تغییری در کارگروه ساماندهی مد و لباس

تغییری در کارگروه ساماندهی مد و لباس آتلیه دات کام: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با معرفی ساختار گرافیکی جدید خود، رفتن زیر نظر شورای فرهنگ عمومی را تایید نمود.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پیش تر زیرمجموعه معاونت هنری محسوب می شد.
در توضیح لوگوی این کارگروه آمده است: طرح ارائه شده دو مولفه نقش و رنگ را دربرمی گیرد. رنگ فیروزه ای و طلایی برآمده از هویت ایران است، بطوریکه رنگ های خالص و طیف فیروزه ای ـ طلایی همراه با تناسب و هماهنگی موزون، همیشه یکی از مشخصات هنر ایران بوده و یکی از اساسی ترین معیارهای شناخت آثار ایرانی در بین دیگر جوامع جهان است. رنگ طلایی از اهمیتی والایی برخوردارست بطوریکه رنگ طلایی نمادی از جغرافیایی ایران و بیان کننده رنگ کویر است و همیشه در نزد ایرانیان نشان از خاک دارد.
از طرف دیگر نقوش به کار رفته در این طرح برگرفته از شمسه دوازه امامی است، این نقش در دوره های مختلف تاریخی خصوصاً دوره صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در صورتیکه این نقش دیرینه در زمینه دین نیز جایگاه قدسی داشته و تداعی کننده امر الهی است؛ حضور این نقش را در بناهای مذهبی و تاریخی به وفور می توان دید.

همچنین کارگاه های آموزشی کارگروه مد و لباس که در نهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران شروع به کار کرده اند، به مدت ۳ روز از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه بصورت آنلاین ( لایو) برگزار خواهند شد و در آخر هر دوره آموزشی گواهینامه نیز صادر خواهد شد.
این کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتید دانشگاه درحوزه مد و لباس بوده و به مطالبی چون پراکندگی جغرافیایی لباس محلی گیلان ۱۴ آذر ساعت ۱۲ تا ۱۳: ۳۰، کاربرد تاپستری درطراحی پارچه و لباس دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۰: ۳۰تا ۱۲، نقش پوشش های عفیفانه در فرهنگ وتربیت جامعه دوشنبه ۱۵ آذرساعت ۱۲: ۳۰ تا ۱۴، زن امروز و چالش های پوشش ۱۵ آذر ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶، چاپ باتیک اسکو ۱۶ آذر ساعت ۱۲: ۳۰تا۱۴، دنیای دیجیتال و صنعت پوشاک سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۰: ۳۰ تا ۱۲، آشنایی با مبانی و تکنیک های چاپ سیلک ۱۶ آذر ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۶، راه اندازی کسب وکار درصنعت پوشاک ۱۷ آذرساعت ۱۰: ۳۰ تا۱۲، چاپ سابلیمیشن دستی با بهره گیری از نمادهای ایرانی چهارشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۲: ۳۰ تا ۱۴، خواهد پرداخت.




منبع:

1400/09/14
21:58:07
5.0 / ۵
951
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , چاپ , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,630
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 35,451