برگزاری کارگاه عکاسی دید نو اثر نو

برگزاری کارگاه عکاسی دید نو اثر نو به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از تسنیم کارگاه « نحوه کار در خبرگزاری و رابطه آن با خبرنگار» با حضور «بهرام آد شیرین‌پور» به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی کارگاه عکاسی «دید نو؛ اثر نو» در محل خبرگزاری تسنیم برگزار گردید.


بهرام آدشیرین‌پور، عکاس ـ خبرنگار خبرگزاری تسنیم صبح امروز در کارگاه نحوه کار در خبرگزاری و ارتباط آن با خبرنگار که در دفتر نمایندگی خبرگزاری تسنیم در اردبیل برگزار شد در خصوص برگزاری این کارگاه‌ها اظهار داشت: این سری از کارگاه‌ها در راستای آشنایی علاقه‌مندان با شاخه‌های مختلف عکاسی و کسب تجربیات هنرمندان و فعالان این عرصه در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.
 
وی افزود: پیش از این کارگاه «آشنایی با محیط کار استودیو و نحوه ویرایش عکس» با حضور سیدمسعود عاملی و «نحوه کار، ویرایش و ارسال عکس به خبرگزاریها» با حضور موسی تقوی نمین از عکاسان فعال استان اردبیل برگزار شده بود که این کارگاه نیز در راستای تکمیل آموخته‌ها و اندوخته‌ها در حال برگزاری است. 
 
شیرین‌پور تصریح کرد: کارگاه «نحوه کار در خبرگزاری و رابطه آن با خبرنگار» با پرداخت به مسائلی همچون عکاس خبری چیست؟ رابطه عکاس و خبرنگار، رویداد و خبر، ارزش‌های خبری، عناصر خبری، مرام‌نامه‌های عکاسی خبری، عکس‌های مدنظر برای خبرگزاری‌ها از ساعت 17 روز پنجشنبه 25 آبان ماه 1396 به مدت 2 ساعت برگزار شد.
 
وی با اشاره به نحوه و تاریخ شکلگیری خبرگزاری تسنیم گفت: خبرگزاری تسنیم؛ یک وب گاه خبری است که در 22 آبانماه 1391 با حضور علی اکبر ولایتی افتتاح شد و هدف از راه‌اندازی آن پوشش بهار عربی اعلام شد و بعدها به پوشش سایر رشته‌های خبری نیز پرداخت و هم‌اکنون بعنوان خبرگزاری بین‌المللی مطرح است و اخبار آن به چند زبان مختلف دنیا ترجمه می‌شود. 
 
عکاس خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: لازمه خبرنگار خوب و موفق بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت و شناخت نسبت به مسائل اجتماعی، جامعه شناسی، فلسفه و... است تا در کنار آن با «سرعت، دقت و صحت» که سه اصل اساسی در کار خبری است بتوان موفق عمل کرد.
 
شیرین‌پور افزود: مباحث ترکیب‌بندی، نقطه توجه، پرسپکتیو خطی، لحظه قطعی، عمق میدان جزیی از اصول اولیه حرفه عکاسی است که عکاس خبری باید در این زمینه آموزشهای لازم را دیده باشد تا وی را به شناخت لحظه عکاسانه در عکاسی خبری هدایت کند. 
 
علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در کارگاه‌های عکاسی «دید نو؛ اثر نو» به اردبیل، میدان علی‌آباد، بالاتر از سه راه نیروگاه، روبروی نیروگاه برق مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 2-33629191 داخلی 6 واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری تماس حاصل کنند.
1396/08/27
19:45:40
5.0 / ۵
3430
تگهای خبر: عکاسی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,930
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 36,051