دوربین های آینده چه ویژگی دارند

دوربین های آینده چه ویژگی دارند آتلیه دات کام: دوربین های ما ابزارهای بسیار شگفت انگیزی می باشند. در مقایسه با چند سال پیش، قابلیت های آنها بسیار زیاد شده است. اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما هنوز هم زمینه های زیادی برای پیشرفت دوربین ها وجود دارد. ما ممکن است به تصاویرمان نگاه کرده و فکر کنیم که جای کمی برای پیشرفت تکنیکی دارند. با این حال، به چند سال پیش فکر کنید، آن موقع هم احتمالا همین را می گفتید. با این وجود، امروزه کیفیت تصاویر ما بدون شک بهتر از پنج سال پیش است. بنابراین چه چیزهایی می توانند در نسل بعدی دوربین ها بهبود پیدا کند؟


محدوده دینامیکی
 
محدوده دینامیکی یکی از بزرگترین مواردی است که می تواند بهبود یابد. این مسئله به خصوص در مورد سنسورهای کوچکتر درست است اما برای دوربین های فول فریم نیز صادق است. دوربین های مدرن می توانند بین ۱۴-۱۱ استاپ (پله) از محدوده دینامیکی را بازتولید کنند. این رقم بسیار بالایی است، اما هنوز راه درازی برای رسیدن به چشم انداز ما دارد.
 
محدوده دینامیکی یک تکنولوژی است که قطعا با هر نسل دوربین بهبود می یابد. پیشرفت های اخیر شامل بهبودهای نرم افزاری و همچنین سخت افزاری بوده است تا به ما کمک کنند به حداکثر محدوده دینامیکی دست یابیم. می تواند اینطور باشد که پردازنده های سریع تر و نرم افزارهای پیشرفته کلید بهبود محدوده دینامیکی در آینده باشند.
 
محدوده دینامیکی بهتر می تواند HDR را به تاریخ پیوند دهد. اثر Ahmad Rithauddin
 
عملکرد در نور کم
 
یکی دیگر از زمینه های کلیدی برای پیشرفت، عملکرد نور کم می باشد که برای بسیاری از ما مهم است. باز هم گام های بزرگی در این زمینه برداشته شده است. با این حال، این پیشرفت ها به طور کلی به دوربین های دارای سنسور بزرگتر مانند دوربین های فول فریم نیکون، کانن و سونی محدود شده اند. سنسورهای APS-C و m43 بهبود یافته اند، اما هنوز هم با فول فریم ها رقابت نمی کنند. مشکل، تراکم پیکسل است. به منظور به روز ماندن با تقاضا برای رزولوشن های بالاتر، پیکسل ها باید به هم نزدیک تر و نزدیک تر شوند. این برای تولیدکنندگان سنسور چالش برانگیز است. آنها یک حد وسط خوب بین کاهش نویز و رزولوشن پیدا کرده اند. مانند محدوده دینامیکی این نیز احتمالا با استفاده از نرم افزار و نه سخت افزار بهبود می یابد.
 
هنوز زمینه زیادی برای پیشرفت نور کم وجود دارد. اثر Nick Rice
 
سرعت نوشتن
 
سرعت نوشتن در مقایسه با چند سال پیش خیلی بیشتر شده است، اما هنوز هم می تواند بهتر باشد. علت آن این است که اکثر ما ترجیح می دهیم با فرمت RAW عکس بگیریم. با افزایش رزولوشن، اندازه فایل های RAW بسیار زیاد می شود و دوربین های ما برای پردازش این فایل ها به تقلا می افتند. این امر به خصوص زمانی که در مُدهای پیوسته سریع عکس می گیریم، صادق است.
 
دوربین ما ممکن است ده ها عکس JPEG پشت سر هم را با سرعت ۱۲ فریم در ثانیه بگیرد، اما اگر با فرمت RAW عکاسی کنید از سرعت آن کاسته می شود. نه تنها این، بلکه با فرمت RAW خالی شدن بافر نیز بیشتر طول می کشد.
 
بهبود سرعت نوشتن نه تنها به تولیدکنندگان دوربین بستگی دارد که راه های سریع تری برای نوشتن فایل ها پیدا کنند، بلکه شرکت های کارت حافظه نیز باید قابلیت های حافظه فلش خود را بهبود بخشند.
 
عمر باتری
 
این مورد در حال حاضر چالش بزرگی برای دوربین های بدون آینه است. اگرچه DSLR ها عمر باتری فوق العاده ای دارند، اما دوربین های معادل بدون آینه در حال تلاش هستند (به پای آنها نمی رسند). این به دلیل افزایش مصرف انرژی آنها، که منظره یاب های الکترونیکی عامل اصلی آن هستند، و اندازه کوچکتر و در نتیجه باتری های کوچکتر می باشد.
 
با توجه به پیشرفت های سریع در تکنولوژی باتری در سال های اخیر، من مطمئن هستم که ما خیلی زود شاهد آن خواهیم بود که دوربین های بدون آینه تعداد عکس های یکسانی با معادل DSLR خود می گیرند.
 
تصور کنید که فقط به یک باتری نیاز داشتید. اثر See-ming Lee
 
قابلیت های فوکوس خودکار
 
زمینه ای که در آن فوکوس خودکار بهتر می تواند بهبود یابد، شاید هوش مصنوعی باشد. سیستم های فوکوس امروزی فوق العاده سریع هستند، اما گاهی اوقات برای سوژه های در حال حرکت عملکرد خوبی ندارند. هوش مصنوعی شیوه پیش بینی حرکت سیستم های فوکوس، به خصوص حرکات نامنظم سوژه ها را بهبود می بخشد.
 
زمینه دیگری که در آن فوکوس می تواند پیشرفت کند، در شرایط نور کم و کنتراست کم است. این ها زمینه های به ویژه ضعیفی برای سیستم های فوکوس فعلی هستند.
 
رزولوشن
 
رزولوشن مورد جالبی است، چون احتمالا بیشتر از کاربردهای عملی، تحت تاثیر تقاضای مصرف کننده قرار دارد. اگرچه متخصصان ممکن است نیازمند رزولوشن فوق العاده بالا برای کار تجاری باشند، اما اکثر قریب به اتفاق مصرف کنندگان آماتور به آن نیازی ندارند. با این حال، به دلایلی رزولوشن همیشه نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی در دوربین های دیجیتال بوده است. این بهبود رزولوشن اغلب به قیمت افزایش نویز تصویر در ایزوهای بالاتر است.
 
تثبیت کننده تصویر
 
افزوده شدن IBIS یا تثبیت کننده تصویر داخل بدنه به دوربین ها نشان می دهد که تولیدکنندگان این گزینه را به عنوان یک پیشرفت تکنولوژیکی بسیار جدی می گیرند. بعضی از شرکت ها در حال حاضر دوربین هایی دارند که سیستم های تثبیت کننده دوگانه دارند، داخل بدنه و روی لنز که با هم کار می کنند.
 
تثبیت کننده دوربین یک بهبود کلیدی دیگر است. اثر Riley Kaminer
 
تکنولوژی در عکاسی با سرعت در حال افزایش است، با این حال موارد فوق احتمالا بزرگترین زمینه ها برای بهبود در چند سال آینده هستند. شما بیشتر دوست دارید چه پیشرفت های تکنولوژیکی را در دوربین های آینده خود ببینید؟
 
نویسنده: جیسون راو (Jason Row)

 

1397/02/16
13:21:54
5.0 / ۵
3718
تگهای خبر: دوربین , تکنولوژی , رزولوشن , باتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,432
بازدید دیروز: 3,332
هفته اخیر: 37,394