موارد استفاده از روکش وکیوم

موارد استفاده از روکش وکیوم روکش وکیوم دارای تنوع بسیاری در رنگ و اندازه بوده و به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارند در صنایع چوب و ام دی اف مورد استقبال قرار گرفته اند.


روکش وکیوم چیست؟

در ابتدا باید وکیوم را معرفی کرد و در این باره می توان گفت که وکیوم روکشی است که در صنایع چوب و MDF مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت یک روکش محکم اما با ضخامت پایین، روی آن ها را می پوشاند و جلوه ای خاص و زیبا به آنها می دهد. وکیوم یا ممبران در واقع نوعی روکش PVC است که بر روی سطوح مختلف با جنس mdf، چوب یا نئوپان و ... مورد استفاده قرار می گیرد. به این روکش، روکش وکیوم گفته می شود. روکش وکیوم دارای تنوع بسیاری در رنگ و اندازه بوده و به دلیل استحکام بسیار بالایی که دارند در صنایع چوب و ام دی اف مورد استقبال قرار گرفته اند. در واقع روکش وکیوم با وجود آنکه بسیار نازک بوده و ضخامت کمی دارد، استحکام بالایی داشته و به خوبی به سطح زیرین خود می چسبد.

در واقع می توان گفت که استفاده از روکش وکیوم باعث می شود که هیچ هوایی میان سطح زیرین و روکش ایجاد نگردد و بنابراین روکش به صورت کامل و محکم و خوب روی سطح می چسبد. یکی از کلیدی ترین ویژگی های این نوع روکش این است که در حالی که بسیار نازک است و ضخامت کمی دارد، در شرایط مختلف از خود استحکام بسیار بالایی نشان می دهد.

 

موارد استفاده از روکش وکیوم

همانطور که گفته شد روکش های وکیوم دارای استحکام بسیار بالایی هستند، بنابراین استفاده از آنها در صنعت چوب و MDF بسیار رایج می باشد. روکش های وکیوم علاوه بر مقاومت و استحکامی که در برابر ضربه و آسیب دارند، دارای تنوع بسیار بالا و زیبایی های بسیاری هستند که همین امر سبب می شود از آن ها در طراحی و دکوراسیون منازل و سایر مکان ها استفاده شود. از جمله کاربردهای آن می توان در ساخت وسایلی که در معرض ضربه هستند مانند پایه مبل و عسلی، سرویس خواب و ... اشاره نمود. یکی دیگر از موارد استفاده ی رایج از روکش وکیوم در ساخت انواع کابینت ها، درب های مختلف مانند درب اتاق ها، درب حمام و دستشویی، تمام محصولات چوبی مانند میز و صندلی، انواع تختخواب های مختلف، انواع مبلمان چوبی و ... می باشد.

استفاده از روکش وکیوم علاوه بر زیبایی وسایل سبب می شود تا وسایل شما طی سال های مختلف، فرسوده و خراب نشوند و عمر طولانی تری داشته باشند. روکش وکیوم کاربردهای بسیاری در صنعت دارد به خصوص در صنعت کابینت سازی. اما این تکنولوژی تنها در کابینت سازی نبوده و در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد بسیاری دارد. ازجمله برای روکش کردن لوازم چوبی، درب های حمام و دستشویی و اتاق خواب ها، تخت خواب و سرویس خواب، مبلمان.

 

معرفی برخی از انواع روکش وکیوم

روکش وکیوم دارای تنوع بسیار بالایی می باشد، از لحاظ ضخامت نیز دارای تنوع می باشد که از جمله پرکاربردترین آنها می توان موارد زیر را مطرح نمود:

روکش وکیوم ۱۸ صدم:

روکش وکیوم یا همان روکش پی وی سی، دارای تنوع رنگ بسیار بوده و در ضخامت های مختلف از جمله 18 صدم تولید می شود. روکش ها با توجه به ضخامتی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند، روکش وکیوم 18 صدم برای تولید میز ال سی دی گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.در جاهای مختلف استفاده میشوند.

 

روکش وکیوم ۱۳ صدم برای درب:

نوع دیگر از ضخامت روکش وکیوم، روکش 13 صدم می باشد که بیشترین کاربرد آن برای تولید انواع درب، پارکت و قرنیز می باشد. روکش وکیوم 13 صدم برای درب بهترین گزینه بوده و علاوه بر زیبایی، مقاومت زیادی در برابر آسیب ها ایجاد می کند.

 

شرکت وارناسا به عنوان تیمی متخصص و با تجربه در زمینه واردات و پخش روکش پی وی سی و روکش وکیوم، چسب ممبران و سایر محصولات بوده که در زمینه تولید و فروش محصولات با کیفیت به جامعه وکیوم کاران، درب سازان، تولید کنندگان کابینت و مبلمان سابقه ای درخشان دارد.

 

1401/03/08
14:43:15
5.0 / ۵
704
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,145
بازدید دیروز: 4,940
هفته اخیر: 37,458