مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جشنواره سراسری عکس مستند در تبریز

جشنواره سراسری عکس مستند در تبریز به گزارش آتلیه دات کام، به نقل از ایسنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت جشنواره عکس مستند تبریز را می‌توان متمایز خواند و مثل اولین‌های دیگر، به نظر می‌رسد در عرصه عکس مستند نیز اولین باشیم.


محمد محمدپور در اختتامیه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، اظهار کرد: این جشنواره که در حوزه هنر عکاسی برگزار می‌شود، در بطن و متن خود یک رویکرد محتوایی و جهت‌گیری موضوعی دارد که بسیار ارزشمند است.
 
وی ادامه داد: من به این اتفاق ارزشمند، لقب شکوهمند را نیز می‌بخشم چرا که مسیر جدیدی پیش روی ما و هنرمندان می‌گذارد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: روایتگری یکی از ویژگی‌هایی است که در فطرت انسان نهاده شده است. قرآن کریم نیز با زبان روایت با مردم سخن می‌گوید.
 
وی اضافه کرد: هرچقدر که جوامع بیش‌تر رشد می‌کنند، قدرت روایتگری‌شان گسترش پیدا می‌کند. در جوامع شرقی ما جریان روایتگیری را گسترده‌تر می‌بینینم.
 
محمدپور  اعلام کرد: اکنون وظیفه خطیر و مهم روایتگری بر دوش هنرمندان عکاس است. جشنواره عکس مستند تبریز را به همین دلایل می‌توان متمایز خواند و از طرفی مثل تمام اولین‌های دیگر، بنظر می‌رسد در این عرصه نیز اولین باشیم.
 
وی با بیان اینکه باید دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز تشکیل شود، افزود: علاوه بر روایت‌گری، تحلیل روایات نیز بسیار مهم است و به همین دلیل این عکس‌ها می‌توانند مورد استفاده جامعه‌شناسان وروان‌شناسان قرار بگیرد.
1396/06/09
13:20:57
5.0 / ۵
3243
تگهای خبر: جشنواره , عکاسی , عکاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 741
بازدید دیروز: 6,081
هفته اخیر: 34,556