اهدای دوربین های نفیس به میراث فرهنگی

اهدای دوربین های نفیس به میراث فرهنگی به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از ایرنا مدیر موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: دو دستگاه دوربین عکاسی نفیس و یک دستگاه پروژکتور و نمایش فیلمهای قدیمی سوپر هشت به میراث فرهنگی این استان اهدا گردید.


این اداره کل روز چهارشنبه به نقل از محمدرضا پهلوان گزارش داد: دوربینها توسط 'علی خادمی' اهدا و به مخزن اموال موزه ای واقع در موزه خراسان بزرگ منتقل شد تا در فرصت مناسب و موضوعی نمایشگاهی به نمایش عموم درآیند. 
وی افزود: اهالی سینما و عکاسی که در حوزه عکس و فیلم در دهه شصت فعالیت داشته اند کاملا به ارزش و کارایی دوربینهای پولاروید و دوربینهای فیلمبرداری سوپر هشت که نمایش آنها به صورت اپراتوری با پروژکتورانجام می شد آگاه هستند.
او گفت: فیلمهای سوپر هشت معمولا در آموزشگاههای انجمن سینمای جوان در دهه های 50 و 60 به صورت حرفه ای آموزش داده می شدند که مرحله بعدی آموزش فیلم 16میلیمتری و نهایتا 35 میلیمتری یا همان سینمای حرفه ای بود. 
وی افزود: تمامی آثار، وسایل و اشیای تاریخی فرهنگی که توسط علاقه مندان به موزه های استان اهدا می شوند به نام اهداکننده در دفاتر اموال ثبت و ضبط و به هنگام نمایش به نام فرد ذکر می شود.
خراسان رضوی دارای 73 موزه است که 44 موزه از این تعداد تحت نظارت و پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان است.
1397/03/09
18:36:44
5.0 / ۵
3067
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,871
بازدید دیروز: 4,940
هفته اخیر: 38,910