اولین بانوی عکاس در خط مقدم جبهه

اولین بانوی عکاس در خط مقدم جبهه آتلیه دات کام: تارو در دوران جنگ‌های داخلی اسپانیا او به همراه ؛رابرت کاپا؛، یکی از معروف ترین عکاسان جنگی و شریک زندگی‌اش سبک مدرنی از هنر عکاسی در جبهه جنگ را به ثبت رساند که در نهایت به قیمت جانش تمام شد.


تارو در دوران جنگ‌های داخلی اسپانیا او به همراه "رابرت کاپا"، یکی از مشهورترین عکاسان جنگی و شریک زندگی‌اش سبک مدرنی از هنر عکاسی در جبهه جنگ را به ثبت رساند که در نهایت به قیمت جانش تمام شد.
 
گردا تارو در سال 1910 با نام گرتا پوهریل در شهر اشتوتگارت آلمان زاده شد. در سال 1933 تارو به هنگام پخش تبلیغات ضد نازی بازداشت شد. او به واسطه داشتن گذرنامه لهستانی آزاد شد و توانست به پاریس بگریزد. در آنجا با آندره فریدمن، عکاس اهل مجارستان آشنا شد. رابطه حرفه‌ای و عاشقانه این دو از همان زمان آغاز شد و آنها نام‌های هنری گردا تارو و رابرت کاپا را برای خود انتخاب کردند.
 
 
تابستان 1936 تارو و کاپا برای ثبت جنگ‌های داخلی اسپانیا راهی این کشور شدند. هر دوی آنها از دست نازی‌ها گریخته بودند و برای همین انگیزه زیادی برای ثبت درگیری نیروهای جمهوری‌خواه با نیروهای فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور فاشیست و متحدش هیتلر داشتند. تارو 25 ژوئیه 1937 در برونت توسط یک تانک زخمی شد و یک روز بعد در سن 26 سالگی درگذشت.
1397/07/20
23:14:25
5.0 / ۵
2828
تگهای خبر: عکاس , عکس , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 6,066
بازدید دیروز: 4,256
هفته اخیر: 42,817