عکاسی در هوای سرد:

آموزش عکاسی در زمستان

آموزش عکاسی در زمستان آتلیه دات کام: هوای سرد، به این معنی نیست که شما باید هر گونه عکاسی را متوقف کنید. عکاسی در زمستان می تواند جادویی باشد، از این رو این مطلب آتلیه را به نکاتی برای عکاسی در هوای سرد برای کمک به شما عزیزان اختصاص داده ایم. لباس گرم بپوشید و عکاسی را آغاز کنید.


آب و هوا
 
بیرون رفتن و عکس گرفتن در هوای خوب آسان است. تابستان، بهار، و به خصوص پاییز اوقات محبوبی برای عکاسی هستند چون هیچ گونه کمبود فرصت عکاسی وجود ندارد – و فرصت های عکاسیِ راحت فراهم است.
با این وجود، تغییر فصول به این معنا نیست که شما باید دلسرد شوید، یا بدتر از آن، دست از عکاسی بکشید فقط به این دلیل که زمستان از راه رسیده و هوای بیرون سرد شده است.
 
 
نمی گویم که عکاسی در زمستان مشکلات خودش را ندارد – خب، اما نه مشکلات واقعی. اجازه دهید تنها بگویم که عکس گرفتن در ماه های سردتر چالش برانگیزتر از اوقات گرم تر سال است.
هنوز هم چند دلیل برای ریسک کردن در هوای سرد با دوربینتان وجود دارد. اینها چند نکته هستند که به شما کمک خواهند کرد در طول ماه های سرد، بین پاییز و بهار، فعال (و ایمن) باقی بمانید.
 
 
مواظب خودتان باشید
 
تمام دانش و مهارت های جهان فایده ای به حال شما نخواهند داشت اگر سرما بخورید و حالتان آنقدر زار باشد که نتوانید عکاسی کنید. همیشه بدانید مهم ترین چیزی که در حین عکاسی زمستانی در دمای بسیار سرد باید مراقب آن باشید، «خودتان و سلامتی تان» است.
 
 
در زمینه شرایط آب و هوای فعلی و آینده و لباس پوشیدن بر این اساس به روز باشید. پوشیدن چند لایه لباس به شما کمک خواهد کرد تا دمای بدن خود را بر اساس سطح فعالیت خود در حین عکاسی تنظیم کنید، تا از عرق کردن که می تواند باعث هیپوترمی (افت دمای بدن) شود، جلوگیری کنید. صورت، دست ها، و پاهای خود را بپوشانید.
 
 
این امر شامل استفاده از دستکش های گرمی است که به حرکت خوب انگشتان شما کمک می کنند، به طوری که مجبور نباشید دائما قبل از استفاده از دوربین خود آنها را درآورید. همچنین، یک پوشش صورت یا روسری کمک زیادی به محافظت صورتتان در برابر باد، و همچنین محافظت از دوربینتان در برابر چگالش نفس در حال یخ زدن شما می کند (در مورد این پدیده در ادامه مطلب صحبت می کنیم).
 
 
از باتری های خود محافظت کنید
 
بله همه ما می دانیم که اکثر دوربین های ما الکترونیکی هستند و این بدین معنی است که باتری دارند. باتری ها در واقع رآکتورهای شیمیایی کوچکی هستند که برق تولید می کنند. دمای بالا یا پایین به میزان مختلف بر باتری ها تاثیر می گذارد. باتری های سرد سریع تر از باتری های گرم تخلیه می شوند. بنابراین در واقع، دمای سرد در هنگام عکاسی در زمستان می تواند باتری های شما را تخلیه کند.
 
 
این مسئله را در نظر بگیرید و وقتی تصمیم به عکاسی زمستانی در هوای سرد می گیرید، یک یا دو باتری اضافی همراه خود ببرید. اگر می توانید، باتری های اضافی خود را در جیب یا نزدیک به بدن خود نگه دارید تا آنها گرم تر مانده و به طور موثرتر کار کنند. وقت هایی بوده که من در درجه حرارت های تک رقمی کار کرده ام و بلافاصله قبل از ترکیب بندی باتری را در دوربینم قرار داده ام تا زمان عکاسی را به حداقل برسانم.
 
نفس نکشید
 
خب، البته نفس بکشید، اما نه بر روی دوربین یا لنز خود. نفس شما حاوی مقدار نسبتا زیادی رطوبت و گرماست. وقتی دمای بیرون افت پیدا می کند، هوایی که بازدم می کنید می تواند یک فاجعه برای عکاسی زمستانی شما به وجود آورد. اگر مستقیما بر روی دوربین یا لنز خود نفس بکشید، بخار می گیرند. درست مانند دمیدن نفستان بر روی یک آینه. وقتی هوا خیلی سرد باشد (زیر نقطه انجماد)، آن تراکم «یخ می زند». این بدین معنی است که المان های لنز می توانند با یخ ساخته خودتان لعاب داده شده و منظره یاب غیر قابل استفاده شود.
 
