سه روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه

سه روش برای تسلط بر استفاده از پیش زمینه آتلیه دات کام: شما چقدر در مورد پیش زمینه فکر می کنید؟ اگر مهارت ذاتی برای ترکیب بندی دارید، ممکن است بتوانید پیش زمینه های جالب را بدون حتی فکر کردن به آنها به دست آورید. با این حال، تلاش آگاهانه برای قرار دادن المان های پیش زمینه در کادر، عکس های شما را به طرز چشمگیری بهبود می دهد.


نشان دادن المان های «مخفی»
 
ایجاد یک روایت در تصاویرتان یکی از شیوه های اساسی در عکاسی است. یک راه برای انجام این کار، نشان دادن چیزی به بیننده است که شخصی که در عکس قرار دارد، آن را نمی داند یا نمی تواند ببیند.
 
قایم موشک، اثر استوریل (Estoril)
 
این تصویر اجرای ساده این تکنیک است. قرار دادن کودک مخفی در پیش زمینه، این تصور را به بینندگان می دهد که آنها نیز دارند همراه با پسربچه مخفی می شوند.
 
این کار نه تنها باعث ایجاد یک داستان می شود، بلکه تضاد نیز ایجاد می کند. بینندگان اکنون چیزی را تجربه می کنند که انتظارش را نداشتند. این تفاوت بین این است که به مشتریان بگویید یک چیز دقیقا چیست یا اجازه دهید خودشان داستان ها و مشاهداتشان را بسازند.
 
در عکاسی، مهم است که کاری کنید مخاطبانتان احساس یا فکر کنند، به جای این که تنها بگویید «همه چیز همانطور است که همیشه بوده»!
 
توجه بیننده را به سمت پس زمینه جلب کنید
 
هنگامی که ما به یک تصویر نگاه می کنیم، چشم هایمان از بخش های مختلف آن تصویر عبور می کند. شما می توانید با استفاده از ترکیب بندی نگاه بیننده را هدایت کنید. استفاده از یک المان پیش زمینه برای هدایت نگاه بیننده به سمت پس زمینه یک راه عالی برای پویاتر کردن عکس های شماست.
 
چمدان های رها شده، اثر کامرون نایت (Cameron Knight)
 
در این تصویر، اولین چمدان در پایین کادر توجه شما را جلب می کند. سپس تکنیک ترکیب بندی به نام «تکرار شکل یا فرم» وارد کار می شود. اَشکال تکرار شده چمدان های دیگر، نگاه بیننده را به سمت پس زمینه تصویر هدایت می کنند، که در آن می توانند فضای خالی گسترده را ببینند.
 
پیش زمینه ها نباید حواس بیننده را از چیزی که شما می خواهید ثبت کنید منحرف یا دور کنند. حتی استفاده از ساده ترین پیش زمینه ها نیز می تواند توجه را جلب کرده و نگاه ها را به سمت پس زمینه هدایت کند.
 
تکنیک ترکیب بندی دیگری که می توانید به این روش استفاده کنید «خطوط هدایتگر» است. چشم های ما به طور طبیعی خطوط را دنبال می کنند، بنابراین اگر چیزی در پیش زمینه شروع شده و به پس زمینه هدایت شود، ما آن را دنبال خواهیم کرد.
 
فوکوس کجاست؟
 
عمق میدانی که شما انتخاب می کنید به طرز چشمگیری ظاهر تصویر شما را تغییر خواهد داد. شما چه پس زمینه را مات و پیش زمینه را شارپ کنید، و چه پیش زمینه را مات و پس زمینه را شارپ کنید، یا کل تصویر را در فوکوس قرار دهید، همه چیز به دید و سوژه شما بستگی دارد.
 
ساخت و ساز، اثر آنتوینت سیمن (Antoinette Seaman)
 
اول، به یاد داشته باشید که عمق میدان به چند عامل، از جمله دیافراگم، فاصله کانونی، فاصله بین شما و سوژه، و فاصله بین سوژه و پس زمینه بستگی دارد. در واقع، هر یک از این سه گزینه جایگاه خاص خود را دارد.
 
استفاده از یک پس زمینه شارپ به جداسازی و هدایت توجه به سمت سوژه کمک کرده و نگاه بیننده را عمیق تر به تصویر جلب می کند. داشتن پیش زمینه، اما خارج از فوکوس، می تواند آرامش بهتری ایجاد کند، در حالیکه با جزئیات شارپ حواس بیننده را از سوژه اصلی منحرف نمی کند. هنگامی که ترکیب بندی جالب تری می خواهید، اما نمی خواهید هیچ المان حواس پرت کننده ای در کادر باشد، از این تکنیک استفاده کنید.
 
استفاده از یک پیش زمینه شارپ می تواند به تصویر شما حس رمز و راز یا شگفتی ببخشد. بینندگان نمی توانند بگویند در پس زمینه دقیقا چه خبر است، اما در عوض می توانند فرضیات خودشان را تصور کنند. یک پس زمینه مات هدفمند می تواند به دور نگه داشتن بینندگان از صحنه نیز کمک کند و باعث شود که آنها بخواهند بیشتر ببینند.
 
عروسی، اثر کامرون نایت
 
نگه داشتن همه چیز در فوکوس، پیش زمینه و پس زمینه تصویر شما را کنار هم آورده و آنها را فشرده می کند. شما می توانید این کار را با کوچک نگه داشتن دیافراگم، در حدود f/16-22 انجام دهید. با این کار تصاویر شما فوق العاده شارپ و فوق رئالیسم می شوند. به همین دلیل شما عمق میدان های عمیق مورد استفاده در مناظر HDR را می بینید. دلیل دیگر برای شارپ نگه داشتن همه چیز تاکید بر جزئیات کوچک است، که در ترکیب بندی های خلوت و بدون درهم ریختگی بهتر جواب می دهد.
 
گشت و گذار، اثر آنتوینت سیمن
 
همین امروز شروع به آزمایش کردن با پیش زمینه ها کنید!
درک این که پیش زمینه چگونه می تواند به تصاویر شما سود برساند، عکاسی شما را شگفت آور خواهد کرد. با استفاده از تکنیک هایی که من امروز مطرح کردم، می توانید به تصاویر خود روایت های دراماتیک ببخشید، و نگاه بیننده را به شیوه ای پویا به عکس خود هدایت کنید، یا حتی حالت کار خود را کاملا تغییر دهید.
 
 
نویسنده: کامرون نایت (Cameron Knight)

 

1396/10/17
14:23:06
5.0 / 5
1352
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