کمانداران جوان عکاسی

برگزاری نمایشگاه عکس گروه کمان

برگزاری نمایشگاه عکس گروه کمان به گزارش آتلیه دات کام این روزها نگارخانه سروش مشهد میزبان آثار عکاسان نوجوانی می باشد که درقالب کار گروهی با موضوع آزاد، تصاویری را با تکیه بر نبوغ و خلاقیتشان ثبت نموده‌اند.


این روزها نگارخانه سروش مشهد میزبان آثار عکاسان نوجوانی است که درقالب کار گروهی با موضوع آزاد، تصاویری را با تکیه بر نبوغ و خلاقیتشان ثبت کرده‌اند؛ عکس‌هایی که شاید کمتر بیننده‌ای را متقاعد کند که یک عکاس پانزده‌ساله قاب آن‌ها را بسته است. 
نوشین وفادار، عکاس باسابقه مشهدی که از سال۹۱ با تاسیس گروه عکاسی کمان، تمرکز خود را بر روی تدریس و تعلیم عکاسی گذاشته است و باوجود موفقیت‌های بسیار در جشنواره‌های عکاسی، اکنون کمتر مجال خلق اثر را دارد، درباره ششمین نمایشگاه عکس گروه کمان که دربرگیرنده آثاری از هنرجویان اوست، به شهرآرا می‌گوید: پس از 
 
تلاش‌های بسیار از تابستان۹۶ برای نخستین‌بار در مشهد عنوان کلاس عکاسی در بروشورهای کلاس‌های اوقات فراغت جای گرفت. براساس این طرح، نوجوانان بین ۷ تا ۱۷سال، به‌طور آکادمیک عکاسی را فرامی‌گیرند.
 
او با اشاره به اینکه خیلی از هنرجویان نوجوانی که عکاسی را از پایه در گروه کمان آغاز کرده بودند، اکنون دانشجوی هنر یا عکاسی هستند، ادامه می‌دهد: هدف ما این است که نسل نو عکاسی، نگرش متفاوتی داشته باشد و ازطریق آموزش صحیح و اصولی بتواند زودتر و بهتر برای آینده تحصیلی خود تصمیم بگیرد. 
 
وفادار با تاکید بر آموزش کار گروهی به‌عنوان یکی از اصول اولیه و مورد توجه در این گروه هنری می‌گوید: هدف اولیه ما آموزش کار گروهی به هنرمندان جوان عکاس است که این اتفاق در این سن، بدون حمایت خانواده‌ها شدنی نبود. 
 
این مدرس عکاسی در پایان با اشاره به موضوع آزاد این نمایشگاه عکس خاطرنشان می‌کند: ویژگی بچه‌های نوجوان این است که آزاد و رها عکاسی می‌کنند و ما هم سعی کردیم رهایی اندیشه آن‌ها محفوظ بماند لذا با مشخص کردن موضوعی خاص، تفکر خاصی را به آنان تزریق نکردیم.
 
نمایشگاه عکس گروه کمان که شامل ۳۳عکس از ۳۳عکاس نوجوان است، تا پانزدهم آذر برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.  
1397/09/11
14:55:58
5.0 / ۵
3282
تگهای خبر: نمایشگاه , عکاسی , عکاس , عکس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,046
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 31,853