 
برای غلبه بر این اثر سرمازدگی، به یاد داشته باشید که هیچ وقت لنزهای خود را نزدیک بدن خود قرار ندهید و هرگز نفس خود را بر روی آنها ندمید. به خاطر همین مسئله، آنها را برای مدت طولانی در دست خود نگه ندارید، چون این کار نیز آنها را گرم خواهد کرد که می تواند منجر به چگالش شود. هنگام ترکیب بندی تصاویرتان، ایده خوبی است که نفس خود را نگه دارید.
 
 
این کار تنها چند لحظه طول می کشد و از تجمع سرمازدگی و یخ بر روی دوربینتان جلوگیری خواهد کرد.
 
توجه: به خاطر داشته باشید که پس از بازگشت به خانه (هر محیط گرم) نیز، برای جلوگیری از بخار گرفتگی، سعی کنید دوربین را داخل کیف نگه داشته تا سریع در معرض هوای گرم قرار نگیرد و افزایش دما به مرور انجام شود.
 
مراقب سه پایه خود باشید
 
من به یاد دارم که زمستان چند سال پیش، یک روز در هنگام غروب در امتداد یک نهر کوهستانی دور افتاده در حال عکاسی بودم. من با سه پایه ام در داخل آب ایستاده بودم، و نوردهی می کردم تا وقتی که نور رفت و آن وقت من همه چیز را جمع کردم تا به هتل برگردم. دمای هوا چیزی کمتر از ۴- تا ۶- درجه سانتیگراد بود. من لوازم عکاسی را با خودم به داخل هتل بردم اما سه پایه تاشو را در ماشین جا گذاشتم.
 
صبح روز بعد من داشتم با یک چکمه به سه پایه ام که حالا یخ زده بود ضربه می زدم تا یخ هایی را که از رها کردن یک سه پایه خیس در ماشین در تمام طول شب ایجاد شده بودند، از آن جدا کنم.
 
 
آن اتفاق برای من درس عبرت شد. چند کار هست که شما می توانید انجام دهید تا مرتکب اشتباه من نشوید.
 
 
اگر سه پایه شما خیس شد، تا آنجا که می توانید سعی کنید آن را خشک کنید. این کار تجمع یخ را کاهش خواهد داد. اگر نتوانستید بعد از عکاسی سه پایه خود را در یک مکان گرم تر قرار دهید، پایه های آن را کاملا باز کنید و مطمئن شوید که پایه ها را قفل نکنید. با قفل نکردن پایه ها، در صورتی که سه پایه یخ بزند، قابل استفاده کردن آن برای شما خیلی راحت تر خواهد بود.
 
کاملا باز کردن پایه ها ممکن است دست و پا گیر باشد، اما مانع از جمع شدن بیشتر آب در پایه ها می شود. نکته مهمی که باید هنگام استفاده از سه پایه خود در زمستان به یاد داشته باشید این است که آب و رطوبت دشمن شما هستند. هر کاری که بتوانید برای کاهش رطوبت انجام دهید، تضمین خواهد کرد که وقتی هوا واقعا سرد شود، سه پایه شما خیلی راحت تر عمل کند.
 
خلاصه
 
عکس گرفتن در هوای سرد و عکاسی زمستانی می تواند یک تجربه بسیار باارزش باشد. زمستان، مناظر و اماکن را به صحنه های رویایی متفاوت از هر زمان دیگری از سال تبدیل می کند.
 
 
مطمئن باشید که می دانید چطور بر دمای زمستان غلبه کنید به طوری که بتوانید از خودتان و لوازمتان مراقبت کنید. اینها چند مورد از کارهایی است که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که عکاسی زمستانی شما یک تجربه عالی خواهد بود.
 
۱- مطابق با شرایط لباس بپوشید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی آماده نیستید، ریسک نکنید.
 
۲- باتری های اضافی با خود به همراه ببرید و آنها را گرم نگه دارید. باتری های خود را نزدیک به خودتان نگه دارید تا عمر آنها بیشتر شود.
 
۳- بر روی لوازم عکاسی خود نفس نکشید. تراکم نفس گرم شما بر روی دوربین و لنزتان منجمد خواهد شد.
 
۴- مواظب سه پایه خود باشید. اگر خیس شد، ممکن است یخ بزند و استفاده از آن سخت شود. تا حد امکان آن را خشک نگه دارید.
 
نویسنده: آدام ولش (Adam Welch)
 
 
 
 
1395/10/19
13:59:19
5.0 / ۵
4301
این مطلب را می پسندید؟
(3)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,205
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,171