معرفی اپلیکیشن های معروف برای ذخیره عکس

معرفی اپلیکیشن های معروف برای ذخیره عکس آتلیه دات کام: با پیشرفت تلفن‌های هوشمند و بهبود کیفیت دوربین موبایل‌ها، میل به عکاسی هم در کاربر‌ها هرروز بیشتر و بیشتر می‌گردد. حالا دیگر دوربین اغلب موبایل‌ها حتی میان‌رده‌ها هم در حدی از کیفیت و کارآیی می باشند که نیاز کاربر را برای مخاطب برآورده و خاطرات را ثبت نماید. بالطبع حتی کسانی که به عکاسی هم علاقه ویژه‌ای نداشته باشند ترجیح می‌دهند از قابلیت‌های دوربین موبایلشان استفاده و تصاویر موردنظر خود را ثبت نمایند.


با پیشرفت تلفن‌های هوشمند و بهبود کیفیت دوربین موبایل‌ها، میل به عکاسی هم در کاربر‌ها هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود. حالا دیگر دوربین اغلب موبایل‌ها حتی میان‌رده‌ها هم در حدی از کیفیت و کارآیی هستند که نیاز کاربر را برای مخاطب برآورده و خاطرات را ثبت کند. بالطبع حتی کسانی که به عکاسی هم علاقه ویژه‌ای نداشته باشند ترجیح می‌دهند از قابلیت‌های دوربین موبایلشان استفاده و تصاویر موردنظر خود را ثبت کنند. 
اما مشکلی که در میان می‌ماند فضا برای ذخیره‌سازی این‌همه عکسی است که روزانه می‌گیریم. کاربران امروزی لازم نیست در مراسم یا مناسبت ویژه‌ای باشند تا از دوربین موبایلشان استفاده کنند؛ بلکه حتی در فاصله محل کار تا منزل هم با دیدن هر تصویر دلخواهی دوست دارند آن را ثبت کنند و بعد از مدتی با حجم انبوهی از تصاویر روبه‌رو می‌شوند که سازمان‌دهی آن‌ها و ذخیره‌شان در جای امن و مناسب کار دشواری به‌نظر می‌رسد.   حتی گاهی می‌شود که کاربر به دنبال عکسی است و پیداکردن آن تقریبا ناممکن است. به‌طور کلی مدیریت حجم بالایی از تصاویر ثبت‌شده از دست کاربر خارج و عملا به یک دغدغه تبدیل می‌شود. اما در این زمینه تکنولوژی بیکار ننشسته و راه چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده است. فضا‌های ذخیره‌سازی ابری در اینجا به کمک کاربران می‌آیند.   این فضا‌ها هریک قابلیت‌های ویژه‌ای برای ذخیره و سازمان‌دهی تصاویر گرفته‌شده با دوربین موبایل دارند که رقابت سرسختانه‌ای را ایجاد کرده‌اند. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین بستر‌های ذخیره‌سازی عکس در تلفن هوشمند می‌پردازیم. 
گوگل‌فوتوز
این نرم‌افزار یکی از بهترین ابزار‌ها برای ذخیره و بک‌آپ‌گرفتن تصاویر شماست. Google Photos توانایی ایجاد نسخه پشتیبان از تصاویر را در سیستم‌عامل اندروید یا iOS دارد. این سرویس در ماه مه سال ۲۰۱۵ از سوی گوگل به‌عنوان سرویسی که بر پایه گوگل‌پلاس قرار دارد، معرفی شد. سال بعد در کنفرانس گوگل I/ O. ۲۰۱۶ ساندار پیچای اعلام کرد که سرویس گوگل فوتوز بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و در کنفرانس ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد که این آمار به ۵۰۰ میلیون کاربر رسیده، در حالی که فقط دو سال از معرفی‌اش گذشته است.
 
یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه گوگل فوتوز Suggested Sharing است که در فواصل زمانی به‌صورت هوشمندانه اشتراک‌گذاری عکس خاصی را برای فرد خاصی پیشنهاد می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس Shared Libraries است که به کاربر امکان اشتراک‌گذاری فولدر مشخصی با فرد دلخواه می‌دهد.   در این‌صورت هر تصویر و ویدئویی که در این فولدر به‌روزرسانی می‌شود، با فرد یا افراد مقابل نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. مثلا شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت تصاویر مربوط به یک سفر را با همسفر‌های خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها هم تصاویر خود را از آن سفر در این فولدر به اشتراک بگذارند.   به‌طور کلی هوشمند‌بودن گوگل فوتوز، ویژگی‌های جذابی با خود به ارمغان آورده که یکی دیگر از آن‌ها این است که Assistant گوگل فوتوز میزان اهمیت عکس‌ها برای کاربر را تشخیص می‌دهد و بر این اساس می‌تواند به شما پیشنهاد بدهد که کدام تصویر را در گالری نگه دارید و کدام را آرشیو کنید. به همین ترتیب می‌توانید پیشنهاد‌های Assistant را بررسی کنید و تصاویری را که تمایلی به آرشیو‌شدن‌شان ندارید از این قسمت حذف کنید.   به این ترتیب دیگر لازم نیست تک‌تک تصاویر را بررسی کنید و ببینید کدام را می‌خواهید آرشیو کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های هوشمندانه گوگل‌فوتوز دسته‌بندی خودکار تصاویر بر اساس نام افراد، موقعیت آن‌ها و برخی ویژگی‌های دیگر است که در سال جاری گوگل خبر داد که این قابلیت برای حیوانات هم فعال شده است. درواقع قابلیت جدید حیوانات را مانند افراد گروه‌بندی می‌کند و حتی امکان برچسب‌گذاری برای جست‌وجوی آسان‌تر را فراهم می‌کند. 
وان‌درایو
این سرویس در سال ۲۰۰۷ یعنی ۱۰ سال پیش راه‌اندازی شد. البته در ابتدا اسکای‌درایو نام داشت که از سال ۲۰۱۴ نام وان‌درایو را به خود گرفت. وان‌درایو بنا بر اعلام مایکروسافت در حال حاضر ۱۱۵ میلیون کاربر فعال دارد. به گفته این غول نرم‌افزاری جهان، تعداد کاربران وان درایو در سال ۲۰۱۶ دو برابر شده است. سیستم ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت برای کاربران آی‌او‌اس هم فعال است و آی‌فون‌دار‌ها می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.   در آخرین آپدیت این نرم‌افزار برای آی‌او‌اس کاربران قادر خواهند بود فقط با یک کلیک چندین عکس یا ویدئو را از آرشیو تصاویر خود در این سرویس ذخیره کنند. به این صورت که کافی است تصاویر مورد نظر را انتخاب، سپس روی آیتم به اشترک‌گذاری کلیک کنید تا گزینه «ذخیره عکس‌ها و ویدئوها» برای شما نمایش داده شود.   یکی از موضوع‌های مهمی که در این آپدیت به چشم می‌خورد حذف یک باگ است که باعث می‌شد VoiceOver و امکانات آلبوم در این سرویس درست کار نکند. کمپانی مایکروسافت در این راستا اعلام کرده هر کاربری که در سینک‌شدن یا هر مورد دیگری که به این اپلیکیشن مربوط می‌شود، مشکلی دارد کافی است تلفن هوشمند خود را تکان بدهد تا درخواست او برای شرکت سازنده ارسال شود و ردموندی‌ها اشکال مورد نظر شما را رفع کنند. 
آی‌کلاود
حالا که سخن از آی‌فون‌داران به میان آمد بد نیست سراغ کمپانی اپل و سرویس اختصاصی‌اش برای ذخیره عکس‌ها برویم. کاربران محصولات اپل از سرویس iCloud برای ذخیره‌کردن فایل پشتیبان یا بک‌آپ استفاده می‌کنند و هر زمان که تمایل داشته باشند از طرق همین سرویس به بازیابی فایل بک‌آپ مورد نظر در محصول مد نظر خود می‌پردازند. اگر حافظه آی‌کلاود شما به اندازه کافی فضا داشته باشد، تمام ویدئو‌ها و تصاویر به‌صورت اتوماتیک روی اکانت iCloud شما ذخیره می‌شود.   همچنین شما می‌توانید این فضا را مدیریت کرده و برخی از تصاویر یا فیلم‌هایی را که به آن‌ها نیاز ندارید، حذف کنید. تمام فیلم‌ها و تصاویر شما در فرمت اورجینال آنها، رزولوشن اصلی آن‌ها روی iCloud ذخیره خواهند شد. درواقع تصاویر و ویدئو‌ها برای ذخیره شدن روی این فضا بهینه نمی‌شوند و در سایز اصلی فایل، روی iCloud ذخیره خواهند شد. البته اگر فایل‌های تصاویر یا فیلم هایتان فضای زیادی از حافظه آی‌فون شما را گرفته است، می‌توانید با انتخاب گزینه Optimize Storage که در بخش تنظیمات Photos & Videos است، این فایل‌ها را مدیریت کنید.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های این سرویس این است که اگر تصویری دارید که آن را روی آی‌فون خود ویرایش کرده‌اید، این تغییرات روی همان فایل در تمام دیوایس‌های دیگر که با اکانت اپل آی‌دی شما همگام هستند، اعمال می‌شود. در این میان بد نیست اشاره‌ای هم به سرویس My Photo stream بکنیم که ویژه کاربران سیستم‌عامل آی‌او‌اس است.   این برنامه تصاویری را که طی یک ماه اخیر گرفته شده‌اند یا تعداد آن‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ شده است، آپلود می‌کند. تصاویر آپلود‌شده با این روش در سایز کوچک‌تر از سایز واقعی تصویر و با کیفیت بهینه و روی آی‌فون شما ذخیره می‌شود. البته وقتی آی‌فون را به کامپیوتر متصل کنید، می‌توانید این تصاویر را در سایز واقعی آن‌ها و با کیفیت اصلی ببینید.
1396/11/26
15:26:55
5.0 / ۵
3239
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,550
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,861