانه عکاسی می توان تبلیغات بسیار خوبی را انجام داد و حتی توریسم های زیادی را به ایران جذب کرد.
رئیس فدراسیون بین المللی عکاسان جهان خاطر نشان کرد: زوایه دید فیاپ بر این است که برگزاری این جشنواره می تواند به دوستی بین کشورها کمک کند و عکس های مورد بررسی قرار گرفته تا کنون کیفیت بالایی داشتند.
داوری پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.
1397/10/23
23:12:54
5.0 / ۵
3220
تگهای خبر: عکاسی , هنر , عکاس , عکس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 168
بازدید دیروز: 3,505
هفته اخیر: 33,414