نکاتی برای عکاسی از موزه ها و گالری ها

نکاتی برای عکاسی از موزه ها و گالری ها آتلیه دات کام: در حالیکه موزه ها و گالری ها مکان های فوق العاده ای برای عکاسی می باشند، اما با توجه به جمعیت زیاد و شرایط کم نور می توانند فوق العاده چالش برانگیز نیز باشند. تقریبا هر مقصدی که شما از آن بازدید می کنید، نوعی موزه برای عکاسی دارد. تنها کافی است ۷ نکته مطلب امروز آتلیه را برای عکاسی از موزه ها و گالری ها دنبال کنید تا عکس های خود را از این مکان های فوق العاده بهبود دهید.


۱- قوانین را بررسی کنید
 
نیازی به گفتن نیست که اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا شما مجاز به عکاسی در داخل موزه هستید یا نه و به طور خاص، کدام نمایشگاه اجازه عکاسی می دهد. به خاطر داشته باشید که اغلب عکاسی به دلایل ایمنی مجاز نیست و همچنین به خاطر فلاش (نور UV) که می تواند به آثار هنری آسیب بزند. وقتی من تکلیفی دارم که شامل یک موزه یا گالری است، قوانین عکاسی آن (که اغلب در وب سایت آنها یافت می شود) را از قبل چک می کنم تا بفهمم دقیقا چه چیزی مجاز است. اگر نمی توانید این اطلاعات را بر روی وب سایت آنها پیدا کنید، از ورودی بپرسید.
 
نکته مهم دیگری که باید کاملا از آن آگاه باشید این است که بسیاری از موزه ها و گالری ها محل آثاری هستند که تحت قانون کپی رایت قرار دارند، بنابراین اگرچه شما ممکن است قادر به عکاسی از یک نقاشی باشید، اما قادر به فروش آن تصویر برای مقاصد تجاری نخواهید بود (و گاهی اوقات حتی برای اهداف ویراستاری، شما به یک مجوز از موزه نیاز دارید).
 
 
۲- امید دارید که چه چیزی را انتقال دهید؟
 
بازدید و عکاسی از هر نمایشگاه آسان است، اما اجازه دهید صادق باشیم؛ اکثر افراد بعد از دیدن چند عکس از موزه خسته می شوند. سعی نکنید همه چیز را ثبت کنید، در عوض، واقعا در مورد آنچه سعی دارید به بیننده منتقل کنید، فکر کنید.
 
آیا دارید سالن اصلی را با تمام فشار و شلوغی آن نشان می دهید؟ آیا سعی دارید تنها یک قسمت آراسته و مرتب را نشان دهید؟ هر موزه متفاوت است و فکر کردن در مورد ویژگی های کلیدی می تواند به بیان روایت عکاسی شما کمک کند. بنابراین به جای تلاش برای عکاسی از همه چیز، درباره دو یا سه عکس کلیدی که محل موزه (سالن) و نمایشگاه را به نمایش می گذارند، فکر کنید.

۳- ساختمان را فراموش نکنید
 
موزه ها و گالری ها اغلب پر از آثار هنری باورنکردنی یا قطعات تاریخی هستند و همچنین به راحتی می توان فراموش کرد که آنها اغلب در برخی از شگفت انگیزترین ساختمان های جهان قرار دارند. مثلا موزه لوور پاریس یا موزه تاریخ طبیعی در لندن. خود ساختمان ها نیز به اندازه جاذبه های داخل آنها بخشی از این تجربه هستند، بنابراین ارزشش را دارد که به خود ساختمان ها نیز توجه کنید و برای ثبت آنها نیز وقت بگذارید.
 
اگر شما کمی در مورد ساختمان تحقیق کنید، ممکن است متوجه شوید که المان های خاصی وجود دارند که از اهمیت فرهنگی یا تاریخی برخوردارند. این جزئیات کوچک اغلب توسط افرادی که قصد دارند به نمایشگاه های بزرگ بروند، نادیده گرفته می شوند.
 
 
۴- به شیشه نزدیک شوید
 
اگر شما به دنبال عکاسی از چیزی هستید که پشت شیشه قرار دارد، اغلب متوجه خواهید شد که در نهایت با انعکاس هایی در تصویر نهایی مواجه خواهید شد. در واقع، این یکی از سوالات رایجی است که از من پرسیده می شود و یک راه حل ساده دارد.
 
اول، فلاش خود را خاموش کنید، چون از روی شیشه بازتاب می شود و تنها یک درخشش سفید جایی بر روی عکس ایجاد می کند. سپس، یا باید بر روی یک سایبان یا هود لنز سرمایه گذاری کنید یا اگر در حال حاضر یکی دارید، آن را روی لنز خود قرار دهید. یک هود لنز لاستیکی برای این مواقع عالی است، چون محکم روی شیشه قرار می گیرد و لیز نمی خورد. سپس باید تا آنجا که ممکن است به شیشه نزدیک شوید (حتی به آن تکیه دهید اگر مجاز است). این کار تضمین می کند که تصویر شما از انعکاس جلوگیری می کند.
 
 
۵- نور کافی وجود ندارد؟
 
این سالن ها گاهی اوقات برای طرح های نورپردازی یا جلب توجه به آثار با نور (و گاهی اوقات برای حفظ آثار) تاریک نگه داشته می شوند، اما این بدین معنی است که شما قادر به استفاده از سرعت شاتر معمول خود در تنظیمات ایزوی پایین نخواهید بود. اگر متوجه شوید که تصاویر شما در این شرایط تار هستند، معمولا به این علت است که سرعت شاتر شما خیلی آهسته است. تنها راه مقابله با آن، بدون داشتن یک سه پایه که اغلب مجاز هم نیست، این است که یا دوربین خود را بر روی چیزی مثل یک میز یا یک نیمکت قرار دهید یا تنظیمات ایزو را بالا ببرید.
 
