برنامه های مستمر در عکاسی ایرانی

برنامه های مستمر در عکاسی ایرانی به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از میزان دبیر همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» بیان داشت: عکاسی ایران نیازمند برنامه‌های مستمر و پرداختن به عکاسی تخصصی در بازه زمانی بیشتر از ده روزه همایش می باشد.


مجید ناگهی دبیر همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: برنامه‌هایی که در قالب همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» برگزار کردیم در چارچوب و رویکرد کلی چهره ایران قابل بررسی است و تاثیراتش در بلند مدت مشخص می‌شود.
 
وی اظهار کرد: برای انجمن عکاسان ایران که برگزارکننده همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» است، بیشتر طرح موضوعات و بسترسازی نسبت به مباحث زیربنایی اولویت داشته است، برای مثال در بخش نگاه شخصی نشست‌هایی تدوین شد که دامن زدن به مفهوم نگاه شخصی در عکاسی را در پی داشت. بر همین اساس انجمن عکاسان ایران در همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» جریانی را ایجاد کرد که به موضوعات زیربنایی توجه شود.
 
دبیر همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» درباره برگزاری ۱۰۰ نشست تخصصی و تداخل برخی از برنامه‌ها به واسطه تنوع و زیاد بودنشان اظهار کرد: اینکه به دلیل تداخل برنامه‌ها ممکن است همه نتوانند از تمامی نشست‌ها و کارگاه‌ها استفاده کنند، درست است چراکه بر اساس شاکله‌ای که در رویداد «۱۰ روز با عکاسان ایران» در نظر گرفته شد، تمامی انجمن‌ها توانستند به صورت همزمان کنار هم قرار گیرند و در حوزه‌های تخصصی‌شان نشست داشته باشند و همین امر همزمانی برنامه‌ها را در پی داشت.
 
وی تصریح کرد: عکاسی ایران به بیشتر از همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» و پرداخت تخصصی به عکاسی در مدت ده روز، نیاز دارد و در این باره عطش جامعه که نیاز به محتوای بیشتر دارد. نیاز جامعه عکاسی برای پرداختن به موضوعات متعدد یکی از مواردی است که اهمیت این موضوع را گوشزد می‌کند. بر همین اساس تا وقتی به سمت برنامه‌های متعدد نرفته‌ایم و تا زمانی که انجمن‌ها به طور مستقل برنامه نداشته باشند، فراهم نشدن شرایط لازم برای استفاده از نکات حائز اهمیت در عکاسی، اجتناب‌ناپذیر است.
 
ناگهی درباره تداوم برنامه‌ها بیان کرد: اینکه برنامه‌ها مستمر باشد به سیاست‌های انجمن عکاسان ایران باز می‌گردد وگرنه لاجرم هرچه رخ دهد صرفا توسط دبیران خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه باید در افق‌های بلند مدت همایش‌های اینچنینی برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق وجود داشته باشد گفت: وجود برنامه‌ریزی‌های مدون از به حاشیه‌رفتن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود دبیر همایش به شکل بهتری به تعیین برنامه‌های حوزه خود اقدام کند.
1397/09/22
16:31:24
5.0 / ۵
2936
تگهای خبر: هنر , همایش , عکاسی , عکاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 312
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 28,815