تجهیزات آشپزخانه صنعتی تهران

تجهیزات آشپزخانه صنعتی تهران امروزه در دنیای صنعت غذا نسبت به گذشته، كیفیت غذاهای طبخ شده مورد توجه بیشتری قرارگرفته و به همین دلیل استفاده از ابزارآلات صنعتی افزایش یافته است.


امروزه در دنیای صنعت غذا نسبت به گذشته، کیفیت غذاهای طبخ شده مورد توجه بیشتری قرارگرفته و به همین دلیل استفاده از ابزارآلات صنعتی افزایش یافته است، بنابراین طیف گسترده ای از ماشین آلات صنایع غذایی و تجهیزات آن ها، و هم چنین ابزار و تجهیزات در صنایع غذایی مورد توجه قرار گرفته است. تجهیزات و ابزارآلاتی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند بسته به خواسته های مصرف کنندگان صنعت غذایی، جهت رسیدگی به محصولات جامد، نیمه جامد و مایع، به صورت دسته ای یا مداوم، طراحی و ساخته می شوند.

از جمله دستگاه های پرکاربرد در صنایع غذایی کانتر سرد و کانتر گرم می باشد. کانتر سرد که یکی از ابزار و دستگاه های بسیارکاربردی در میان خط سلف سرویس بوده و با افزایش کیفیت غذاها حتی تا ساعت های طولانی نقش تعیین کننده ای را در پیشبرد اهداف رقابتی میان رستوران ها ایفا می کند. دستگاه کانتر سرد به عنوان یکی از تجهیزات اصلی آشپزخانه صنعتی بوده و امروزه از آن در سلف سرویس رستوران های بزرگ، سالن های غذاخوری و هم چنین در هتل ها و تالارهای پذیرایی استفاده می شود. قابل ذکر است که کانتر سرد سلف سرویس علاوه بر بخش پذیرایی، در داخل آشپزخانه های صنعتی نیز کاربرد داشته و از آن می توان به عنوان یک محفظه مناسب جهت نگهداری کلی و جزئی مواد غذایی استفاده کرد و سبزیجاتی که برای تهیه انواع سالاد مورد استفاده قرار می گیرند در کانتر سرد نگهداری شده و بنابراین کیفیت و تازگی آن ها حفظ می شود.

کانتر گرم یکی دیگر از ابزاآلات پرکاربرد در میان تجهیزات آشپزخانه صنعتی بوده و از آن جهت تسریع در امر سرو و چیدمان سینی های سلف در رستوران ها، تالارها و ... استفاده می شود. کانتر گرم جهت گرم نگه ‌داشتن چند نوع غذا با یکدیگر بوده که در ابعاد متفاوت طراحی و ساخته می شود و اندازه آن با توجه به فضای مورد نیاز آن مشخص می گردد.

شایان ذکر است که در کنار هم قرار گرفتن کانترهای سرد و گرم باعث ایجاد یک خط سلف سرویس کامل در رستوران ها و تالارها و هتل ها می شود.

 

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی یا ماشین ظرفشویی تجاری، دستگاهی است که از آن جهت شستشوی تجهیزات آشپزخانه در حجم بسیار زیاد استفاده می شود و به مشتریان این اطمینان را می دهد که تمامی ظروف استیل و نقره ایی که مورد استفاده شان بوده، تمیز شده و تمامی میکروب ها و آلودگی های آن ظروف در دمای بالا در ماشین ظرفشویی صنعتی از بین می روند. به این ترتیب می توان گفت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی مانع از شلوغی آشپزخانه و انباشته شدن ظروف کثیف می شود و بنابراین نظافت رستوران ها و کاهش زمان شستشو و همچنین کاهش احتمال خطر شکسته شدن ظروف، به خصوص در رستوران ها و کافی شاپ ها و ... از جمله مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی می باشد. ماشین ظرفشویی صنعتی دارای گنجایش های مختلفی بوده و با توجه به ظرفیت رستوران ها و کافی شاپ ها و ... ساخته و تولید می گردد.

قابل ذکر است که جهت نگهداری بهتر از ماشین ظرفشویی صنعتی و جلوگیری از خرابی و مشکل دار شدن اجزای آن، از جمله سبد ماشین ظرفشویی صنعتی، فیلتر یا صافی ماشین ظرفشویی، غلطک قفسه ظروف و محورها، مخزن مایع ماشین ظرفشویی و غیره، بایستی نصب و راه اندازی دستگاه به روش کاملاً اصولی بوده و به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرد، هم چنین استفاده از شوینده های مناسب و نظافت خود دستگاه نیز از جمله مواردی است که سبب کاهش آسیب های احتمالی و در نتیجه افزایش عمر دستگاه می شود.

شوینده هایی که در ماشین های ظرفشویی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از پودر ظرفشویی، قرص های ماشین ظرفشویی، ژل و مایع ظرفشویی صنعتی. باید توجه داشت که مهم ترین نکته در استفاده از شوینده ها، حفظ سازگاری آنها با دستگاه می باشد، بنابراین باید از شوینده مناسب استفاده کرد.

مایع و پودر ماشین ظرفشویی در انواع ماشین ظرفشویی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نانو تکنولوژی در ساخت مایع ظرفشویی صنعتی باعث می شود که در مصرف آب در مرحله آبکشی و هم چین در مدت زمان شستشو صرفه جویی شده و بنابراین مصرف برق نیز کاهش می یابد. استفاده از مایع ظرفشویی صنعتی جهت شستشوی ظروف استیل، روی و شیشه ای بسیار مناسب بوده و سبب براق شدن ظروف می شود.

پودر ماشین ظرفشویی صنعتی نیز از جمله شوینده های مناسب برای ماشین های ظرفشویی صنعتی بوده که از مواد اولیه خارجی با کیفیت بالا و فرمولاسیونی پیشرفته تولید می شود و داشتن رایحه ای دلپذیر و کف کنترل شده آن را به شوینده ای پر قدرت و با کیفیت تبدیل نموده که از ظروف و هم چنین از ماشین ظرفشویی شما محافظت می کند. پودر ماشین ظرفشویی صنعتی با به روزترین فرمول ها تولید شده و استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

شرکت تهران تجهیز از سال 1382 و به صورت کاملاً تخصصی در امر واردات ماشین آلات و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، سبد ماشین ظرفشویی صنعتی، مایع ظرفشویی صنعتی، پودر ماشین ظرفشویی و ... فعالیت می کند و نماینده ی فروش برندهای بسیار معتبر اروپایی و آمریکایی در ایران می باشد.

1400/03/17
23:53:40
5.0 / ۵
46473
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,951
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,093