میزانی که شما ایزوی خود را بالا می برید، با توجه به این که صحنه شما چقدر تاریک است و چقدر می توانید یک دوربین را ثابت نگه دارید، تعیین می شود. برخی ممکن است از یک سرعت شاتر ۱/۶۰ ثانیه استفاده کنند، در حالیکه من برای این که مطمئن شوم تصاویرم شارپ هستند، معمولا حدود ۱/۱۰۰ ثانیه را انتخاب می کنم. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دوربین شما در تنظیمات ایزوی بالا چقدر توانایی دارد. تکنولوژی دوربین راه زیادی را طی کرده است و اکثر دوربین ها در حال حاضر می توانند بدون ایجاد نویز بیش از حد در تصویر، تنظیمات ایزوی بسیار بالا داشته باشند.
 
برای اطمینان، شما باید قبل از این که در آن موقعیت قرار بگیرید، دوربین خود را تست کنید. یک سناریو در خانه ایجاد کنید که در آن نور را کم کرده و دوربین خود را در تنظیمات ایزوی مختلف تست کنید. سپس نتایج را بر روی کامپیوتر بررسی کنید. بعد از این کار ایده بسیار خوبی از محدودیت ها و توانایی های دوربین خود به دست خواهید آورد.
 
 
۶- خلاق باشید
 
اگر عبارت «موزه تاریخ طبیعی» را به هر کسی بگویید، اکثر مردم ناخودآگاه به اسکلت دایناسورها فکر می کنند. عکاسان باید راهی برای به نمایش گذاشتن آنچه که مردم قبلا هزاران بار دیده اند، اما با یک دید یا پرسپکتیو متفاوت پیدا کنند.
 
موزه ها و گالری ها هم فرقی ندارند، بنابراین سعی کنید دیدی فراتر از چیدمان معمول عکاسی از یک نمایشگاه داشته باشید. چطور می توانید تفاوت ایجاد کنید؟ این کار ممکن است همیشه ممکن نباشد، اما با کمی خلاقیت باید قادر به پیدا کردن راه های جدید و اصیل برای به نمایش گذاشتن چیزهای بدیهی باشید.
 
 
۷- تحقیق کنید و صبور باشید
 
یکی از مسائل اصلی هنگام عکاسی از موزه ها و گالری ها این است که چطور از جمعیت اجتناب کنیم. از این گذشته، اینها مقاصد توریستی هستند و از این رو اغلب اوقات شلوغ هستند. اولین راه برای اجتناب از این شلوغی این است که وقت هایی به آنجا بروید که احتمال کمتری دارد شلوغ باشد. به عنوان مثال، گالری ها و موزه ها در تعطیلات مدرسه و آخر هفته شلوغ تر خواهند بود.
 
اما راه دیگری هم وجود دارد، و با کمی تحقیق، می توانید بازه های زمانی ای پیدا کنید که در آن خلوت و آرام باشند. به عنوان مثال، ایاصوفیه یا حاجیاصوفیه (Hagia Sophia) در استانبول اکثر اوقات روز شلوغ است، اما حدودا بین ساعت ۱۲ تا ۱:۳۰ بعد از ظهر خیلی ساکت تر است. علت آن این است که تمام گروه های توریستی معمولا در این زمان در حال صرف ناهار هستند. صحبت با افراد محلی گاهی اوقات می تواند چنین اطلاعات مفیدی به شما بدهد.
 
حتی در شلوغ ترین سالن ها هم، اگر به اندازه کافی صبور باشید، در نهایت یک وقفه در جریان رفت و آمد پیدا خواهید کرد. این به این معنی است که شما می توانید عکسی که می خواهید را بگیرید، اما باید به خودتان وقت کافی بدهید و همچنین مایل به صبر کردن و انتظار کشیدن برای آن باشید.
 
لنزک: آیا حرکت و تعدد مردم در مکان های معروف مزاحم عکاسیتان می شوند؟ یک فیلتر کاهنده نور ND و یک سه پایه با خود به همراه داشته باشید، حال می توانید به کمک عکاسی با سرعت شاتر خیلی آهسته مردم را به شکل هاله هایی رنگی نشان دهید و تقریباً آنها را از عکس محو کنید و همچنین نور خوبی هم در عکس داشته باشید. البته باید از مجاز بودن نصب سه پایه در موزه ها یا گالری ها اطمینان حاصل کرد، یا به جای سه پایه دوربین را بر روی یک سطح مناسب قرار داد.
 
 
نتیجه گیری
 
موزه ها و گالری ها برخی از مهم ترین جلوه ها در هر مقصد هستند و از این رو، باید در لیست عکس هر عکاسی باشند. ثبت عکس های زیبا از نمایشگاه ها نباید سخت باشد. با رویکرد صحیح و کمی خلاقیت شما می توانید تصاویر منحصر به فردی ثبت کنید. فقط فراموش نکنید که قوانین را بررسی کنید!
 
نویسنده: کاو دادفر (Kav Dadfar)
برگرفته از: digital-photography-school
 

 

1397/01/24
20:14:34
5.0 / ۵
3822
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,222
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,205