نکاتی برای سلفی های زیباتر

نکاتی برای سلفی های زیباتر آتلیه دات کام: این روزها سلفی ها جای عکس های دسته جمعی را گرفته اند، اگر می خواهید که در عکس های سلفی زیباتر به نظر برسید خواندن این مطلب آتلیه را از دست ندهید.


قدم اول در سلفی گرفتن این است که زاویه همیشگی که در آن عکس میگیرید را کنار بگذارید. بعد از اینکه زاویه همیشگی را کنار گذاشتید، می توانید با کمک گرفتن از اشیای دم دستی سلفی های جذاب تری از خود داشته باشید. اطراف خود را نگاه کنید، حتی یک آینه کوچک هم می تواند با کمی خلاقیت سلفی ماندگار تری از شما خلق کند.
 
قانون یک سوم را در سلفی ها هم به کار ببندید
 
قانون یک سوم یکی از اولین اصولی محسوب می شود که باید در مورد عکاسی یاد بگیرید، قانونی ساده که توجه به آن می تواند یک سلفی سر سری را به عکسی دلربا و حساب شده تبدیل کند. برای اعمال این قانون کافی است صفحه را با دو خط افقی و دو خط عمودی به ۹ قسمت مساوی تقسیم کنید، یا در بخش تنظیمات دوربین guideline را فعال کنید تا دستگاه این تقسیم بندی را برای شما انجام دهد.
 
حالا کافی است سوژه (چهره ی خودتان) را به جای مرکز تصویر، داخل یکی از مربع های بالا سمت راست یا چپ قرار دهید تا نتیجه نهایی به مراتب بهتر شود.
 
سلفی امشب را به فردا صبح موکول کنید
 
بهترین نور برای سلفی گرفتن نور طبیعی روز به حساب می آید. اگر در شرایط کم نور هستید، توصیه می کنیم کمی صبر پیشه کنید و پس از طلوع آفتاب چهره دلنواز تری از خود ثبت نمایید.
 
نرم افزار در خدمت انسان
 
هرچند نور طبیعی همیشه بهتر است، اما کمی روتوش نرم افزاری تا به حال کسی را به کشتن نداده است، خصوصاً اگر شرایطی که در آن عکاسی می کنید ایده آل نیست. در این صورت می توانید با کمی رنگ و لعاب نرم افزاری، ایرادهای غیر قابل اجتناب سلفی را مرتفع کنید. 
 
اردک ممنوع!
 
شاید ترکیب لب های غنچه و چشمان شهلا زیبا باشد، اما مطمئناً تکرار بیش از حد این ژست در سالهای اخیر از جذابیت آن تا حد زیادی کاسته است. اینکه تلاش کنید به نظر بیاید خودتان سلفی را ثبت نکرده اید هم موضوع دیگری است که در سالهای اخیر بیش از حد استفاده شده و حالا بیشتر مضحک به نظر می رسد تا خوش فکرانه و جذاب. به جای تکرار فرمولهایی مثل این، پیشنهاد می کنیم با رعایت همین چند اصل ساده، با خلق سلفی های خلاقانه خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.
 
هیچ چیز جای خنده واقعی را نمی گیرد
 
از قدیم می گویند که «همه با خنده واقعی زیباترین هستند» و چه جمله ای بهتر از این می تواند هنگام ثبت سلفی به شما کمک کند. یک لبخند واقعی و از ته دل بر چهره داشته باشید و دیگر لازم نیست حرکت خارق العاده ای انجام دهید یا دائماً به دنبال زاویه مناسب برای ثبت عکس از چهره خود بگردید. ضمناً فراموش نکنید که هرچه تعداد چهره های خندان عکس بیشتر باشد، نتیجه نهایی هم به همان نسبت بهتر می شود، پس حین سلفی گرفتن از دوستان خوش خنده و سرحال خود غافل نباشید.
 
اما پیش از پایان بد نیست نگاهی داشته باشیم به بخشی از آمار و ارقام جالب توجه در مورد پدیده سلفی:
 
در سالهای اخیر گرفتن سلفی بیشتر از حمله کوسه ها به مرگ و میر انسان منجر شده است. ۷۴ درصد از تمام عکس های موجود روی سرویس اسنپ چت سلفی هستند. هر ۱۰ ثانیه ۱۰۰۰ سلفی روی اینستاگرام آپلود می شود. روزی بالغ بر ۹۳ میلون سلفی در جهان ثبت می شود. اگر دوربین های عکاسی هنوز آنالوگ بودند برای این مقدار سلفی هر روز ۲.۵ میلیون حلقه فیلم عکاسی مصرف می شد. از هر ۲۰ جوان امروزی فقط یکی به گرفتن سلفی گرایشی ندارد.
1396/06/07
20:13:48
5.0 / ۵
3481
تگهای خبر: دوربین , عکاسی , عکس سلفی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 424
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 29,039