ثبت رکورد تاریخی ناسا در عکاسی

ثبت رکورد تاریخی ناسا در عکاسی به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از فارس سازمان فضایی ناسا سال نوی میلادی را با ثبت یک رکورد تاریخی شروع نمود و توانست با استفاده از فضاپیمای نیوهوریزونز از دورترین جرم آسمانی که تا به حال مصنوعات بشر به نزدیکی آن رسیده‌اند، عکاسی نماید.


این شیء یک جسم صخره‌ای موسوم به Ultima Thule است که فضاپیمای نیوهوریزونز موفق شده از فاصله 3500 کیلومتری آن رد شود و چند عکس محدود از آن بیندازد. اگرچه عکس‌های تهیه شده کیفیت زیادی ندارند، اما ظاهر این صخره فضایی که شباهت زیادی به گوی‌های بازی بولینگ دارد را به‌خوبی نشان می‌دهند. ناسا وعده داده که طی روزهای آینده تصاویر دقیق‌تر و باکیفیت‌تری از Ultima Thule  تهیه شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 Ultima Thule در انتهای منظومه شمسی و بعد از سیاره نپتون قرار گرفته است و انتظار می‌رود ارسال اطلاعات تهیه شده از آن به کره زمین ماه‌ها و چه بسا چند سال به طول بینجامد. این سیاره 32 در 16 کیلومتری در فاصله چهار میلیارد کیلومتری از زمین قرار گرفته است و در محیط اطراف آن سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار زیادی قرار دارند که بخش عمده آنها از یخ تشکیل شده است.
1397/10/13
13:40:57
5.0 / ۵
3209
تگهای خبر: عکاسی , عکس , کیفیت , تصویر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,691
بازدید دیروز: 6,281
هفته اخیر: 34,751